Vaker bloeding ondanks de pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Thea40
Berichten van Thea40
Onderwerpen van Thea40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Vaker bloeding ondanks de pil

Bericht door Thea40 » wo 18 sep 2002 14:52

Hallo dames,

Ben in januari 40 geworden. Sinds langere tijd, eigenlijk sinds onze kleine meid vorig jaar maart is geboren, heb ik last met mijn menstruatie.

Dat wil zeggen: ca. 20 dagen geen menstruatie, 14 tot 21 dagen WEL. Daarna volgt dit patroon weer zijn ritme, 20 dagen niet, enz.
Dit ondanks dat ik de pil slik.
Sinds een maand of twee kom ik slecht in slaap, zweet me rot, kan T-shirt midden in de nacht uitwringen omdat hij drijfnat is. Soms krijg ik het zo warm, dat ik het gevoel heb dat de vlammen eruit slaan en iedereen ziet dat ik stik van de hitte.

Volgens mijn man zit ik in de overgang en noemt mij me om te plagen een oud wijfje. (kan ik gelukkig nog wel hebben) Maar wat ik niet zo leuk vind, is dat ik zo erg vrolijk ben, om daarna zonder reden boos en chagrijnig tegen mijn man en oudste kind enorm te keer kan gaan om niks.

Wie herkent dit en kan me zeggen of ik wel of niet in de overgang ben. Een advies om naar mijn huisarts te gaan heeft geen zin, die man werkt liever als consultatiebureau arts dan als huisarts en scheept je gewoon af met de woorden "dat het wel weer over zal gaan".

Groetjes,
Thea

Thea40
Berichten van Thea40
Onderwerpen van Thea40
Menopauzejaar:

Re: Vaker bloeding ondanks de pil

Bericht door Thea40 » wo 18 sep 2002 14:53

Hallo dames

Ben inmiddels met de assistente van de huisarts gaan praten. Zij begon te grinniken en dacht dat ik inderdaad in de overgang zou zitten.

Om zekerheid te krijgen moest ik maar een afspraak maken voor bloedprikken. Dan zou na 3 dagen de uitslag bekend zijn.

Nu moet ik dus even afwachten wanneer ik terecht kan voor bloedprikken.

Vandaag zijn zowel man als zoon thuis, dus hoop ik dat ik niet al teveel tegen ze tekeer zal gaan.

Groetjes,
Thea

Janneke
Berichten van Janneke
Onderwerpen van Janneke
Menopauzejaar:

Bericht door Janneke » wo 18 sep 2002 14:53

Hoi Thea

Als je bloed laat prikken om te weten of je wel of niet in de overgang bent, wordt de fsh-waarde in je bloed gemeten.
Ik lees ook dat je nog de pil slikt.
De pil heeft invloed op de fsh. De pil verlaagt die waarde. Dus ik vraag me eerlijk gezegd af hoe betrouwbaar die uitslag zal zijn.
Algemeen wordt gezegd dat het geen zin heeft om fsh te laten prikken als je op een of andere manier hormonen gebruikt.

Groetjes
Janneke

Thea40
Berichten van Thea40
Onderwerpen van Thea40
Menopauzejaar:

Bericht door Thea40 » wo 18 sep 2002 18:43

Hallo dames,

Ik heb besloten om te stoppen met de pil om er achter te komen of ik daadwerkelijk in de overgang zit. Helaas moeten we dan wel die zeer frustrerende condooms gaan gebruiken, maar dat moet dan maar, want we hebben een erg actief seksleven.

Mijn overgangssymptomen:
- spotting;
- nachtelijk zweten;
- stemmingswisselingen;
- slecht slapen;
- enz.

Mijn vraag is de volgende:

Hoe lang moet ik geen pil meer slikken?
De een zegt 1 maand, de ander zegt 6 maanden. Wat komt het beste uit om erachter te komen of je daadwerkelijk in de overgang zit?

Groetjes,
Thea

Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Bericht door Wendy » wo 18 sep 2002 18:44

Thea,

Volgens mij, als ik je bericht lees, ben je al met de overgang begonnen.
Volgens de artsen duurt het ong. 3-4 maanden voor alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn.

Groeten
Wendy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht