Gestopt met de pil en dus in de overgang geraakt

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Jayne
Berichten van Jayne
Onderwerpen van Jayne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Gestopt met de pil en dus in de overgang geraakt

Bericht door Jayne » wo 29 apr 2015 15:59

Hallo dames,

Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil omdat ik een spiraal heb genomen en omdat ik met de pil ben gestopt ben ik dus in de overgang geraakt. In het begin dacht ik dat mijn klachten kwamen van de spiraal, maar achteraf is het begonnen omdat ik met de pil gestopt ben. Ik heb erover nagedacht en de spiraal gaat er uit en ik ga weer met de pil beginnen, omdat ik nog niet klaar voor ben om in de overgang te gaan. Ik ben niet klaar om aan de volgende fase van mijn te beginnen. Ik ben een wielrenster en fiets vaak met mijn vriend en vond het heerlijk, maar nu op de fiets krijg ik alleen maar van die depri gevoelens, mijn spieren doen zeer en kom niet meer vooruit. En dan ga ik me afvragen, waarom waarom moet wij vrouwen ook nog eens in de overgang raken. De ellende begint al met de ongesteldheid, elke maand rug en buikpijn en ook nog de stemmingwisseling ervoor en tijdens.

Ik heb het gevoel dat mijn leven over is, ik voel me als vrouw zijnde afgeschreven, je kan geen kinderen meer krijgen, je huid, je postuur, haar, je geestelijke gesteldheid veranderd en nog veel meer. Ik heb het gevoel dat ik een zeikwijf word, zo ben je vrolijk en er hoeft maar effe iets te gebeuren en ik ga te keer, huil om niks. Soms denk ik voor mijn hoeft dit niet laat mij maar gaan als ik toch niks meer bij kan dragen in dit leven. Dus daarom ga ik nog maar effe aan de pil en hoop het nog een paar jaartjes uit te stellen en te genieten van het leven.

Jayne

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Gestopt met de pil en dus in de overgang geraakt

Bericht door Pharms » wo 29 apr 2015 22:27

Beste Jayne,

Ik voel dat precies hetzelfde als jij: dat mijn leven en vrouw-zijn voorbij zijn. Mijn uiterlijk gaat met rasse schreden achteruit, geestelijk ben ik vaak een wrak. Ik voel me er niet klaar voor om zoveel klachten te hebben, puur door de overgang. Ik was er ook nog niet aan toe maar de natuur gaat toch haar eigen gang. Heel veel sterkte voor jou ook.

Pharms

Jayne
Berichten van Jayne
Onderwerpen van Jayne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Jayne » do 30 apr 2015 09:40

Hallo Pharm,

Bedankt voor je antwoord en het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo voelt. Voordat ik in de overgang raakt wist ik dat het niet zo fijn zou zijn, maar ik heb nooit gedacht dat het zo erg zou zijn. Dus ik ga het proberen uit te stellen tot me 51 of 52 ben en misschien is het dan wel beter te accepteren. En voor jou ook heel veel sterkte.

Groetjes Jayne

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Pharms » do 30 apr 2015 16:06

Hallo Jayne

En ik ben sinds kort ook weer aan de anticonceptiepil in de hoop dat over een paar jaar de ergste klachten voorbij blijken te zijn, als ik dan weer stop met de pil.

Gr. Pharms

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht