Bloedverlies ondanks pil doorslikken

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Pauw71
Berichten van Pauw71
Onderwerpen van Pauw71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bloedverlies ondanks pil doorslikken

Bericht door Pauw71 » za 06 jan 2018 11:03

Hallo,

ik ben nieuw hier op het forum en loop tegen het volgende aan.
Ik ben 46 jaar en neem nu een half jaar de pil. Deze slik ik door op advies van de huisarts omdat ik zeer zware menstruaties had en daardoor bloedarmoede. Ik had ook de keuze om mijn baarmoeder te laten verwijderen, maar dat vind ik wel heel heftig! Dus eerst maar dit proberen dacht ik.
In het begin ging het prima, wel zo nu en dan een lichte doorbraakbloeding.
Maar nu ben ik, ondanks het doorslikken, al 3 weken bloed aan het verliezen, waar an de laatste week best weer heftig. Ik ben er best ook beroerd van voor het eerst erge hoofdpijn gehad en een zere buik (ook darmen en maag).
Verder ben ik, ondanks de pil, elke nacht kletsnat van waarschijnlijk opvliegers ( heb ik overdag geen last van).
Is dit normaal? En wie herkent dit? En heeft iemand advies?

Een stopweek inlassen heb ik al een geprobeerd maar niet goed bevallen (nog zwaardere menstruatie).

Pauw

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:

Re: Bloedverlies ondanks pil doorslikken

Bericht door RaNa1970 » za 13 jan 2018 13:15

Hallo dames,

Ik herken het! Ik kreeg een aantal jaren geleden de pil voorgeschreven door mijn huisarts.
Ik heb het drie maanden uitgezongen en ik ben er toen zelf maar mee gestopt. Ik hoopte door de pil mijn menstruatie zelf te kunnen regelen.
Omdat ik het ook heel erg had. Dat werd een nog groter drama. Ik ben drie maanden ongesteld gebleven!
Dat kon wel volgens de huisarts. Het lichaam moest eraan wennen.
Nou... daar had ik geen trek meer in. Ik was hondsberoerd, ijzertekort en ook nog een schommelende suikerspiegel wegens diabetes, er was geen land met me te bezeilen..
Ik herinner mij nog dat ik opperde of ik soms in de overgang kon zijn... Nee ik was te jong...
Achteraf denk ik dat ik daar al ergens begonnen ben..
Om een lang verhaal kort te maken, ik slik niets meer en ik laat de natuur toch zelf maar zijn gang gaan.
Ik zeg niet dat het een pretje is..
Wat mij opvalt is.. Ik heb weleens gezegd, haal die hele baarmoeder en alles er maar uit. Ik ben er zo zat van.
Nu doen ze dat dus eigenlijk helemaal niet zo snel..
Toch lees ik hier wel andere verhalen... Er wordt wel heel verschillend mee omgegaan..
De medische wereld blijft me wel verbazen.

Groetjes van Rana

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » za 13 jan 2018 14:10

Goedemiddag meiden,

ik heb jaren lang de prikpil gehad en sinds vorig jaar november ermee gestopt omdat ik overgangsklachten had ( zonder opvliegers en zweten) en augustus was de laatste prikpil spuit.
Nadat ik gestopt was in november belandde ik op de hartbewaking met een hartslag van 142 en alles erop en eraan, nacht zweten opvliegers,mn libido is 0,0 en mezelf helemaal kwijt zijn, overal spierpijn, duizelig enz enz. zelf vermoed ik dat ik vol met hormonen ben gepompt al die jaren door de prikpil en mijn lichaam hierdoor een tik heeft gehad en mijn eigen hormonen nooit de kans hebben gehad om stabiel te zijn.
Vorig jaar ook 2x een injectie voor mijn tennisarm gehad en ik las pas geleden dat in de injecties ook hormonen zitten, dan nog een kuur prednison gehad dus ik ben echt letterlijk vol gepompt met hormonen.
Tot ik zei in november ben er helemaal klaar mee, voor mij geen hormonen zooi meer.
En Rana die gedachte heb ik ook haal alles er maar uit, ik heb ook een cyste op mn eierstok die soms wel pijntjes geeft dan denk ik haal die hele boel er maar uit.

Groetjes Sandra

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:

Bericht door RaNa1970 » zo 14 jan 2018 15:48

Hoi Sandra
Sannie1412 schreef:
za 13 jan 2018 14:10
dan denk ik haal die hele boel er maar uit.
Die gedachte heb ik al een aantal jaren. Ik was erg jong toen mijn menstruatie begon.
Nu is er heel lang ontkend dat ik in de overgang zou kunnen zijn.
Toch willen de artsen er hier niet snel van horen om alles er maar uit te halen.
Aan de andere kant heb ik dan ook weer de angst wat dat met de hormonen zal doen.
Ik voel me al zo'n kruitvat. De ene dag loop ik te zingen en de andere dag hoeft het helemaal niet meer..
En heb ik een hekel aan mezelf. Ik maak het mezelf moeilijk maar mijn man ook...

Groetjes van Rana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht