In de overgang na gestopt te zijn met de pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

In de overgang na gestopt te zijn met de pil

Bericht door Annabel71 » vr 21 aug 2015 12:06

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar er is mij in korte tijd een hoop duidelijk geworden. Na het lezen van een aantal topics heb ik eindelijk de bevestiging dat ik niet gek ben, maar dat er dus een oorzaak is van de klachten die in december vorig jaar in volle hevigheid zijn begonnen, ongeveer een jaar na het stoppen van de pil die ik ong. 27 jaar had geslikt.
Een letterlijk en figuurlijk zwaar hoofd, neerslachtigheid van heb ik jou daar, belachelijke spierspanningen in mijn nek, hartkloppingen, ik dacht echt dat ik een enge ziekte had en dat mijn laatste uur spoedig zou slaan. Nooit geweten dat ik me zo shit kon voelen, maar ik voel me rustiger nadat ik al jullie verhalen had gelezen, zo herkenbaar.
Ik hoop maar dat er een evenwicht komt, want dit is echt niks!
Sterkte allemaal met het leed dat menopauze heet.

Annabel

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: In de overgang na gestopt te zijn met de pil

Bericht door Martina63 » vr 21 aug 2015 14:52

Hoi Annabel

Voel met je mee, zo herkenbaar, je kunt je zo ellendig voelen, en vaak krijg je geen erkenning voor je klachten, ben dan ook zo blij met dit forum, gaat het goed kun je dat hier neer schrijven, maar gaat het sh.... dan kunnen andere vrouwen hier je net dat steuntje geven die je dan zo nodig hebt, dus zou zeggen schrijf het maar lekker van je af.
Ikzelf voel me hier ook zo gesteund, dank aan alle dames!

Groetjes Tina

Annabel71
Berichten van Annabel71
Menopauzejaar:

Bericht door Annabel71 » za 22 aug 2015 16:13

Hoi Tina,

Ja, ik heb al veel aan dit forum gehad. In mijn omgeving ken ik geen vrouwen met mijn klachten, dus je voelt je al gauw een zemelaar. Je wilt ook niet telkens een zeur verhaal afsteken, dus je zegt maar dat het goed gaat als mensen je vragen.

Nooit geweten dat je na het stoppen met de pil zo'n gebrek aan evenwicht kunt krijgen in lichaam en geest.
Gelukkig heb ik een fijne man die me altijd troost en begrip geeft. Een dik jaar geleden was ik altijd de persoon die van doorpakken wist en nooit zat te klagen, nu is het andersom....ik mis mijn sterke karakter, ik weet niet waar het is gebleven.

Annabel

Emby
Berichten van Emby
Onderwerpen van Emby
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Emby » za 22 aug 2015 17:24

Hoi Annabel,

Dat sterke karakter heb je nog steeds hoor! Zijn gewoon de hormonen.

Groet
Emby

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » za 22 aug 2015 17:56

Hallo Annabel,

Sjonge wat gaan je lichaam en geest tekeer nu je systeem niet meer door de pil van hormonen wordt voorzien. Het was zo gewend om al van jongs af aan van buitenaf te worden aangestuurd. De pil regelde het wel.
En dan nu valt dat plotsklaps weg en kan je lichaam niet terugvallen op overgangswaarden maar maakt het een hormoonval. Na zoveel jaren moet het zelf in actie leren komen en nog leren de boel zelf regelen. Alle kanten op vliegend om de draad van de eigen natuur proberen te vinden en te herstellen. Dat kost kracht.
Niet niks, en iets ingewikkelder dan 't zijn gewoon de hormonen.

Sterkte Annabel en ik hoop dat je lichaam er gauw in slaagt je overgang op te pakken.

groet
Anette

Emby
Berichten van Emby
Onderwerpen van Emby
Menopauzejaar:

Bericht door Emby » za 22 aug 2015 18:39

Hallo,

Ben zelf in januari dit jaar gestopt met de pil, nog niet ongesteld geworden. Weet dus hoe het voelt.
Wat is het anders dan 'gewoon de hormonen'?
Ik zeg niet dat dat simpel is, maar het ligt niet aan je karakter. Je sterke karakter is echt niet weg hoor.

Groet
Emby.

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » za 22 aug 2015 19:11

Hallo Emby,

Het is echt wel een verschil of een lichaam rustig aan vanaf begin 30 de overgang in hobbelt met een lichaam dat zelf voor de hormonen kan zorgen en dat altijd al deed, of dat een lichaam eerst moet herstellen van zeer langdurig pilgebruik, in dit geval, waarbij het gewend was van buitenom in hormonen te worden voorzien.
Dat zijn echt wel twee verschillende dingen die een heel verschillend verloop kunnen geven.
Het is eerder boffen als je van langdurig hormoongebruik weinig invloed op je overgang ondervindt, dan dat het regel is.

En nee Anabel, vanzelfsprekend is het geen kwestie van karakter. Je kracht is nu op een ander vlak nodig.

Anette

Emby
Berichten van Emby
Onderwerpen van Emby
Menopauzejaar:

Bericht door Emby » za 22 aug 2015 20:14

Hoi Anette,

Ben het met je eens, heb ook veel en heftige klachten. Enige wat ik tegen Anabel wilde zeggen is dat ze nog steeds sterk is. Dat het feit dat je door het stoppen met de pil veel klachten hebt, niet wil zeggen dat je niet sterk bent. Enige wat ik wilde zeggen.

Groet
Emby.

Annabel71
Berichten van Annabel71
Menopauzejaar:

Bericht door Annabel71 » zo 23 aug 2015 11:46

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie steun, na een jaar onzekerheid en rare angstgevoelens vind ik op dit forum zoveel herkenbare verhalen, ik haal daar veel kracht uit, het geeft me het gevoel dat ik er niet alleen voor sta!

Bedankt daarvoor,

Annabel.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht