Ik snap niets van mijn lijf

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Miekie22
Berichten van Miekie22
Onderwerpen van Miekie22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Ik snap niets van mijn lijf

Bericht door Miekie22 » wo 31 mei 2017 22:12

Goedenavond,

ik heb mij zojuist aangemeld voor dit forum, nadat ik wat zoekwerk op het internet had gedaan.
Ik ben 42 jaar en loop al een tijdje te klooien met mijn menstruatie. Een paar jaar geleden ben ik gestopt met de pil, omdat ik last had van migraine. Vanaf dat moment was mijn menstruatie heel heftig. Veel buikpijn de eerste dag(en) en ontzettend veel bloed, ook was ik heel erg onregelmatig ongesteld en had ik een week voor de menstruatie hele pijnlijke borsten.

Omdat dit echt mijn dagelijkse leven ging beïnvloeden, ben ik 3 maanden geleden opnieuw begonnen met de pil, op aanraden van mijn huisarts. Ik kreeg de lichtste vorm van haar en mocht deze drie maanden doorslikken. In de eerste week van het gebruik van de pil werd ik weer ontzettend ongesteld en dat heeft twee weken geduurd. De hoofdpijn kwam in de loop van het pilgebruik weer terug en vorige week heb ik na drie maanden mijn laatste pil geslikt om ongesteld te worden. Maar tot op heden is er niets gekomen! Ik ben dan ook nog niet met een nieuwe pilstrip begonnen, omdat ik eerst mijn menstruatie wil afwachten. Ik snap echt niets meer van mijn lichaam. Bovendien is het kiezen tussen twee kwaden, hevig bloedverlies, buikpijn en onregelmatigheid of tijdens pilgebruik migraine en weinig tot geen zin in seksuele activiteiten. Ik heb af en toe in de nacht last van zweetaanvallen, maar voor de rest (nog) geen klachten (denk ik).

De huisarts denkt dat ik in de overgang ben en een vervangende huisarts vertelde mij dat er alternatieven zijn voor de pil in de vorm van homeopathie. Heeft iemand hier ervaring mee? En mijn vraag....zou ik toch echt in de overgang zijn?

Miekie

Linda1970
Berichten van Linda1970
Onderwerpen van Linda1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Ik snap niets van mijn lijf

Bericht door Linda1970 » zo 18 jun 2017 10:58

Hoi Miekie,

De klachten die je hebt kunnen inderdaad door de overgang komen. Hormoonschommelingen veroorzaken dit. Bij mij begon het rond mijn 45e denk ik, ik menstrueer gewoon nog maar wel onregelmatig en soms 12 dagen achter elkaar, soms om de 3 weken, soms weer 3 maanden achter elkaar perfect op tijd.

De pil (microgynon 20) ben ik 1,5 jaar geleden mee gestopt, Die heb ik 2 jaar geslikt. de klachten (en migraine) kwamen er toch gewoon doorheen en de Pil is toch hormoon-toevoeging. Ik probeer mijn lichaam te helpen door zo natuurlijk mogelijk te leven.

Ik heb geen ervaring met homeopathische middeltjes. Ik neem soms wel wat valeriaan druppels als ik erg angstig of gejaagd ben. Ik heb al 25 jaar last van hormonale migraine, de aanvallen duren nu wat korter (1 of dagen i.p.v. 3) en de pijn is iets milder. Maar ik gebruik nog imigran neusspray 10 mg (i.p.v. 20 mg) tijdens aanvallen. Verder heb ik wel erge vreemde hoofdpijn erbij gekregen de laatste 2 jaar (dof, drukkend, stekend, zeurend) en de ergste klacht is sinds 2 jaar a-typische aangezichtspijn (links). Voor spierpijnen/gewrichtspijnen neem ik magnesiumcitraat en bij ernstig bloedverlies extra ijzer en appelstroop.

Voor de rest neem ik zo weinig mogelijk medicijnen of supplementen zodat mijn lichaam balans kan vinden. Ik heb wel heel veel klachten (helaas). Maar stress maakt het erger, ik wil mijn lichaam en overgang accepteren, helaas accepteert de omgeving/maatschappij dit niet...die willen oplossingen en dat je gewoon door kan gaan. Maar dat gaat niet, alles veranderd. Binnenkort ga ik weer 25 uur werken en daar zie ik tegenop. Maar het moet. Dus ik ga doen wat ik kan.

Ik ben o.a. bij een endocrinoloog geweest en heb uitgebreid bloed laten prikken en ik mankeer niets! Maar ik voel me angstig, moe, heb onverklaarbare pijnen, hoofdpijnen, ben somber, enz. Ik ben heel blij met dit forum :D Ik weet nu wat er aan de hand is en ik vertrouw op mijn lichaam en geest, al doen ze heel vreemd en totaal anders dan ik mijn hele leven gewend ben. Als de hormonen weer in balans komen voel ik mij weer de oude. Dat lees ik hier op de forum. Het kan alleen wel jaren duren. Ik probeer positief te blijven en het te accepteren. Maar het is moeilijk, hoor! Sterkte!

Linda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht