Ben het zat

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Astrid66
Berichten van Astrid66
Onderwerpen van Astrid66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Ben het zat

Bericht door Astrid66 »

Hallo dames

Ik lees al een aantal maanden mee op dit forum en heb me vandaag toch maar geregistreerd.
Ik heb zoveel klachten en die zie ik hier en daar ook staan maar de klachten wisselen per dag.
Ik ben het zat om me elke dag rot te voelen.
Maar helaas heb je daar weinig invloed op
Ik ben met de regelmaat neusverkouden en heb ook last van slijm.
Ben al voor de 3de keer dit jaar aan de beurt voor een verkoudheid en ben tot vorig jaar nooit verkouden geweest. Het is nota bene zomer !!
Verder vaak duizelig, rugpijn en sombere gevoelens grrr.
Ik slik de pil nog en ben in twijfel om te stoppen.
In de stopweek zijn de klachten nog erger.
Zo ik ben het even kwijt. Maak me vaak zorgen of het niks anders is dan de overgang .

Astrid

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:

Re: Ben het zat

Bericht door Nina »

Hoi Astrid,

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar zoals je hier wel kan lezen hebben veel vrouwen klachten die meestal met de overgang te maken hebben.
Dan word er vaak gezegd, als je aan de pil bent heb je weinig last van de overgang, nou aan me hoela.
Ik slik zelf ook nog de pil maar ik heb wel degelijk last van allerlei dingen, waaronder ook regelmatig somber.
Pil of niet, je komt er niet onderuit. Sommige hebben nergens last van, maar misschien leggen die wel geen link met de overgang. Ik kan me gewoon nauwelijks voorstellen dat het aan sommige vrouwen gewoon voorbij gaat.

Je word gewoon een ander mens, iemand die opnieuw zijn weg door het leven moet zoeken met allerlei klachten van dien.
Ik vind het een moeilijke en onzekere tijd en sta nog maar aan het begin.

Maar ja, moed houden en hopen dat er ooit een eind aan komt.
Die verkoudheid waar jij last van hebt, misschien dat je weerstand gewoon ook wat minder is door al die hormonen. Weet niet of dat mogelijk is.

Vooral hier blijven lezen, dan zie je dat je er niet alleen voor staat, succes. :)

Nina

Astrid66
Berichten van Astrid66
Onderwerpen van Astrid66
Menopauzejaar:

Re: Ben het zat

Bericht door Astrid66 »

Hallo Nina

Bedankt voor je berichtje. Ik neem het over het algemeen wel zoals het komt maar soms wil je het gewoon niet.
Ik vind het ook een onzekere fase.
Maar ooit zijn we er vanaf

Astrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht