Opnieuw aan de pil vanwege heftige menstruatie - nu 'zwangere/harde' buik - wie herkent dit?

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Enrica
Berichten van Enrica
Onderwerpen van Enrica
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Opnieuw aan de pil vanwege heftige menstruatie - nu 'zwangere/harde' buik - wie herkent dit?

Bericht door Enrica » do 24 nov 2016 13:55

Hallo allemaal,

Mijn eerste vraag hier, op het forum!
Ik heb iets raars en ben benieuwd of jullie het herkennen: vanwege mijn heftige menstruatie heeft mijn huisarts mij de pil voorgeschreven.
Ik ben nu een maand onderweg (nu in de stopweek) en mijn buik reageert raar: ik zwel op, (in de loop van de dag wordt het meer) en ik heb het idee, bijna, dat ik een baby voel. Alsof ik iets voel 'zitten'. Ook een soort harde buik-gevoel van de baarmoeder, heel raar.
Ik moet 's avonds echt m'n broek los maken, anders knelt het.
Het knelt ook in m'n lies, een soort dof gevoel
In de ochtend valt het dan wel weer mee.
Herkent iemand zo'n rare buik?
Ik weet dat ik ook een verzakking heb, maar dit voelt anders.
De assistente van de huisarts zei dat het ook nog m'n darmen zouden kunnen zijn. Het voelt echt bijna alsof er een kind zit - het klinkt heel raar.
Ik ben benieuwd!

Enrica

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Re: Opnieuw aan de pil vanwege heftige menstruatie - nu 'zwangere/harde' buik - wie herkent dit?

Bericht door Madu » do 24 nov 2016 14:33

Hallo Enrica,

Ik herken vooral een gezwollen buik, kan zodanig zijn dat het lijkt of ik zwanger ben. Maar bij mij voelt het niet alsof er een baby in zit. Bij mij is het vooral vocht volgens mij. Ook mijn dochter zei vaak, het lijkt wel of je zwanger bent. Zo'n rond gespannen buikje. Ook bij mij knelt dan alles en ook voel ik de druk in mijn lies, links.

De afgelopen maanden wisselt het erg. Valt ook mijn dochter dus spontaan op. Of eigenlijk maakte zij mij erop attent. 'mam ben je afgevallen, ik zie geen buikje meer'. ;) Ik was inderdaad ook 2 kilo lichter maar een paar weken later was het weer terug. Nu is het weer weg. Ik houd het zelf dus op het vasthouden van vocht. Ik herken het ook wel van voor de menstruatie. Daar hangt het nu niet meer mee samen, of iig kan ik het niet meer herleiden als zodanig. Ook realiseer ik me nu ik het schrijf dat ik er eigenlijk niet meer op let.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Sterkte Madu

Enrica
Berichten van Enrica
Onderwerpen van Enrica
Menopauzejaar:

Re: Opnieuw aan de pil vanwege heftige menstruatie - nu 'zwangere/harde' buik - wie herkent dit?

Bericht door Enrica » do 24 nov 2016 16:34

Hoi Madu,

dank je wel voor je reactie.
Bij mij is het ook de linker lies!
Misschien is het ook wel vocht, hoor - mijn man zei hetzelfde als jouw dochter :-).

Groetjes!
Enrica

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht