Advies wanneer bloedtest

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
MissNikita
Berichten van MissNikita
Onderwerpen van MissNikita
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Advies wanneer bloedtest

Bericht door MissNikita »

Hallo Allemaal,

Binnenkort laat ik een bloedtest doen, de assistente van de HA zei dat ik minimaal een maand de pil niet mag slikken.
Prima geen probleem, maar dan.....

De ene website zeg dat je het op de 2-3e dag van je menstruatie de bloedtest moet doen en de andere website zegt juist dan niet.
Ik lees ook dat met de vervroegde overgang je regelmatig een negatieve uitslag krijgt en ik wil die kans zo klein mogelijk maken.

Inmiddels ben ik al twee jaar lang hondsberoerd, na veel getest en gedoe heb ik nu de uitslag fibromyalgie.
Toevallig las ik laatst een artikel over hormonen waarbij ik had van sh*t al mijn klachten passen in het plaatje en er is nog nooit naar gekeken.

Waar je met een diagnose fibromyalgie er maar mee moet leren leven, kan een hormoonbehandeling veel betekenen voor de klachten.
Vandaar deze vraag in de hoop dat jullie mij beter kunnen adviseren.

Groeten, Nikita

Suzanne
Berichten van Suzanne
Onderwerpen van Suzanne
Menopauzejaar:

Re: Advies wanneer bloedtest

Bericht door Suzanne »

Beste Nikita,
MissNikita schreef:
zo 28 feb 2016 22:25
Ik lees ook dat met de vervroegde overgang je regelmatig een negatieve uitslag krijgt en ik wil die kans zo klein mogelijk maken.
Iemand is vervroegd in de overgang als haar menstruatie ruim voor haar 40e definitief is gestopt. En dan krijg je echt geen negatieve uitslagen meer.
Iets totaal anders is aan de overgang beginnen, en die begint bij vrouwen halverwege de 30, dan heb je wel kans op negatieve uitslagen
MissNikita schreef:
zo 28 feb 2016 22:25
Waar je met een diagnose fibromyalgie er maar mee moet leren leven, kan een hormoonbehandeling veel betekenen voor de klachten.
Je gebruikt al hormonen, de pil, lees ik, en desondanks klachten.
Fibromyalgie heeft overigens ook met verstoorde hormonen te maken

Suzanne

MissNikita
Berichten van MissNikita
Onderwerpen van MissNikita
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Re: Advies wanneer bloedtest

Bericht door MissNikita »

Mijn huidige situatie is alles behalve wat de gemiddelde vrouw van 33-35 meemaakt.

Groeten, Nikita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht