Kan dit met pilgebruik

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Evirma
Berichten van Evirma
Onderwerpen van Evirma
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Kan dit met pilgebruik

Bericht door Evirma » wo 25 jan 2012 16:40

Hallo,

Ik ben Irene, ben 45 jaar, en heb al een half jaar allerlei vage klachten waarvan ik het vermoeden heb dat ze met de overgang te maken hebben. Mijn humeur is onpeilbaar, altijd koud of warm, haargroei, transpiratiegeur, geen eetlust, me terugtrekken enz enz. De afgelopen twee jaar heb ik erg veel last gehad van hevige menstruaties waarvoor ik in eerste instantie het mirenaspiraal gekregen heb. Dit heb ik 9 maanden gehad maar bleef continu vloeien dus heb het er uit laten halen.

Mijn menstruaties zijn nu minder zwaar maar heb dus wel last van heel die vage klachten. Heb ook een paar keer extreem pijnlijke eisprong gehad (pijn die wel een week duurde) maar volgens de gyn. was dit normaal en was het enige wat hier tegen helpt de anticonceptiepil. Die heb ik dus gekregen, de Yasmin, en heb die afgelopen maandag dus geslikt. Heb de hele maand gevloeid en door de pil heen nog opvliegers en nachtzweten.

Mijn menstruatie nu was ook zeer pijnlijk terwijl dit toch eigenlijk niet zou mogen kunnen met de pil? Ik wordt er een beetje moedeloos van en voel me erg onbegrepen, mijn huisarts zegt dus dat ik nog niet in de overgang kan zijn omdat ik te regelmatig menstrueer. Is dit voor iemand herkenbaar?

Groet
Irene

Evirma
Berichten van Evirma
Onderwerpen van Evirma
Menopauzejaar:

Re: Kan dit met pilgebruik

Bericht door Evirma » do 26 jan 2012 13:41

Niemand hier ervaring mee ?

Had ook nog een vraag over opvliegers. Vaak heb ik als ik wat licht huishoudelijk werk sta te doen dat het zweet me uitbreekt en ik het bloedje heet heb. Kun je ook opvliegers krijgen bij inspanning ?

Dank je wel en groet,
Irene

Marian
Berichten van Marian
Onderwerpen van Marian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Marian » do 26 jan 2012 15:31

Ja Irene,

Zeker weten dat inspanning invloed heeft op je hormonen.

En dat vrouwen ondanks pilgebruik of juist door het pilgebruik de nodige klachten hebben daar is wel het e.e.a. over te lezen op dit forum.

Marian

Evirma
Berichten van Evirma
Onderwerpen van Evirma
Menopauzejaar:

Bericht door Evirma » do 17 aug 2017 21:26

Hallo,

omdat ik nogal last heb van hevige bloedingen en endometriose heeft mijn gyn. aangeraden om de pil ( mycr.30 ) te gaan gebruiken ( maar dan levonorgestrel )
Ik slik deze nu anderhalve maand door en het lijkt wel of ik juist hierdoor overgangsklachten krijg.
Last van opvliegers, heel de dag. Nachtzweten, misselijk, hoofdpijn.

Herkent iemand dit ?

alvast bedankt voor jullie reacties

irene

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht