Rechterkant buik

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
iAstrid
Berichten van iAstrid
Onderwerpen van iAstrid
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Rechterkant buik

Bericht door iAstrid » ma 18 apr 2016 17:12

Hallo,

ik ben 54 jaar en gebruik een Mirena spiraal en met periodes flink last van opvliegers. 1,5 jaar geleden kreeg ik last van mijn blinde darm/eierstok en galstreek. Ik ben een angsthaas maar toch naar een huisarts. Ik heb een buikecho gehad , maar niets gevonden.(gelukkig). Nu begint de hele riedel weer van voor af aan...last van rechterkant. Zijn t darmen of toch eierstok of blindedarm? Soms weer hoog dan weer laag. Soms trekt t naar de nierstreek en meestal lijkt t of er iets in de weg zit. Ik ga er ook nog eens op letten en dan word ik er nog onrustiger van. Ik was van plan om vol goede moef de overgang te betreden maar.....pfff wat een invloed. Figuur veranderd (nog meer buik) en meer honger....stemming is erg veranderd.. Wie herkent e.e.a.?
Ng is erg veranderd

Groetjes Astrid

Noor777
Berichten van Noor777
Onderwerpen van Noor777
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Rechterkant buik

Bericht door Noor777 » do 21 apr 2016 15:05

Hallo Astrid

Ik herken deze klacht. Een pijnlijke (duidelijk aanwijsbare) plek rechts onderin mijn buik. Af en toe ook hoger wat pijn.
Een gynaecologische echo en echo hebben niets uitgewezen. Behalve een druk bewegende darm. Conclusie van huisarts was prikkelbare darm. Hormonen kunnen nl een prikkelbare darm veroorzaken. Door zeer gezond te gaan eten heb ik dit grotendeels kunnen oplossen.
Er kan nl daar in de bocht in je darm e.e.a. vast komen te zitten en de pijn veroorzaken. Ik heb eerst een laxeermiddel gehad. Voor de rest veel vezels eten en water drinken.
Hopelijk helpt dit bij jou ook.

Groet, Noor

iAstrid
Berichten van iAstrid
Onderwerpen van iAstrid
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Rechterkant buik

Bericht door iAstrid » za 23 apr 2016 12:43

Hallo Noor,

Fijn dat je de moeite nam om te antwoorden. Stelt me weer wat gerust. Het is net of er wat tegen lies/bovenbeen aandrukt. Ene keer meer als andere keer. Bij homeopaat kwam lekkende darm uit test. En hormonaal klopt er weinig van. Nu maar hopen dat t minder wordt! Ik ga goed water drinken.

Groetjes, Astrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht