Klachten stopweek

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Marion85
Berichten van Marion85
Onderwerpen van Marion85
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 34

Klachten stopweek

Bericht door Marion85 » di 22 nov 2016 10:22

Hallo allemaal,

Nooit gedacht dat ik op mijn 31e op een forum over de overgang terecht zou komen. Daarin ben ik duidelijk niet de enige weet ik inmiddels. Ik loop (zoals zoveel vrouwen blijkbaar) al een tijdje met vage klachten rond die ik nooit echt aan elkaar verbonden had. Ik had ook nog niet eerder aan de overgang gedacht maar toen ik een week of wat geleden ineens mn eetlust kwijt was in de avond en 3 avonden in die week misselijk werd tijdens of voor het avondeten en ik vervolgens zonder problemen zonder eten naar bed ging ben ik eens op internet gaan snuffelen want dit was niets voor mij.
Ik eet graag en ben zelden of nooit misselijk (behalve met een buikgriepje) maar nu was ik niet ziek. Ik had al wel regelmatig aan mijn man gevraagd of hij wou voelen of ik koorts had omdat ik het idee had dat ik zo warm was maar volgens hem was ik dan nooit echt warm. Of ik had het gevoel dat ik het maar niet warm kreeg..niks voor mij want ik ben heel warmbloedig en slaap nog tot ver in de winter alleen in een hemdje. Nu niet meer ik slaap het liefst met een lange broek en soms zelfs met een t-shirt met lange mouw.

Via het zoeken naar mijn weerzin voor avondeten kwam ik (voor mij geheel onverwacht) uit op sites over de overgang en door wat zoeken naar mijn eigen leeftijd en overgang kwam ik tot de conclusie dat een hoop van de dingen die ik de laatste tijd voel en ervaar allemaal onder de noemer 'Overgang' passen.

Ik wilde zelf graag naar een consulente toen ik het vermoeden kreeg dat al mijn 'problemen' weleens met mijn hormonen te maken hadden maar mijn man wilde graag dat ik eerst naar de huisarts ga. Zodoende heb ik morgenmiddag een afspraak met mijn eigen huisarts en ik ben heel benieuwd (en een beetje bang na al jullie ervaringen met huisartsen) naar het resultaat :).

Ik ben nog aan de pil en heb het vermoeden dat mijn klachten voornamelijk in mijn stopweek en de eerste week van mijn pilstrip zitten, wat volgens mij wel logisch is omdat dan de kunstmatige hormonen van de pil uit mn lichaam zijn. Ik kan dit echter niet met zekerheid zeggen omdat ik er pas sinds mijn afgelopen stopweek bewust van ben. Geen idee dus of eerdere momenten ook hiermee samenvielen. Wel weet ik dat ik nu ik weer midden in mijn pilstrip zit mijn eetlust weer normaal is en ik niet meer misselijk ben 's avonds (wat erg prettig is).

Wat is jullie ervaring met de pil en stopweek en overgangsklachten? En hoe ga ik nu verder?

Marion

Livia
Berichten van Livia
Onderwerpen van Livia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Re: Klachten stopweek

Bericht door Livia » di 22 nov 2016 13:02

Hoi!

Voor mij geen Care for Women meer.. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ze me vooral heel veel supplementen wilde gaan verkopen! Zeer commercieel dus! Ook wilde ze schildklier checken dat kun je ook bij huisarts doen!.. kost niks!

Heb je nog meer klachten dan geen eetlust en warm voelen?

Livia

Marion85
Berichten van Marion85
Onderwerpen van Marion85
Menopauzejaar:

Bericht door Marion85 » di 22 nov 2016 13:32

Hallo

Oh goed om te weten van jouw ervaring met Care for Women, dan kan ik me daar alvast geestelijk op voorbereiden mocht ik er toch nog langs gaan.

Ik loop al een tijd met allerlei klachten. Last van mn gewrichten (voornamelijk mn handen/polsen), een tijdje terug een ervaring waar ik erg van schrok maar wat ik nu denk te kunnen benoemen als een opvlieger. Last met ontlasting (dan weer een paar dagen verstopping dan weer dun, sorry bah :roll: )

Ook merk ik dat mijn lontje aanmerkelijk korter is geworden en dan voornamelijk boos worden om hele simpele dingen. Ik werk als gastouder met kleintjes van 0 tot 4 jaar, en ik kan echt heel boos en geïrriteerd worden van dingen waar die kleintjes niets aan kunnen doen (eten knoeien bijvoorbeeld) terwijl ik mezelf altijd heb ervaren als een heel relaxed iemand die zich niet druk maakt om dingen.

Totaal gebrek aan seksdrive, het komt niet eens in me op dat ik seks zou kunnen hebben met mijn man. Ik wil best tegen hem aan liggen maar dat daar dan nog meer bij kan dat komt gewoon niet bij me op wat helaas al tot heel wat onbegrip en discussies en onzekerheid bij mijn man heeft geleid.

Ik kan heel vaak heel slecht op namen of woorden komen (zorgt altijd voor een goed gesprek hahaha als je zo onsamenhangend iets wil uitleggen) dat kende ik wel tijdens mijn zwangerschap (3 jaar terug) dat ik in de winkel ineens mn pincode niet meer wist :shock:

Ik slaap slecht, word vaak 's nachts wakker en lig dan een tijd om me heen te kijken, kan ook slecht in slaap komen al ben ik wel hondsmoe.

Stijf bij het 's ochtends op staan (lijk wel een oud dametje als ik 's ochtends naar de wc loop).

Uhm zoiets? :)

Marion

Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Bericht door Helena » di 22 nov 2016 14:38

Hallo Marion,

Wel herkenbaar, ik had een periode dat ik misselijk was toen ik ongeveer 34 of 35 jaar oud was. Ik kon amper meer wat eten. At droog brood en zilvervliesrijst en groenten kon ik ook nog wel eten. Ik had ook andere klachten. Zoals niet slapen en hartkloppingen 's nachts. Het vreemde dat ik om de paar weken wel ongeveer een week alles kon eten dus dan kon ik weer wat 'bijkomen'. Ik dacht in die periode dat ik overspannen was omdat er wat dingen waren gebeurd maar nu heb ik het idee dat het aan mijn hormonen lag... nu heb ik dus weer hele andere, vervelende klachten.

Wat betreft het warm hebben en zo : dat had ik toen nog niet echt maar wat later heb ik wel een hele lange periode gehad dat ik me 's ochtends continu grieperig voelde, met ook een warm hoofd, en me dus ziek voelde.

Maar dat je op die leeftijd ook al stijve gewrichten hebt en zo dat had ik toen nog niet. Dat heb ik de laatste jaren pas eigenlijk.
Ben je nog naar de huisarts gegaan? Wat zei hij of zij? Heb je er iets aan gehad?

Helena

Marion85
Berichten van Marion85
Onderwerpen van Marion85
Menopauzejaar:

Bericht door Marion85 » di 22 nov 2016 14:46

Hallo Helena

Ik ga morgenmiddag naar de huisarts. Is een hele vriendelijke man die me ook direct goed geholpen heeft met de diagnose van mijn psoriasis een aantal jaar terug dus ik heb goede hoop dat hij mij serieus zal nemen maar ik wacht het even af :)

Ook merk ik dat mijn psoriasis ineens weer veel heftiger is en ik weet dat dit ook oa met hormonen te maken heeft, toen ik zwanger was is het helemaal weg geweest (wat een zegen was dat!) en daarna kwam het tig keer heftiger terug dan ik het ooit gehad had. Ook de laatste tijd reageert het ineens weer heel heftig en heel anders. Sowieso echt super irritant.

Marion

Marion85
Berichten van Marion85
Onderwerpen van Marion85
Menopauzejaar:

Bericht door Marion85 » wo 23 nov 2016 15:46

Hallo

Nou ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest en gelukkig is het nog steeds de vriendelijke man die ik mij herinnerde ;) ik moet/mag bloed gaan laten prikken en hij laat op een hoop dingen testen waaronder Lever, Nier & Schildklier en ook op hormoon FSH en een aantal vitamines.

Ik moet nuchter laten prikken (i.v.m glucose) dus moet even kijken wanneer ik daar volgende week tijd voor heb en ben benieuwd wat daar uit gaat komen. In ieder geval riep de HA niet meteen dat het zeker niet de overgang kon zijn, hij gaf wel aan dat er meer dingen zijn die mijn klachten kunnen veroorzaken.

Ik ga in ieder geval tijdens mijn volgende stopweek vd pil (over een week) eens kijken hoe het dan gaat met mijn klachten of ze dan erger worden want momenteel midden in mijn strip heb ik er een stuk minder last van.

Marion

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht