Stoppen met de pil (pigmentvlekken)

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
ZeeuwseBea
Berichten van ZeeuwseBea
Onderwerpen van ZeeuwseBea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Stoppen met de pil (pigmentvlekken)

Bericht door ZeeuwseBea » vr 19 mei 2017 17:50

Hallo,

Ik ben momenteel 46 jaar. Ik slik de pil.
Eigenlijk wil ik daarmee nog een paar jaar doorgaan. Maar heb momenteel aardig last van pigmentvlekken in mijn gezicht. Best wel lelijk. Nu las ik op internet dat dit mede kan komen door pilgebruik.
Wie heeft hier ervaring mee? Dat het dus minder werd door te stoppen? Want stoppen heeft voor mij best ook nadelen, zoals -in het verleden althans- 2 weken chagrijnig en daarna ongesteld en dan 2 weken bloed... Sorry, maar het is zo. En ik heb geen relatie, dus dat is dan best lastig. Stoppen of niet, stoppen of niet... wat n dilemma. :|

Bea

ZeeuwseBea
Berichten van ZeeuwseBea
Menopauzejaar:

Re: Stoppen met de pil (pigmentvlekken)

Bericht door ZeeuwseBea » ma 05 jun 2017 17:01

Hallo dames,

Ik ben nu zelf gestopt. Twee weken geleden begon m'n laatste menstruatie. Ik denk dat ik nu mijn eisprong heb. I.p.v. super g te zijn :oops: zoals met de vorige keer stoppen (ik was toen 40 en vond het niks, dus ben weer gaan slikken) ben ik nu super emotioneel! :shock: schiet om het minste of geringste helemaal vol... Herkennen jullie dat? Ben benieuwd of ik over 2 weken ongesteld word en ja of ik er veel last van zal hebben, zo zonder pil.. Hopelijk val ik ook 14 kg af, hahaha!

Bea

ZeeuwseBea
Berichten van ZeeuwseBea
Menopauzejaar:

Re: Stoppen met de pil (pigmentvlekken)

Bericht door ZeeuwseBea » zo 18 jun 2017 19:10

Hallo dames

Zo, keurig na 4 weken ongesteld! Alsof ik nog 30 ben, zo netjes. Weinig last eigenlijk, wel wat buikpijn en hoofdpijn, maar met pijnstillers goed te doen. Deze 1e maand is me alles meegevallen. Het lijkt alsof ik fitter ben dan met pil! Ook lijkt het of ik beter tegen de warmte kan.
Met pil had ik het snel benauwd als het zo warm was.
Ben dus nog niet in de overgang, maar laat de pil voor wat ie is. Het gaat goed, dus waarom zou ik m slikken?

Bea

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht