Weghalen van spiraal in menopauze, verlies van bloed?

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 61

Weghalen van spiraal in menopauze, verlies van bloed?

Bericht door Ingmart5860 » za 07 jun 2014 11:13

Goedemiddag,

Na 12 jaar een spiraaltje te hebben gehad, werd het volgens de HA wel tijd dat deze werd verwijderd. Mijn vorige huisarts maakte er niet veel van maar mijn nieuwe huisdokter wel.
In de menopauze heb je een spiraal niet meer nodig en is het enkel en alleen maar een vreemd voorwerp in je lichaam dat ontstekingen kan teweegbrengen.

Okay, na jaren van bloedingvrij te zijn, was het toch een hele stap. Met heel bange schoenen naar de dokter want de mogelijkheid dat de spiraal na al die jaren zou vergroeid zijn, was mogelijk.

Uitstrijkje genomen, spiraal er in een trek uit, wel even een rare pijn maar was snel over.

Wist ik veel dat je kon gaan bloeden erna...ja hoor, dezelfde avond al dadelijk bloedverlies.
Nu na 5 dagen nog altijd op en af wat afscheiding, soms oker, soms bruinig, soms licht roze maar genoeg om me helemaal van slag te brengen.

Kent iemand dit? Ik ben er 56 en de dokter zei dat het langer duurt om te genezen vanwege de leeftijd. De slijmvliezen drogen uit en zijn dan gevoeliger...maar toch.

Ik ken niemand waar ik dit kan aan vragen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes
Ingrid

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Re: Weghalen van spiraal in menopauze, verlies van bloed?

Bericht door Wiske » zo 08 jun 2014 10:23

Hallo Ingrid,

Ik ben geen arts maar heb jaren op een medisch secretariaat van een gynaecologe gewerkt.

Het is bij iedereen anders maar dit is niet abnormaal.

Indien het blijft duren zou ik nogmaals een onderzoek vragen;

groetjes
Wiske

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht