Wel of niet stoppen met de pilgebruik?

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Wel of niet stoppen met de pilgebruik?

Bericht door Moppie50 » wo 07 mar 2012 01:01

Hallo allemaal.

Ik ben dit jaar 50 jaar geworden, en vond het helemaal niet leuk!
Ik ben kindervrij en kinderloos, helaas, dus geen moeder, geen oma, en zo....

Ik heb Fibromyalgie/ME en dus veel huisgebonden...............
Ik heb veel huilbuien, en denk dat het met de overgang te maken kan hebben..
Alhoewel ik wel de pil gebruik..
En vaak denk ik dan, is dit nu mijn leven?

Zo lekker even mijn hart gelucht..
Bedankt voor het lezen!!

Groet .... Moppie

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Re: Wel of niet stoppen met de pilgebruik?

Bericht door Moppie50 » wo 07 mar 2012 01:21

Hallo Allemaal.

Ben nu 50 jaar, en gebruik de pil, maar denk er soms aan, om de pilgebruik stop te zetten, maar is dit wel zo verstandig??
Komen de klachten dan nog erger naar boven??

Bedankt voor het lezen...

Groet... Moppie

Jenny49
Berichten van Jenny49
Onderwerpen van Jenny49
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Jenny49 » wo 07 mar 2012 21:59

Hallo Moppie,

Ik heb zelf nooit geen pil gebruikt, maar wel gelezen en gehoord van vriendinnen dat ze rond hun 50e jaar toch wel stoppen met de pil.
De overgang begint er wel om, maar in welke mate weet ik niet.
Dat emotionele hoort er echt wel bij, en als je hier verder leest, zul je heel veel herkenning van je klachten vinden.
Je hebt al heel veel meegemaakt, en dan begroot het me voor jou dat dit er ook nog eens bij komt(overgang).
Ik wil je heel veel sterkte wensen, en ik hoop dat dit forum net zo veel voor jou mag gaan betekenen als dat het voor mij doet.

Een warme groet.
Jenny

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » do 08 mar 2012 00:41

Hallo dames

Snap het precies, oke geen 50 en geen pil. Maar wel veel last van de overgang (pre) en dan denk ik ook wel eens ???? waarvoor. Geen kinderen enz.

Arts wil mij de pil voorschrijven, maar laat "de natuur" zijn gang maar gaan. Heb ook veel last van de hormonen gehad toen ik in de "vruchtbare :-) "periode zat.
Vind het emotioneel wel moeilijk... Maar zou er over nadenken om te stoppen, denk niet dat je nu nog zwanger word en dan heb je de negatieve bijwerkingen niet. Oke je zal wel veel last kunnen krijgen van het gemis aan de hormonen.

Heel veel sterkte, Gippy

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » do 08 mar 2012 09:46

Goede morgen dames!

Bedankt voor jullie reacties!!
Het beestje heeft gelukkig wel een naam nu, :D pfff
Als ik weer eens bij de huisarts kom, dan kan ik me ook even laten informeren wat het beste is, maar ga hier op het forum ook even rondsnuffelen.

Jannie

Sannie
Berichten van Sannie
Onderwerpen van Sannie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Sannie » do 02 aug 2012 00:03

Hallo dames

Ik ben zelf 7 juli gestopt met de pil en ik ben 51 jaar. Nachtzweten had ik al last van want ik heb een longziekte maar ik heb wel een ander soort nachtzweten erbij, het is nu vooral tegen de ochtend! Voor de rest geen verschijnselen nog.

Ik twijfel of het wel een verstandige beslissing is geweest om te stoppen met de pil omdat ik niet tegen condooms kan! De pil slikte ik continu dus zonder stopweken en ik had nergens last van! Ik weet nu nog niet wat ik zal doen. Ben net lid geworden van dit forum en wil jullie ervaringen graag lezen!

Groetjes Sandra

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » do 02 aug 2012 03:28

Sandra???

Denk je dat je op je 51 ste nog zwanger word?
Ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar als je wilt stoppen met de pil en niet tegen condooms kan, zou ik het wel aandurven hoor!!!

Gippy

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Cornelie » do 02 aug 2012 13:28

Hallo allemaal,

Ik heb nu ruim 1,5 jaar geleden de moed gevonden te stoppen met de pil. Ik was op dat moment 50.
Ondanks de pil al jaren ellende met onverwachtse, tussentijdse, bloedingen die niet zeer heftig waren. De gynaecoloog in mijn vorige woonplaats wilde maar dat ik bleef doorslikken en dan bedoel ik dus doorslikken in de zin van geen stopweek! Ondanks dat bloeding na bloeding...... ik was helemaal op en een nerveus onzeker wrak want ja je wist maar nooit wanneer het je weer overviel :(

In mijn nieuwe woonplaats ten einde raad, na een afschuwelijke vakantie van doorlopend tussendoor vloeien, hier naar de gynaecoloog gegaan. Dit keer een vrouw die zeer begrijpend was en na allerlei onderzoeken me radicaal liet stoppen met de pil.
Wat ben ik die vrouw nog steeds dankbaar voor die beslissing! Nog 2x een echte menstruatie die ook best heel lang "nasudderde" maar nu inmiddels 10 maanden menstruatievrij, nooit meer tussendoor gevloeid.

En ja ik heb er klachten voor teruggekregen. Spier- en gewrichtsklachten, ben aangekomen, drijf 's nachts mijn bed uit en ben af en toe onverklaarbaar boos of emotioneel. Maar toch prefereer ik dat boven de ellende die ik had toen ik de pil nog slikte want ik ben er van overtuigd dat dat lange slikken veel op zijn geweten heeft!

Ik zou willen dat ik jaren eerder de moed had gevonden te stoppen want oh wat kweekt die pil een schijnzekerheid en afhankelijkheid.
Nu vertrouw ik weer op mijn eigen lichaam en ben er van overtuigd dat het zo echt beter voor me is!

Groetjes, Cornelie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht