Overgang bij gebruik progestageen / stoppen of niet?

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Anitra
Berichten van Anitra
Onderwerpen van Anitra
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Overgang bij gebruik progestageen / stoppen of niet?

Bericht door Anitra » do 12 mar 2015 11:24

Hallo dames

Ook al gebruik ik de pil, ik merk dat ik wel in de overgang zit. Mijn pil is een minipil: er zit maar 1 hormoon (desogestrel) in en heeft geen stopweek.

Nu las ik net op de bijsluiter dit:

"Als u tijdens het gebruik van deze minipil nog regelmatig menstrueert is dat nog niet het geval. Menstrueert u echter niet of nauwelijks, dan zou u kunnen stoppen met de pil en kijken of u nog menstrueert. Als de menstruatie niet meer komt, weet u dat u in de overgang bent. Misschien merkt u dit ook aan opvliegers, zweetaanvallen en een droge pijnlijke vagina. U heeft dan geen anticonceptiepil meer nodig."

Ik twijfel of ik helemaal wil stoppen. Stel dat ik zwanger raak? Omdat ik nog niet volledig in de overgang zit of zo. Ik mag om medische redenen niet zwanger worden en daarbij: ik word al oma ... Toch maar doorslikken? Maar het is en blijft 'troep'.

Wat zouden jullie doen?

Anitra

Sasje
Berichten van Sasje
Onderwerpen van Sasje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Overgang bij gebruik progestageen / stoppen of niet?

Bericht door Sasje » do 12 mar 2015 12:32

Hoi

Ik zou stoppen, daar hoefde ik niet over na te denken en de overgang laten komen.
Ik zou andere manieren gebruiken om niet zwanger te worden en niet tegen wil en dank risico's blijven lopen

Sasje

Evelien
Berichten van Evelien
Onderwerpen van Evelien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Re: Overgang bij gebruik progestageen / stoppen of niet?

Bericht door Evelien » di 10 mei 2016 10:21

Hallo

Ik ben juist na een jaar stoppen met de pil weer begonnen maar nu met desogestrel, ik hoopte hier te vinden of er iemand baad bij had maar kan het nog niet vinden ben nu 2,5 week bezig maar merk nog weinig verschil behalve dat ik deze maand niet ongesteld ben geweest

Evelien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht