Meer zin in vrijen door stoppen pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
ZeeuwseBea
Berichten van ZeeuwseBea
Onderwerpen van ZeeuwseBea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Meer zin in vrijen door stoppen pil

Bericht door ZeeuwseBea » wo 04 okt 2017 12:39

Hallo dames,

Sorry voor het onderwerp, maar ik lees hier heel weinig over. Ben ik de enige?
Ik ben 46 en sinds een half jaar gestopt met de pil, om uit te vinden of ik al in de overgang ben. Ik ervaar nog alle dingen die horen bij een vruchtbaar leven, menstruaties nog keurig op tijd.
Inclusief hevig verlangen naar seks in mijn vruchtbare week. Dit is erg lastig als je alleenstaand bent en geen onenightstands wil. :shock: Verder ben ik emotioneler. Dit laatste vind ik niet zo erg, heb het gevoel dat ik meer mezelf ben. Maar het eerste wel. Ik kijk echt veel naar knappe mannen en dit is echt niet alleen leuk. Ik lijk hierbij ook net een puber, die er van alles uit wil flappen.
Dus ik overweeg nu de pil weer te nemen, zodat die gevoelens weer wat afgevlakt worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Bea

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Meer zin in vrijen door stoppen pil

Bericht door Lia » wo 04 okt 2017 13:51

Hallo Bea,

Dat je je zonder pil meer jezelf voelt kan ik wel begrijpen. Het is een bekend gegeven dat het libido kan verlagen bij pilgebruik.
Nu je geen hormonen meer gebruikt zijn het je eigen hormonen die je belevingswereld weer mogen bepalen.

Dat de natuur nog even nadrukkelijk opleeft aleer het definitief de vruchtbaarheid opgeeft vind ik persoonlijk ook niet vreemd.
Je ziet dat bij allerlei levensprocessen.
Onderling verschillend weliswaar, maar ook pubers bijv. zijn met tijden dan weer meer kind dan weer meer volwassen.

Op en top de overgang die invalt die je beschrijft.

Lia

Meer zin in vrijen

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht