Pijnlijke borsten en tepels bij pilgebruik

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Micazu
Berichten van Micazu
Onderwerpen van Micazu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Pijnlijke borsten en tepels bij pilgebruik

Bericht door Micazu » za 07 nov 2015 14:22

Beste dames,

Ik ben momenteel 48 jaar en na 15 jaar pilgebruik 2 jaar geleden gestopt met de pil. Maar omdat ik in die periode weer flink last van buikpijn kreeg ben ik sinds 'n maand of drie toch weer begonnen met de pil. Heel fijn dat de buikpijn nu weer weg is maar nu beginnen m'n borsten wat op te spelen.

Het laat zich het beste omschrijven als niet een gevoel wat je constant hebt. Soms is het een prikkend gevoel of is een borst gevoelig, en daarnaast de tepels zijn ook gevoeliger dan normaal. Ik had eerst geen idee waar het vandaan kwam maar bedenk me dat het zo'n beetje op is komen zetten toen ik weer met de pil gestart ben.

Ook heb ik soms last van een soort van prikkelingen (of 'n soort van kippenvel) op m'n bovenbenen. Dit gaat net zo snel weer als dat het gekomen is en lees nu op het forum dat meer dames daar tijdens of voor de overgang last van hebben. Ik loop er dan ook over te denken om maar weer te stoppen met de pil om te kijken of de klachten dan wegtrekken.

Misschien dat iemand zich herkent in de klachten.

Groetjes,
Micazu



  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht