Wel of geen pil tijdens de vakantie

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
LiseMar22
Berichten van LiseMar22
Onderwerpen van LiseMar22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Wel of geen pil tijdens de vakantie

Bericht door LiseMar22 » ma 15 jun 2015 15:56

Hallo Dames ;) ,

Wie kan mij overtuigen en het duwtje geven wat ik nodig heb ?
Ik ben 51, heb nog de menstruaties (worden wel onregelmatiger maar als ze er zijn, gemiddeld toch om de vier weken, twee /drie dagen zo heftig dat ik geen afspraken kan maken. Hevig bloedverlies, grote stolsels en behoorlijke bloedarmoede).
Nu gaan wij in Augustus 10 dagen met vakantie. Om de "ellende" de ontwijken heb ik in overleg met de huisarts gekozen voor de mini pil, cerazette (mijn zus is op de leeftijd van 41 jaar overleden aan borstkanker, geen BRCA 1 en 2, geen afwijkingen gevonden na een genetisch onderzoek), de huisarts durft de gok te nemen met cerazette voor enkele maanden. Het blijkt dat deze pil ook wordt voorgeschreven aan vrouwen met problemen tijdens de overgang .
Wie heeft positieve ervaringen met cerazette en kan mij overtuigen om nu toch te starten met de pil ? Ik moet nu toch echt de knoop doorhakken i.v.m. de tijd.
Mirena is afgeraden omdat hier meer hormonen inzitten, ook in de bloedbaan komen en het voor een periode van twee maanden niet de moeite waard is. ( kans op "meer bijwerkingen " ) .

Alvast bedankt ;)
Caroline

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Wel of geen pil tijdens de vakantie

Bericht door SusanL » za 20 jun 2015 07:32

Dag Caroline

"De huisarts durft de gok te nemen" schrijf je....

Het eerste wat in mij opkomt als ik je bericht lees is: lekker makkelijk, gokken met iemand anders lijf en leven.
Het tweede is: wat leven we toch in een 'maakbare' samenleving.
En het derde is: je bericht komt over alsof je je er niet goed bij voelt bij het gaan slikken van de pil. 'Een duwtje' heeft men normaliter alleen nodig als men iets moet gaan doen wat men eigenlijk niet wil.

Succes met je beslissing.

Groetjes SusanL

LiseMar22
Berichten van LiseMar22
Onderwerpen van LiseMar22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Wel of geen pil tijdens de vakantie

Bericht door LiseMar22 » za 20 jun 2015 10:13

Beste SusanL,

Inmiddels ben ik wel gestart na twee dagen googelen.
M.b.t. de gok, hier is er vanuit gegaan dat de borstkanker van mijn zus niet hormonaal is en dat er na het genetisch onderzoek geen afwijkingen in het DNA zijn gevonden.
Door het hevige bloedverlies heb ik behoorlijke bloedarmoede ( ik gebruik hier ook medicijnen / ijzer voor ) .
We hebben "mIrena" ook besproken, maar dit heeft meer bijwerkingen en toch ook meer hormonen.

Ik voel me er inderdaad niet prettig bij ( "de pil " weer gebruiken ) maar ik denk dat ik weinig keuze heb, genieten van een fijne vakantie of in het appartement blijven vanwege de klachten.

Caroline

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht