Enorme val na het stoppen met de pil?

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Enorme val na het stoppen met de pil?

Bericht door Hope12 » wo 12 feb 2014 11:58

Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn gevoel zo,n enorme val gemaakt in mijn geestelijke klachten na het stoppen met de pil....

Ik had al langer klachten ook met de pil, ik heb deze ook bijna altijd door geslikt, dus geen stopweek.

Ik ben gestopt met de pil, en nu heb ik veel klachten,erg down, huilen, moe, en gen menstruatie, vreselijk hoofdpijn enz enz......ben mezelf helemaal kwijt.
Wel 2 x een positieve thuis test.....

Zijn er andere die na het stoppen met de pil zo,n val hebben gehad?

Ik hoor het heel graag.

Groetjes
Liv.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Re: Enorme val na het stoppen met de pil?

Bericht door Hope12 » wo 12 feb 2014 13:41

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand dit misschien herkent?
Ik heb de hele dag zo,n naar gevoel in mijn maag, een vreemd soort nerveus gevoel dat onder in mijn buik begint en dan omhoog schiet tot aan mijn middenrif, raar energie gevoel van binnen, een beetje onrustig en dan trekt het weer weg.....soms met hartkloppingen.

Ik zeg ook de hele tijd, ik heb zo,n onrustig gevoel van binnen.......
En ik raak het maar niet kwijt,
lastig uit te leggen maar misschien herkent iemand het?

Groetjes
Liv.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » wo 12 feb 2014 14:11

Hallo allemaal,

Ik voel me de laatste tijd zo raar in mijn hoofd, alsof ik in een droom leef( meer een nachtmerrie) ik doe alles wel gewoon, maar ik ben het niet lijkt wel.....

Als ik in de spiegel kijk zie ik mezelf wel, maar het is raar om naar mezelf te kijken, alsof er elk moment iets raars kan gebeuren.....
Kennen jullie dat gevoel, dat het niet prettig is om naar jezelf te kijken in de spiegel, wordt er een beetje bang van, alsof ik andere ogen kijk, zelfs nu ik dit typ krijg ik hart kloppingen.....vind het zo eng.
Kan iemand mij gerust stellen? Hoop niet dat ik echt gek wordt.....

Liv.

Annechyn
Berichten van Annechyn
Onderwerpen van Annechyn
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Annechyn » wo 12 feb 2014 14:20

Hoi Liv,

Nee je wordt niet gek. Het is voor veel vrouwen herkenbaar, dat vreemde gevoel. Nervositeit, onrust, onwezenlijk gevoel...
Als je kijkt onder het kopje "Geestelijke Overgang" zul je vast veel topics lezen die je herkent. En hopelijk voel je je dan een beetje gerustgesteld.
Het is al ellendig genoeg om je zo te voelen, je moet niet nog meer onrust krijgen over de verschijnselen.

Sterkte!
Groet Annechyn

Elsje
Berichten van Elsje
Onderwerpen van Elsje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Elsje » wo 12 feb 2014 14:39

Beste Liv,

Natuurlijk ben je van slag.
Je lichaam heeft nog geen eerlijke kans gekregen zich te herstellen van het langdurig hormoongebruik.
Jarenlang werd je lichaam aangestuurd door medicijnen en bepaald door de hormonen van de pil.
Nu ineens niet meer en moet je lichaam het zelf leren doen terwijl het dit al lang was afgeleerd.
Dan is het toch niet verwonderlijk als tgv van het stoppen klachten optreden.

De "Zelf" die je kwijt bent is een zelf die van buitenaf werd aangestuurd, met een belevingswereld die hoorde bij je hormoongebruik.
Nu moet je echte Zelf het zelf gaan doen. Die was buiten spel gezet, lui geworden en spartelt ongeduldig tegen. Dat vind ik eerder logisch dan eng

Om te weten waar je staat in je overgang zul je je lichaam ook eerst een kans moeten gunnen zich te herstellen. Heb geduld me je nieuwe 'zelf', die is niet gek aan het worden, maar wakker aan het worden in een wereld die hij niet hij niet meer kent.

els

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » wo 12 feb 2014 15:06

Beste Els,

Wat een fijn antwoord!
Ik ben maar op zoek naar bevestiging wat er allemaal met me gebeurt, elke keer die zelfde vraag....is dit echt allemaal de overgang, mijn wereld staat op z,n kop...........

2 positieve thuis testen, morgen de uitslag van het bloed prikken, gek he, maar als die positief is zou dat zo,n geruststelling zijn, terwijl ik van zoveel vrouwen lees dat ze die testen helemaal niet nodig hebben.....

Waarom wil ik zo graag die bevestiging????

Bijna 46, klachten, 2 positieve thuis testen en een menstruatie die maar niet op gang komt.....
En toch blijft de twijfel.... :oops:

Dank je wel Els, .......

Liv.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » wo 12 feb 2014 16:34

Hallo Dames,

Hebben jullie dat ook zo,n gevoel van binnen alsof je moet schreeuwen?
Zo,n rotgevoel van binnen, voelt als druk op m,n borst, alsof er iets uit moet.....

Klinkt dat raar, een gefrustreerd gevoel,druk op mijn borst, doet bijna zeer, raak dan ook heel geïrriteerd, alsof ik woest wordt.....
...wordt gek van mezelf, voel me bijna een freak...Bah....

Groeten
Liv.

Elsje
Berichten van Elsje
Onderwerpen van Elsje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Elsje » wo 12 feb 2014 17:18

Liv,

Geestelijke klachten van de overgang kun je niet een op een zetten met de geestelijke verschijnselen die een andere reden hebben, zoals bijv. het afkicken van medicijn- pilgebruik. Dan krijg je 'schijn-herkenning'

Als je stopt met pilgebruik krijg je ook geestelijk een opdonder.
Je lichaam zal eerst terug moeten naar zijn eigen basis voor het de overgang kan oppakken.
Pas dan weet je waar je staat in je overgang!!! en kun je het vertrouwen met je nieuwe 'zelf', zoals die is tijdens de overgang is (en die pas na het afkicken door kan gaan), opnieuw beginnen op te opbouwen.

Geef dat ontwennen nou eerst eens kans, anders komt er nooit een eind aan je twijfel en blijf je spartelen.

Elsje

Annechyn
Berichten van Annechyn
Onderwerpen van Annechyn

Bericht door Annechyn » wo 12 feb 2014 17:50

Hoi Liv

Je hebt eerder geschreven dat je anderhalf jaar geleden klachten kreeg, die ik herken als overgangsverschijnselen. Toen slikte je nog een jaar lang de pil door. Volgens mij komen de klachten niet alleen van afkicken van de pil, maar is het de overgang die zich nu weer probeert voort te zetten. Die werd tegengehouden door de pil.
toen heb je het niet herkend als overgang, dus ook nog ad erbij.
Ik ben het zeker met Elsje eens dat er nu eerst weer een nieuwe balans moet komen.

Annechyn

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » wo 12 feb 2014 17:55

Beste Elsje......

Denk je dan ook dat het gene dat ik nu ervaar, het onrustige nare gevoel, nare gedachte's, moe, hoofdpijn, die rare woede van binnen kan komen door het stoppen met de pil?

Door de enorme val in oestrogeen? Heb ook bijna nooit een stopweek ingelast......
Dan wordt ik dus niet gek!!!!!
Zou dat zich nog enigszins stabiliseren ?

Wat een gedoe zeg weet niet wat me overkomt, voel me soms net jr. Jekkel and mr. Hyde. ......

Dus misschien ben ik al een poosje bezig.......

Dank je wel Elsje......

Liv.

Annechyn
Berichten van Annechyn
Onderwerpen van Annechyn

Bericht door Annechyn » wo 12 feb 2014 18:20

Jawel Liv,

Dat gaat zich nog wel stabiliseren, al blijft die hele overgang een ontzettend verwarrende, heftige en moeilijke periode. Maar eerst moet, zoals Elsje al zei, je lichaam in haar eigen balans komen, zonder kunstmatige hormonen. En dan pas kan je echt voelen wat het voor jou betekent.
Als ik zo de afgelopen periode jouw berichten lees, ben je finaal overspoeld door gevoelens waar je geen controle over lijkt te hebben en dat maakt je bang.
Ik kan je niet de weg wijzen hoe daar mee om te gaan, maar het blijft niet zo, echt niet. Op de een of andere manier komen er ook weer betere periodes tussen de "downs".

Annechyn

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » wo 12 feb 2014 18:56

Ja dat klopt, zomaar overkomen me gevoelens waar ik geen grip op heb, en dat maakt me bang.....

En ik snap niet waarom het me gebeurt, en ik wil het niet!!!!

Maar ik heb geen keus denk ik, wil ook niet terug aan de pil, moet er toch doorheen ,
Ik hoop stiekem dat de AD een beetje aan gaat slaan, weet dat dat ook niet goed is, maar die slik ik nu toch al en durf er ook niet zo goed mee te stoppen, toen ik dat in juli deed brak in september de hel los.

Mijn behandelaar heeft mij uitgelegd dat AD ook overgangsklachten tegen houdt, o.a opvliegers, raar ook dat toen ik daar mee stopte ik dat in alle hevigheid kreeg
En toen ik begon het weer stopte........
Ik moet het maar ondergaan en aanvaarden......
Dank je wel voor je steun, heel lief!!!
Zal nog wel even blijven zeuren, ben ik bang.....

Liv.

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » wo 12 feb 2014 19:11

Hoi dames,

Anticonceptiehormonen doen zoveel meer dan alleen je lichaam onvruchtbaar maken.
De prijs die vrouwen betalen voor pilgebruik kan heel hoog zijn, en wordt sowieso zwaar onderschat.
Niet in de laatste plaats door vrouwen zelf.
Hope12 schreef:
wo 12 feb 2014 18:56
En ik snap niet waarom het me gebeurt, en ik wil het niet!
Zoals Elsje al uitlegde: Omdat je lichaam van alles naar niks ging en nu terugvalt en stuitert op een basis die zelf nog geen hormonen heeft te bieden.
Geduld. Als je lichaam de draad van overgang te pakken krijgt zijn er weer hormonen, is er weer sturing. Schommelend, wisselend en onvoorspelbaar weliswaar, maar er is dan weer sturing.
De overgang stuurt zichzelf.

Anette

Annechyn
Berichten van Annechyn
Onderwerpen van Annechyn

Bericht door Annechyn » wo 12 feb 2014 19:36

Liv,
Hope12 schreef:
wo 12 feb 2014 18:56
En ik snap niet waarom het me gebeurd, en ik wil het niet!!!!
Ik weet ook niet waarom ons dit overkomt, waarom ons vrouwelijk lichaam op die manier in elkaar zit, dat we op zo'n verschrikkelijk heftige manier afscheid moeten nemen van onze vruchtbaarheid.
Wat ik wel geleerd heb is dat opstandigheid daarover niets uithaalt. Ja ik ben het ook geweest, en bij tijd en wijle nog wel. Maar het levert niks op, integendeel, het maakt het nog moeilijker.
Misschien zeiden jouw ouders vroeger ook wel tegen jou, net als de mijne soms tegen mij: "Je hebt niets te willen". Vreselijk vond ik dat, geen controle hebben over de dingen, maar je neerleggen bij iets waar je zelf niet over kan beslissen. Maar nu is het eigenlijk precies zo. Je kan er wel tegen vechten met "ik wil het niet" maar je hebt niets te willen. Het gebeurt. En het enige wat je wel kan is proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan. In de trant van "if life gives you lemons, make lemonade!"
Er zitten ook goede kanten aan de overgang. Ik ben de afgelopen jaren erg veranderd en sta gevoelsmatig een stuk sterker in het leven. Ben niet meer afhankelijk van wat anderen van mij denken of zeggen. En dat voelt goed.
Ik heb geleerd wie ik werkelijk ben. Dat klinkt misschien wat zweverig, maar zo voelt het niet.
En ook in mijn rotperiodes, dat ik het helemaal niet meer zie zitten en denk dat er nooit meer een eind komt aan de overgang, is dat gevoel nooit helemaal weg.
AD kan je soms wel helpen als alles te negatief is, maar mijn ervaring is dat ook de goede momenten worden afgevlakt. En daarom ben ik er heel snel weer mee gestopt. Je moet voor jezelf bedenken wat je motivatie is om het te gebruiken: je bent bang voor je gevoelens, bang voor het gebrek aan controle.
De AD neemt het nu voor je over, niet jijzelf. En daarom durf je ook niet te stoppen.

Weet je, je verhaal is zo herkenbaar voor mij. De schreeuw om geruststelling die uit je berichten spreekt, ik had dat ook zo in het begin van mijn overgang.
Misschien denk je wel dat ik sterker ben dan jij, maar dat is niet zo. Ik ben alleen verder in het proces. Maar waar jij nu bent, was ik ook, en ik weet ook nog heel goed hoe het voelde.

Sterkte meid!
Annechyn

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Anitab » vr 14 feb 2014 10:46

Hoi Liv,

Zeker herkenbaar jou verhaal. Geestelijk en lichamelijk alles in de war :shock:
Ben vorig jaar februari met de pil gestopt en heb zo'n beetje hetzelfde ervaren.
Maar ondanks de ellende voelde het wel goed dat eindelijk de toegevoegde hormonen uit mijn lichaam gingen.
Zonder dat je het weet heeft het zo verschrikkelijk veel invloed en dat merk je pas als je gestopt bent.
Misschien heb je geluk net als ik; het duurde een paar maand (heel heftige maanden) en toen begonnen de verschijnselen af te zwakken.
Op dit moment ben ik niet klachtenvrij maar kan ik er prima wezen.
Veel meer rust in mijn hoofd, beter weten wie ik ben en wat ik wil en me minder van de mening van anderen aantrekken.
Al met al kan ik voor me zelf constateren dat ik er beter van ben geworden.
Het gaat nog wel op en af, goede dagen en ook wat slechtere (meestal lichamelijke klachten) maar het gaat stukken beter dan vorig jaar.
Dus veel sterkte meid en ik hoop dat ook voor jou de betere tijd snel komt.

Groeten,
Anita

Janili
Berichten van Janili
Onderwerpen van Janili
Menopauzejaar:

Bericht door Janili » vr 14 feb 2014 11:51

Hallo dames,

Ik ben 50 jaar en al heel wat jaartjes bezig met de overgang. 4 jaar geleden is mijn baarmoeder verwijderd, eierstokken heb ik nog. Ongesteld wordt ik dus niet meer.
Sinds een jaar of 6 heb ik last van hoofdpijnen, niet zomaar hoofdpijnen maar verschrikkelijke pijnen waarvoor ik onder behandeling ben geweest bij de neuroloog. Ik heb medicijnen geslikt die weinig deden, kreeg er zelfs diazepam bij omdat de hoofdpijnen bleven. daar ben ik na een poosje mee gestopt, kwam geen steek verder. Terug naar de huisarts en hij schreef mij Naproxen voor, deed weinig. Schreef mij toen zetpil Diclofenac voor, helpt even.
Toen hoorde ik via via dat de pil uitkomst kan bieden, dus terug naar de HA en ik kreeg de pil voorgeschreven. na een paar dagen was ik overal vanaf. geen hoofdpijn meer, er ging een wereld voor mij open. Fantastisch.
Maar nu ben ik een paar jaar verder en ondanks de pil, weer verschrikkelijke hoofdpijnen, dit speelt nu ongeveer twee maanden. Ik ben afgelopen zondag gestopt met de pil en sinds twee dagen heftige migraine. Wat een ellende. alles geslikt wat ik in huis heb, maar pijn blijft.
Wie herkent het en hoelang duurt het voordat mijn lichaam zelf weer hormoon gaat aanmaken?

Janili

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » vr 14 feb 2014 13:54

Hoi Anita...

Wat een herkenning, het lijkt wel of ik in 1 x in de overgang ben beland, heb gisteren ook de uitslag van bloed gehad, die was 44 , mijn fsh, dus volgens de huisarts dik in de overgang......

Duurde het bij jou lang voordat je menstruatie weer op gang kwam?
Ik heb tot nu toe helemaal niets meer, had alleen de gewone na het stoppen, en 2 weken daarna flinke pijn in mijn buik( baarmoeder leek wel) en links en rechts daarvan....rugpijn en hele nare migraine.

Dat is allemaal weg op de hoofdpijn na dan.......
Ik hoop inderdaad dat het zich een beetje gaat stabiliseren, wat een gedoe zeg.....

Mijn huisarts zei al, het zal mij niets verbazen als je menstruatie helemaal uitblijft......
We zullen het zien.......

Groetjes
Liv.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » vr 14 feb 2014 14:04

Hoi janili,

Ik heb ook barstende hoofdpijn na het stoppen met de pil,althans ik neem aan dat het daar door komt, had ook migraine als ik een stopweek inlaste, en dat deed ik dus bijna nooit.

Als ik dat wel deed had ik altijd migraine achtige hoofdpijn totdat mijn menstruatie bijna over was, het is soms heel verleidelijk om weer te beginnen want het is niet te harden, maar goed, moet er toch doorheen.

Soms valt het niet mee, heb een eigen zaak, ben misselijk,duizelig en dan die knallende koppijn.....

Ik ga proberen door te bijten.....geen idee hoe lang het kan duren.....

Succes!!!

Groetjes
Liv.

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:

Bericht door Anitab » vr 14 feb 2014 15:27

Hoi Liv,

Had ik ook op gehoopt dat het in een keer weg zou blijven, ha mooi niet dus :evil:
Na een maand of 5 weer ongesteld, joepie !!!
Daarna gewoon weer heel regelmatig, tot deze maand. Nu voor het eerst een maand overgeslagen dus het begint nu toch te rommelen.
Stiekem heb ik natuurlijk de hoop dat het de laatste keer is geweest maar deep down weet ik eigenlijk wel beter.
Gezien alle andere dames hier waar het jaren duurt zal ik er ook wel niet onderweg komen op deze manier.
Maar toch; het is allemaal wel veranderd. De ongemakken komen en gaan en wisselen ook nog wel eens. Het is gelukkig niet meer zo erg als die eerste maanden na het stoppen. Dat was echt effe doorbijten.
Maar goed, iedere vrouw moet er doorheen dus helaas wij ook :(
Ik blijf wel optimistisch en denk dat het vanzelf weer goed gaat komen, anders dan voor de overgang maar wel weer goed.
Veel sterkte maar weer.

Groeten,
Anita

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » ma 17 feb 2014 10:46

Hallo allemaal,

Sinds 3 dagen heb ik het zo heet, niet even maar bijna de hele dag, zweet er niet bij, voelt wel als klam zweet, vooral op mijn borst in mijn nek en hoofd, voelt ook of ik zeiknat ben, maar dat is niet zo.....

Voelt of ik koorts heb, maar temp is 36.8 dus vrij normaal......
Wordt er bijna beroerd van, alsof ik ziek ben.

Soms zakt het even af en krijg ik het ijskoud, 2 jan gestopt met de pil en nog geen menstruatie, heb het zo heet, het brand bijna en duurt ook lang.....
Hoort dit erbij?

Liv.

Janili
Berichten van Janili
Onderwerpen van Janili
Menopauzejaar:

Bericht door Janili » di 18 feb 2014 12:33

Hey Liv, en andere lotgenoten

Herkenbaar hoor Liv, ik heb ook het gevoel dat ik in vuur sta. Zo vreemd gevoel.
Nu ben ik 9 dagen zonder de pil en het valt niet mee hoor. Wat een hoofdpijnen. Afgelopen zondag was het verschrikkelijk!

Ik heb afgelopen zaterdag een ayurvedische behandeling gehad, dat was heerlijk. Een massage met warme kruiden olie, lichaam en hoofd.
Ik blijf in behandeling en heb een tas vol kruiden meegekregen om lichaam te reinigen en kruiden voor overgang/migraine.

De ontgifting is in werk gezet en mijn lichaam reageert heftig. Ze gaf ook aan dat mijn galblaas en lever de afvalstoffen niet allemaal meer kunnen reinigen en daardoor kan ook migraine ontstaan.
Ik ben in de ziektewet, want op deze manier mijn werk goed uitvoeren is niet denkbaar.

Ik voel me moe en lichamelijk niet in orde.

Vanmorgen bloed wezen prikken, vrijdag de uitslag. Ben benieuwd.

Groet

Janili

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Rian » di 18 feb 2014 12:45

Janili schreef:
di 18 feb 2014 12:33
Ze gaf ook aan dat mijn galblaas en lever de afvalstoffen niet allemaal meer kunnen reinigen en daardoor kan ook migraine ontstaan.
Het is wat met die therapeuten tegenwoordig. Ze roepen maar wat en de klant is binnen.

In dit geval lijkt het mij toch echt alles te maken hebben met hormonen en hormonale migraine.
Janili schreef:
vr 14 feb 2014 11:51
Toen hoorde ik via via dat de pil uitkomst kan bieden, dus terug naar de HA en ik kreeg de pil voorgeschreven. na een paar dagen was ik overal vanaf. geen hoofdpijn meer,
Janili schreef:
vr 14 feb 2014 11:51
Ik ben afgelopen zondag gestopt met de pil en sinds twee dagen heftige migraine
Janili schreef:
di 18 feb 2014 12:33
Nu ben ik 9 dagen zonder de pil en het valt niet mee hoor. Wat een hoofdpijnen.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » di 18 feb 2014 18:30

Hoi Riane,

Ik ben ook van mening dat het hormonaal is, heb na het stoppen ook 2 weken helse hoofdpijnen gehad.
Had het in mijn stopweek ook (als ik die al inlaste)

Het is nu stukken minder, maar geestelijk is het een hel, voel me vreselijk.......

Voel me echt een vreemde, last ook van een wazig hoofd, dan weer warm, dan weer koud..........
Ik hoop dat het ophoudt, kan bijna niet meer!

Liv.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » zo 30 mar 2014 09:45

Hallo allemaal,

2 jan gestopt met de pil en veel klachten, niet meer gemenstrueerd, volgens testen dik in de overgang, positieve thuis testen, fsh van 77 , lh 28 en heel laag oestrogeen en progesteron.....

Vorige week op aanraden van de huisarts weer aan de pil, voelde niet goed dus na een week weer gestopt.

Volgens de huisarts al in de postmeno gezien mijn bloed uitslagen, en op de echo verschrompelde eierstokken, bijna niet meer te vinden.....

Na het stoppen met de pil vorige week toch 3 dagen onttrekkingsbloeding, nu is mijn vraag is dat normaal? Omdat het kunstmatig is?

Was maar heel weinig en heel licht, als je in de postmeno weer stopt met de pil, krijg je dan automatisch toch die onttrekkings bloeding?

Vindt het een beetje verwarrend,,,,,

Liv.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » di 13 mei 2014 14:17

He

Ben na 10 dagen weer gestopt met de pil, dacht war ben ik toch mee bezig,
Moet er toch door heen,,.........

Liv.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » wo 19 jul 2017 13:16

Hallo Allemaal

Ben al een aantal keer gestopt met de pil, maar elke keer is dat geen succes, de langste keer was 7 maanden, en ook 7 maanden geen menstruatie........

De laatste keer heb ik het 3 maanden volgehouden, daarna was het weer 1 grote puinhoop.
De keer dat ik 7 maanden was gestopt ben ik 2 maanden opgenomen geweest, omdat er geen land met mij te bezeilen viel.

Erge nare gedachtes, dood en dood moe, boos, agressief het was vreselijk, daarbij ook heel veel stress.
toch wilde ik het elke keer proberen, geen hormonen meer, maar elke keer gaat het fout na 3 maanden.

Ik slik nu sinds 4 maanden weer de pil gewoon omdat het niet te doen is zonder, ik slik hem ook door, maar heb dan toch in de week voordat
mn stop week zou moeten zijn, en de periode van de stopweek zelf klachten.

Humeurig, gejaagd, huilerig, ruzie om niets, kortom ik ben toch 2 van de 4 weken van slag, de ene dag erger dan de andere dag,
m,n huisarts zegt dat ik extreem hormoongevoelig ben (ook een postnatale depressie gehad)

Is er iemand die dit herkent? of hetzelfde ervaart?

De paniekaanvallen zijn nu weg en ik kan weer overal naar toe, en werk weer 4 dagen in de week, eerst m,n eigen zaak moeten verkopen.

Gevoel dat ik nu weer leef, zeker 2 weken per maand, en de andere 2 heb ik nu min of meer vrede mee, weet nu ook wat het is, dus geen hypochonder meer........... dat scheelt al.

Groeten Liv.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht