Gestopt met pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Tineke68
Berichten van Tineke68
Onderwerpen van Tineke68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Gestopt met pil

Bericht door Tineke68 » do 23 aug 2018 22:25

Ha

Ik ben 1 mei gestopt met de pil. Tijdens pil ben ik nooit ongesteld geweest met de stopdagen. Nu na 5 weken heel iets dat je denkt wat is dit... en nu 8 weken niets. Zou dit de overgang zijn? Huisarts denkt niet echt mee. wil ook geen fsh prikken. Kom wel aan en houd vocht vast

Tineke

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Gestopt met pil

Bericht door Anette » do 23 aug 2018 22:50

Hallo Tineke,

Of je menstruatie wel of niet terugkeert is afwachten.
Je lichaam heeft ook tijd nodig te herstellen van het pilgebruik voordat het weer zelf de hormonen kan regelen. 3,5 Mnd is nog erg kort om conclusies te trekken
Als de menstruatie terugkeert wil dat zeggen dat je nog niet aan de menopauze toe bent.
Maar of die nou wel of niet terugkeert, dat je in de overgang bent daar kun je wel vanuit gaan.
Gemiddeld beginnen vrouwen tussen 30-40 jaar aan hun overgang.
Nu je geen hormonen meer gebruikt kan de overgang weer doorgaan

Daar voegt een fsh test niets aan toe.
Als het toevallig net op dat moment niet te zien is in je bloed raak je er waarschijnlijk alleen maar van in de war.

Anette

.

Tineke68
Berichten van Tineke68
Onderwerpen van Tineke68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Tineke68 » do 23 aug 2018 23:09

Dank je.

Toen ik ong 12 jaar geleden nog wat menstrueerde was het soort bruin bloed. Herl iets ook. En daarna niks meer. Even afwachten hoe het verder verloop is of dat er toch nog wat komt

Tineke

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » vr 24 aug 2018 01:10

Hallo Tineke,

Als je menstruatie 12 jaar geleden al zo goed als gestopt was, althans daar lijkt het op, dan zal die nu ook niet terugkeren.
Af en toe een beetje spotting misschien omdat je lijf nu flink aan het werk is de rest van de overgang weer op te pakken en nog in de war is.

Toen op mijn 36e mijn menstruatie al een hele tijd was weggebleven schreef de huisarts mij ook de pil voor.
Ik begon er ook even aan tot ik besefte, wat doe ik nou? Ik heb geen cyclus mee, al lang geen menstruatie meer, ben niet meer vruchtbaar, en dan krijg ik de anticonceptiepil voorgeschreven, alleen maar omdat die huisarts mij niet gelooft.
Daar zat totaal geen logica in, en ben er ook snel weer mee gestopt toen.

groet
Anette
.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht