De pil houdt kennelijk mijn hormonen niet in toom

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

De pil houdt kennelijk mijn hormonen niet in toom

Bericht door 81971 » za 03 mar 2018 12:47

Hallo allemaal

Ik nieuw hier en erg blij met dit forum!!
Ben 46 en gewoon nog elke maand netjes ongesteld.
Wel sinds paar maanden de pil, omdat menstruatie heftig is de 1e 2 dagen.
Wat mij opviel is dat ik opeens weer aan vervelende dingen ging denken zonder dat ik dat wilde..... Kreeg weer meer last van hartkloppingen....angsten.....totaal niet waar ik op zit te wachten!!
Heb een gezin en een verantwoordelijke baan....dus kan zeker niet bij de pakken neer gaan zitten.
Ook regelmatig 's nachts wakker en niet meer kunnen slapen....zweten doe ik niet.
Van de huisarts de welbekende oxa gekregen en een bètablokker.
De pil werkt dus kennelijk niet om mijn hormonen in toom te houden.....
Maar om afhankelijk te zijn van die oxa heb ik ook totáál geen zin in.
Hierbij laat ik t even, maar ben blij dat ik dit hier kan schrijven en dat t onderkend wordt!!!

81971

Renee66
Berichten van Renee66
Onderwerpen van Renee66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: De pil houdt kennelijk mijn hormonen niet in toom

Bericht door Renee66 » ma 05 mar 2018 16:18

Hai

vreemd dat er geadviseerd is om aan de pil te gaan vanwege de heftige bloedingen.
Bij mij werd er destijds geadviseerd om het spiraaltje te nemen en dat hielp heel goed.
Lastige he die angsten en dergelijken.
Zelf ben ik 51 en heb ik afgelopen jaar een tijdje femoston geslikt maar daar werd ik alleen maar verschrikkelijk onrustig van.
Het is pittig met een druk leven.
Zelf heb ik 2 kleine kinderen en een baan en af en toe denk ik dat ik het niet meer trek.
Het slapen gaat ook beroerd. Vaak in de nacht wakker en kan dan niet meer slapen.
Van de dokter heb ik ook oxazepam en temazepam maar ik wil het niet teveel gebruiken omdat ik bang ben dat het dan niet meer werkt.
De pil geeft me wel veel steun veel meer dan de femoston.
Maar ik zal er toch een keer mee moeten stoppen ook om te kijken hoever ik nu zit in de overgang.

sterkte
Renee

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » ma 05 mar 2018 22:57

Haai Renee.

Lief dat je geantwoord hebt! Het is wel een feit dat als je de pil slikt, je menstruatie minder heftig is.
Ik ben overgestapt van de trigynon naar microgynon.
Toen ik met die laatste pil 1 week verder was, brak de storm Los! Totale onrust!!!
Maar goed...ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik er woensdag mee stop.
Ik heb nu wel een week lang 1 a 2 oxazepam moeten nemen omdat ik dingen MOET doen buitenshuis.
Welke klachten heb jij zelf?

Groet Sigrid

Renee66
Berichten van Renee66
Onderwerpen van Renee66
Menopauzejaar:

Bericht door Renee66 » di 06 mar 2018 16:15

Hai Sigrid

Ik slik ook de microgynon en ben daar erg tevreden over.
Vorig jaar ben ik een paar maanden gestopt en mijn klachten waren erg onrustig zijn en het gevoel hebben dat alles te veel is.
Elk klein dingetje lijkt een hele klus.
Ook last van geïrriteerdheid heel vervelend.
Nu met de pil voel ik me in ieder geval wat stabieler maar ik zal ook ooit een keer moeten stoppen met de pil.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat als je stopt.
Verder heb ik geen opvliegers maar die krijg je volgens mij ook niet als je aan de pil bent.
Ik slik de pil omdat ik een druk leven heb met jonge kinderen en een baan en ik kan niet uitvallen.
Om te slapen slik ik ook melatomine en sinds kort CBD olie daardoor slaap ik lekker wat dieper.
Sterkte met het stoppen

Renee

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » di 06 mar 2018 18:23

Haai Renée :roll:

Ik heb inderdaad ook een baan waar ik niet uit kan vallen.
De onrust van binnen is momenteel zo erg dat ik helaas 2 van die oxa's nodig heb plus elke dag de bètablokker om mn hartritme wat rustiger te houden.....
Ben er zo klaar mee....had dit niet met de andere anti conceptie pil. .Ook weer om 4.00 wakker vannacht en niet meer kunnen slapen....
Wie weet als ik met de pil stop het wel beter gaat.
Je hoort nog van me!!!
Fijne avond!!

Sigrid

Renee66
Berichten van Renee66
Onderwerpen van Renee66
Menopauzejaar:

Bericht door Renee66 » wo 07 mar 2018 08:04

Hai Sigrid,

Neem je overdag ook oxazepam?
Vervelend he die onrust.
Misschien dat jij ook CBD olie kan proberen.
Ik gebruik dat liever dat oxazepam en ik slaap een stuk beter.
Hou je me op de hoogte?

groeten
Renee

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » wo 07 mar 2018 13:52

Haai Renée

Ja Renée..helaas zo'n 2 op een dag. Heb t idee vandaag wat rustiger te zijn :) Heb ook geen bètablokker ingenomen.
Maar t was heel bijzonder dat t gedoe precies begon nadat ik 1 week de microgynon had ingenomen..
Vandaar dat ik hoop dat ik over paar dagen weer van die zooi af ben. Was vanochtend 6 uur wakker....alles beter dan 4.00 :D
19 maart naar huisarts om te evalueren .
Ook die vreemde tintelingen in 1 van de voeten....
Ach ja....je bent een vrouw of je bent t niet!! :lol:
Ben altijd een vrolijke en spontane vrouw.....gelukkig verlies ik dat niet, maar soms staat t huilen me nader dan t lachen!!

Tot horens weer!! Fijne dag!!
Sigrid

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » za 10 mar 2018 09:40

Hallo dames,

Rust is echt heel belangrijk in de overgang. Luisteren naar je lichaam en je draaglast aanpassen aan je draagkracht. Dat is waar je overgangslijf behoefte aan heeft. Niet leuk, maar wel nodig.

Doorgaan op de oude voet, eindigt heel vaak in een burn-out en dan ben je verder van huis. Op dit forum is er helaas veel over te lezen van ervaringsdeskundigen.

Mijn berichtje is niet bedoeld om bang te maken, maar.... een gewaarschuwd mens telt voor twee, toch?

Groetjes,
Claire

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » zo 11 mar 2018 11:49

Hallo Claire

Dank voor je berichtje. Ik snap je opmerking, maar als je weet waar de klachten vandaan komen, moet je daar aan werken. Deze klachten zijn onherroepelijk van de naderende overgang.
Tuurlijk is luisteren naar je lichaam belangrijk. Maar als ik moet werken, 3 dagen per week, kan ik daar niet thuis voor blijven.
Het zijn gevoelens die je ineens overvallen...Mijn zaak om een goed middel te vinden samen met de huisarts om t zo draaglijk mogelijk te houden.
Het is opeens een onbestuurbaar lichaam....waar ik niet om gevraagd heb. Moeilijk maar zal heus wel keer weer wat beter gaan!

Groetjes Sigrid

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » zo 11 mar 2018 21:26

Hoi Renée :D

Ik heb me er nog eens even in verdiept...de CBD olie...en heb t ook besteld.....heb er veel over gelezen en heb ook meteen de 5% besteld van Jacob hooi of zoiets.
Ik weet wel dat iedereen een andere dosis nodig heeft,Maar rustig aan beginnen.
Ik ben vrijdag ongesteld geworden en voelde me eigenlijk redelijk wel. De onrust was ineens weg, maar helaas t weekeinde toch weer de kop op gedoken :cry:
De olie is onschuldig las ik.
Hoe gaat t verder met jou??

Groetjes Sigrid

Renee66
Berichten van Renee66
Onderwerpen van Renee66
Menopauzejaar:

Bericht door Renee66 » ma 12 mar 2018 15:37

Hai Sigrid,

Ja de olie is onschuldig.
In ieder geval slaap ik heel goed met de CBD olie.
Sinds jaren slaap ik weer diep en wordt uitgerust wakker.
Alleen heb ik gemerkt dat ik geen alcohol moet drinken, dan slaap ik weer slecht.
Terwijl ik alcohol zo lekker vindt om rustig te worden...........
Lastig.
Momenteel voel ik me niet echt lekker, erg onrustig en zie overal weer tegenop.
Vorige week stopweek gehad met de pil.
Ik dacht als ik maar weer begin met de pil voel ik me vast beter, maar helaas.
Ja luisteren naar je lichaam als het rust nodig heeft dat lijkt me heerlijk.
Maar met 2 jonge kinderen en een baan is dat lastig.
Ik wil juist alles proberen draaiende te houden.
Mijn zus is 2 jaar ouder als ik en die is gestopt met werken omdat zij dat financieel kon.
Bij mij kan dit echt niet.
Ze zegt dat ze het ergste van de overgang heeft gehad en dat geeft me heel veel kracht.
Nog 2 jaar dat zou te overzien zijn..............

Renee

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » ma 12 mar 2018 17:32

Haai Renée
Hè wat vervelend weer om te lezen. Ik snap wat jij bedoelt over die alcohol. Kom ook net van mn werk ...1e dag geen oxa nodig gehad,had t wel op zak, maar thuis toch wel hartkloppingen en wat onrust. Normaal pak ik nooit een wijntje zo door de week...maar nu wel gedaan en geeft inderdaad rust!! Maar dit is niet de oplossing!!! Hoeveel procent CBD heb jij dan?? Ik krijg morgen de 5 % binnen....las dat 2,8% niet zoveel doet als je veel klachten hebt..
Ik dacht dat de CBD ook wel enige rust zou bieden...
Ik moet .maandag weer naar de huisarts en ga ik de trigynon pil weer vragen. Dat is toch een iets lichtere pil waar ik zeker niet zoveel klachten bij had als de Microgynon.
Tis tobben meis.....gelukkig heb jij een zus waar je wat mee kan delen. Maar deze klachten zijn zo uniek dat iemand die dit totaal niet kent, het ook niet zal begrijpen.
Neem anders in die echte onrust een Oxa....zal je echt wel goed doen en ik weet dat je er niet aan Wil, maar ik terg mezelf anders en dat vind ik t niet waard!
En inderdaad luisteren naar je lichaam en rustig aan doen.....ik heb gewoon de hele dag gewerkt...zoon van BSO gehaald en meteen weer aan t eten begonnen hoor!!!
Ik hoor je graag weer!!
Sterkte ... ;)
Sigrid

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » ma 12 mar 2018 17:48

Renée
Kunnen we ook appen met elkaar ??? Zonder hier open en bloot ons nummer op te schrijven ??? :lol:

Sigrid

Renee66
Berichten van Renee66
Onderwerpen van Renee66
Menopauzejaar:

Bericht door Renee66 » di 13 mar 2018 16:19

Hai Sigrid,

Ik heb de CBD 10 mg in tablet vorm, vind ik zelf handiger.
Van het merk Lucovitaal.
Echt ongelofelijk hoe diep ik slaap, ik droom weer sinds tijden.
Als ik wakker wordt, slaap ik ook zo weer in. Echt een verademing.
Misschien kan ik het overdag ook wel gebruiken tegen onrust.
Oxazepam heb ik 1 keer overdag gebruikt en toen werd ik heel stil en moe.
Toevallig zat ik te denken om met de pil te stoppen, het zal toch een keer moeten.
Nu ik het idee heb, dat ik er met misschien 2 jaar vanaf ben, ben ik bang dat het met de pil veel langer gaat duren.
Bovendien kan ik dan zien hoever ik ben, hoe vaak ik nog ongesteld wordt.
Mijn zus heeft nooit willen praten over de overgang, dus daar had ik niets aan helaas.
Vandaag voel ik me in ieder geval een stuk sterker als gisteren.
Wat is het toch een raar iets.
BSO? dan heb je ook nog jonge kinderen.
Ik ben echt een oude moeder.
De jongste heb ik gekregen toen ik 44 was.
Allebei via IVF dus veel hormonen moeten spuiten wat ook niet echt mee werkt voor een soepele overgang.
Trigynon ken ik niet, maar ik zal het ook eens vragen aan mijn huisarts.
Via de overgangsconsulente heb ik de Zoely pil gehad maar daar werd ik depressief van, heel erg.

tot snel
Renee

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » di 13 mar 2018 19:05

:D haai Renée

Ik heb er 1 van 7,5 en 13. Ook druk natuurlijk. Vandaag mn 5e dag van mn menstruatie....is haast niks meer...is ook veel minder met de pil . Weer slecht geslapen. Weer wakker met toch wel gejaagd gevoel van binnen ....hartkloppingen....en natuurlijk werken
Oxa genomen en bètablokker.....
Soms ben ik ook gewoon bang dat t echt iets engs is.
Werk in ziekenhuis dus heb paar keer mn bloeddruk gemeten waar ik werk....veel te hoog natuurlijk ...
Maak ik me daar weer druk om....oh....was ik soms maar een man!! hahaha
Ik heb de olie binnen en heb meteen t hele flesje doorgeslikt....Grapje natuurlijk. Heb denk ik 2 druppels onder mn tong.gedaan.
Maar goed...werkt niet meteen ....Moet geduld hebben.

Groetjes Sigrid

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » zo 18 mar 2018 05:58

Hoi Sigrid,

Natuurlijk moet ook jij je eigen weg hierin vinden.

Omdat de onrust van je berichten afspatte, heb ik gereageerd. Ik herken dit nl. van toen ik ook nog bezig was mijn overgangsklachten te fiksen om zo snel mogelijk verder te kunnen gaan op de oude voet. Het bracht me slechts tijdelijke verlichting.

Door de overgang moet je heen. Je kunt het met de pil of HRT een poosje afhouden, maar een keer moet je er toch aan geloven. Zelf denk ik hoe jonger het lijf, hoe beter je het kan opvangen. En hoe meer ruimte ik mijn lijf geef om haar ding te doen zonder verstoringen van buitenaf (zoals hormoontoevoeging en stress), hoe beter.

Maar hé, dit is slechts een tip van mij. Doe er mee wat je wilt.

Groetjes,
Claire

81971
Berichten van 81971
Onderwerpen van 81971
Menopauzejaar:

Bericht door 81971 » ma 19 mar 2018 09:35

Hallo Claire

Lief van je berichtje...
Weet je wat t is....Het vervelende gevoel overvalt me...ik had er helemaal niet op gerekend!
Nou ben ik in t verleden ook wel bekend met bepaalde angsten door zeer vroeg overlijden moeder...zaken die niet verwerkt zijn, komen vaak na je 20e tot openbaring....wat bij mij dus ook t geval was. Uitte zich in hyperventilatie en angsten....ook omdat deze aanval uit t niets in een file ontstond...
Dus deze klachten lijken er wat op.
Ik heb een drukke baan...3 dagen per week en 2 zoons van 7 en 13. De oudste heeft een verstandelijke en lichamelijke beperking . S avonds ben ik vaak thuis en doe echt niet teveel vind ik.
Bedankt voor je feedback in ieder geval.

Groet Sigrid

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » di 20 mar 2018 06:55

Hallo Claire

Ik sluit me volledig bij jou aan!

Vr gr Lee

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 20 mar 2018 13:06

Hoi Sigrid,

Alle processen in je lijf worden gestuurd door hormonen.

De overgang gooit flink roet in het eten. Daarom raakt de overgang alles aan; gemoedstoestand en fysieke problemen. Vaak wordt de link gelegd naar (oude) emoties en concluderen artsen een burn-out. Een vrouwenlijf is wat dat betreft ook best ingewikkeld.

Ik denk zelf dat deze hormoonschommelingen heel moeilijk te sturen zijn. Mijn lijf de ruimte geven, zoals ik al eerder aangaf, werkt bij mij. Zo kan ik het zelf opvangen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want de boel is toch verstoord op zo'n moment en dan ben ik niet in mijn eigen kracht.

Wat mij helpt is weten dat wat ik voel komt door de verstoorde hormonen. Het komt idd uit het niets. Ik voel me dan kwetsbaar en neem mezelf in acht. Als de hormonen weer een balans vinden, zijn emotie en lijf ook weer op een goed niveau. Het gaat voorbij.

Ik kan begrijpen dat het heel moeilijk is om in jouw situatie met een zoon die veel aandacht en zorg verlangt om je draaglast te verminderen. Ik hoop oprecht dat je je weg hierin gaat vinden. Veel sterkte.

Groetjes,
Claire

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 20 mar 2018 13:07

Dank je, Lee, voor je bericht.
Heb al veel wijze woorden van jou gelezen.

Groetjes,
Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht