Niemand begrijpt me

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Sunflower
Berichten van Sunflower
Onderwerpen van Sunflower
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Niemand begrijpt me

Bericht door Sunflower » vr 22 sep 2017 11:09

Goedemorgen,

Fijn een forum met lotgenoten ! Zal me even voorstellen. Ik ben Ingrid, 42 jaar en volgens mij al flink bezig met de overgang. Sinds ruim een jaar is mijn cyclus gaan rommelen en ervaar ik klachten die volgens mij gewoon bij de overgang horen: enorm prikkelbaar (vroeger vlak voor de menstruatie, nu 3 weken lang :evil: ), zweetaanvallen (mat name 's nachts), toename gezichtsbeharing enz... Eind augustus ben ik naar de huisarts geweest en zij vond me vrij jong, maar heeft toch een bloedtest uit laten voeren. Daar kwam niks uit, maar een bloedtest op hormonen is ook niet alles wat ik heb begrepen.

Na overleg is er van de week de Implanon ingebracht, zodat mijn cyclus gereguleerd word en ik gewoon door kan met therapie-zwemmen.
Dat laatste is zeer belangrijk voor mij, omdat dat het enige is wat ik kan qua beweging.
Waar ik heel veel problemen mee heb is de enorme prikkelbaarheid, stemmingswisselingen en het feit dat ik me enorm kan laten opfokken door alles en iedereen en ik er nu dus ook van alles uit flap, wat niet altijd handig is. Daarnaast denken de meesten dat het mijn andere lichamelijke ongemakken ligt en dat ik nog te jong ben voor de overgang. Onbegrip dus. En juist van mensen waarvan ik niet dacht dat het zou gebeuren. Hoe gaan jullie daar mee om?
In het verleden heb ik mindfulness gedaan en mediteerde ik ook thuis, maar dat gaat me steeds moeilijk af omdat ik gevoeliger ben geworden voor geluiden om me heen. Op de een of andere manier pik ik echt alles op.
Herkennen jullie dat ook?
En hoe gaan jullie daar al mee om?

Ingrid

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Niemand begrijpt me

Bericht door Mrsx » vr 22 sep 2017 11:37

Hallo

Ik was ook 42 dat het begin en ik ben 46 en het is nog steeds bezig... dus het is wel degelijk de overgang... ik zou zeggen: heerlijk veel lezen hier... dan zal je meer dan veel herkenning vinden...dus welkom: in de overgang.. niets aan, maar wel hormonale opruiming in je lijf...

Mrsx

Jada
Berichten van Jada
Onderwerpen van Jada
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Jada » vr 22 sep 2017 11:41

Hallo

Ik ben nu 46 en bij mij is het ook al 2 jaar woelig
Menstruatie nog regelmatig maar veel last van somberheid en vermoeidheid
Door hier op het forum te lezen heb ik veel herkenning

Ik ben ook minder stressbestendig

Jada

Sunflower
Berichten van Sunflower
Onderwerpen van Sunflower
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Bericht door Sunflower » vr 22 sep 2017 17:11

Hallo

Zie je, hoe meer ik over de overgang lees, hoe meer vrouwen van begin veertig en zelfs in de dertig die klachten hebben. Waarom wordt dat niet erkend en wordt er lacherig over gedaan?
Vandaag ben ik begonnen met Ymea dag en nacht. Ik wil het nog even afwachten, maar ik voel me iets rustiger.

Sunflower

Marjan
Berichten van Marjan
Onderwerpen van Marjan
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Marjan » zo 24 sep 2017 13:48

Beste Sunflower,

Met de anticonceptiehormonen die je gebruikt krijg je al aardig wat oestrogeen toegediend.
En daar bovenop ga je nu ook nog een supplement gebruiken en nog eens extra oestrogeen toevoegen.

Ieder moet het zelf weten natuurlijk, maar dat stapelen van oestrogenen zou ik persoonlijk mijn lichaam niet aan willen doen.
"Baat het niet dan schaadt het niet" gaat meestal niet op, ook niet voor supplementen

Marjan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht