Elke keer als ik stop komt komt toch de overgang weer

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Kie
Berichten van Kie
Onderwerpen van Kie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Elke keer als ik stop komt komt toch de overgang weer

Bericht door Kie » vr 11 jul 2014 09:57

Hoi dames,

Ik ben vorig jaar februari, na 25 jaar de pil te hebben geslikt, gestopt met de pil, omdat dat het in mezelf voelde dat dat "moest". Ik had nl in 2012 (tijdens mijn pilgebruik dus) zulke hartkloppingen, onwijs hoge pols en meer geneuzel wat niet "te plaatsen" was maar waar ik erg onzeker en stressig van werd, maar wat omgedraaid werd in "komt door stress". Mijn hart is uitvoerig nagekeken maar er was niks verontrustends te vinden, kreeg een bètablokker ervoor.

Terugdenkend heb ik, 10 jaar geleden, tijdens mijn pilgebruik al periodes van nachtelijk transpireren gehad maar dat nooit aan de overgang gekoppeld, want ik slikte tenslotte de pil. Terugkomend op het stoppen met slikken vorig jaar, na 3 maanden werd ik zo hevig ongesteld dat ik weer ben gaan slikken. Ik had wel heel veel last van opvliegers toen ik gestopt was.

Nu dit jaar ben ik wederom gestopt in april, en wat een drama. Ik kreeg stress, opvliegers, bibberend gevoel in mijn lichaam en een hart wat met grote regelmaat om de zoveel slagen een slag niet slaat, onverklaarbaar verdrietig gevoel en huilbuien, en vooral mijn eigen lichaam niet meer kunnen vertrouwen.

Ik voel me een ontzettende grote aansteller! want ja ...is dit onder het kopje overgang te schuiven? als je het bij de huisarts laat vallen dan is het zo van...daar kan je (niet) alles onderschuiven. Als ik het naar leeftijdsgenoten uit, dan krijg ik te horen, valt wel mee ik heb er niet zo'n last van, wat het aansteller gevoel alleen maar versterkt.
Het vervelends blijf ik dat hart-gevoel vinden, het steeds voelen kloppen, trillen of overslaan.

25 jaar pilgebruik, waar ik door erge middenpijn en hevige menstruatie, toendertijd na 2 bevallingen op gezet bent, lijkt nu alles te versterken.

groeten Kie

Kleintje63
Berichten van Kleintje63
Onderwerpen van Kleintje63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Elke keer als ik stop komt komt toch de overgang weer

Bericht door Kleintje63 » ma 21 jul 2014 14:50

Hallo allemaal

Ook ik kreeg een enorme terugval na het stoppen met de pil, iedere ochtend misselijk Maagklachten keelklachten constant een verstopte neus het lijkt wel of mijn weerstand enorm gekelderd is. Opgezwollen klieren in de hals
ik ben op zoek naar de balans in mijn lichaam weer terug te vinden mijn klachten werden altijd onder het kopje burn-out geplaatst en slik dus ook ad maar sinds ik gestopt ben met de pil is het of ik in een rollercoaster terecht ben gekomen niet meer normaal
Gelukkig ( niet voor jullie natuurlijk ) lees ik hier veel herkenning

Groeten, Greta

ZeeuwseBea
Berichten van ZeeuwseBea
Onderwerpen van ZeeuwseBea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Elke keer als ik stop komt komt toch de overgang weer

Bericht door ZeeuwseBea » zo 29 jan 2017 19:16

Hallo

Ik heb de ervaring dat ik me door de pil veel beter voel. Als ik de pil niet slik, heb ik juist die "natuurlijke" schommelingen, die bij elkaar mijn cyclus maken. Met pil zijn mijn hormonen misschien onnatuurlijk, maar wel stabiel. Zonder voel ik me echt k.. En dat was jaren geleden al, dus heeft bij mij niet met overgang te maken.. rond mijn 35e nog n jaar gestopt, teneinde een derde kindje te proberen. Achteraf ben ik blij dat dat toen niet gelukt is.

Groeten, Bea

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht