Na 30 jaar gestopt met de pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Omie
Berichten van Omie
Onderwerpen van Omie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Na 30 jaar gestopt met de pil

Bericht door Omie » wo 01 jul 2015 11:28

Hallo Dames,

Ik ben na 30 jaar gestopt met de Diane 35.
Ik heb nu 2 weken geen meer genomen en totaal geen idee waar ik zit in de evt menopauze... :roll:
Jarenlang al opvliegers en koud. Dat is inmiddels afgenomen, en 6 jaar de pil doorgenomen ZONDER stopweek ging prima allemaal.
Weer beginnen is geen optie hoe de klachten ook zullen zijn...moeten erdoorheen :S

Nu gestopt en de bloeding was er na een week heel ff halve dag, veel menstruatie pijnen en geen bloeding.
Buiten dat ik uiteraard spannend vind wat gebeurt er nu...en waar zit ik in de overgang ?

Wanneer ga je echt merken dat de hormonen weg zijn en mijn lijf weer zonder de Diane is, weten jullie dat?

Heb ook CVS en reuma. Heb nare jaren van pijn moe en narigheden hierdoor waardoor ik niet zo erg veel van de menopauze heb ervaren aangezien ik continu pijn heb, en ook bètablokkers neem tegen hartritmestoornissen.
fijn deze site....heb zoveel gelezen en `geleerd`. :D

Groetjes Marjo

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Na 30 jaar gestopt met de pil

Bericht door Anette » zo 05 jul 2015 03:35

Beste Omi

Meestal, zeggen ze, dat het toch wel minimaal 4-6 weken duurt voor de pilhormonen uit je bloed zijn.

Als na het stoppen de menstruatie voorgoed wegblijft, wordt de dag dat je gestopt bent beschouwd als de dag van de menopauze.
Voorlopig nog een jaartje afwachten dus, om te kunnen bepalen of je daar zit.

Anette

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht