Hele maand bloeding gebruik minipil premenopauze

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Lezerke72
Berichten van Lezerke72
Onderwerpen van Lezerke72
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Hele maand bloeding gebruik minipil premenopauze

Bericht door Lezerke72 » za 07 jan 2017 20:06

Hallo

Ik ben al een tijdje gebruiker van de mini pil "Leuva" een andere pil lukt niet omdat ik al 2 x trombose heb gehad. Het spiraaltje probeerde ik ook uit na mijn zwangerschap ook dit was geen succes. In oktober word ik 45 jaar.
Maar ik heb al een jaartje last van alle ongemakken van een vrouw in de memo pauze...echter in oktober vorig jaar liet ik een reeks van onderzoeken van uitstrijkje naar bloed onder zoek naar echo...(alles was in orde)
Toen vertelde mij de vrouwenarts dat ik niet in de menopauze zat maar de premenopauze... echter ik heb alle ongemakken alsof ik echt al in de menopauze zit..opvliegers, hoofdpijn, hevig bloed verlies...dus werd de minipil weer opgestart...met gevolg ...ik durf niet meer buiten zonder een maandverband.
Ik heb alle dagen bloedverlies...niet zo erg maar iedere keer ik naar toilet ga is er toch weer een bloederige afscheiding bij en zie ik kleine "brokjes" in toilet liggen. Ik heb al een paar keer mijn gynaecoloog gebeld maar telkens krijg ik dezelfde boodschap...dat ik mij geen zorgen moet maken, dat dit perfect kan op mijn leeftijd bij gebruik van de minipil.... en dat alle voorbije testen perfect in orde waren. Dat ik een hele gezonde baarmoeder en eierstokken heb. Alleen vind ik dit bloed verlies niet zo leuk.... Kent iemand dit gevoel.. Alvast bedankt om di te lezen.

Groetjes
Lezerke72

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Hele maand bloeding gebruik minipil premenopauze

Bericht door Anette » za 07 jan 2017 20:30

Lezerke72 schreef:
za 07 jan 2017 20:06
Toen vertelde mij de vrouwenarts dat ik niet in de menopauze zat maar de premenopauze...
Beste Lezerke,

Dat klopt ook als een bus. Je bent wel in de overgang maar niet in de menopauze.
Menopauze is de dag van je laatste menstruatie, waarna de menstruatie definitief wegblijft.

Daarnaast houdt het gebruik van hormonen je kunstmatig in de fase voor de menopauze.

Anette

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht