Pil, mirena, hormoontherapie, alles geprobeerd

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Jenny21
Berichten van Jenny21
Onderwerpen van Jenny21
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Pil, mirena, hormoontherapie, alles geprobeerd

Bericht door Jenny21 » za 05 nov 2011 21:57

hoi dames

ik ben afgelopen week ook bij de ha geweest....bloed geprikt..alles goed...
longfoto gemaakt..zie het verband nog niet echt....nog geen uitslag van...
en ja.....ik zit e toch heel hard over te denken om weer een lichte pil te vragen...
als is het alleen maar om de menstruatie en zo weer een beetje te minderen..
was laatste keer echt bevallen maar dan zonder kind....
en misschien knap ik er toch wel van op ....
de mogelijkheid dat dat misschien gebeurt spreekt me toch ook wel heel erg aan hoor,
ik wil wel klein beetje kwaliteit van leven hebben ...
ms toch maar proberen...

Jenny

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Re: Pil, mirena, hormoontherapie, alles geprobeerd

Bericht door Gippy » zo 06 nov 2011 02:52

Hoi Jenny,

Ben erg benieuwd wat je gaat doen en hoe het je bevalt. Ik denk dat ze longfoto`s nemen omdat als je op een of andere manier weinig zuurstof krijgt je ook moe word. Zelf heb ik heel weinig tot geen menstruatie dus daarvoor hoef ik de pil niet te nemen. Vind het spannend wat jij gaat doen en hoe je je er bij voelt.

Vaak is het met 50 jaar dat je er weer vanaf moet (i.v.m. borstkanker enz) dus daarom twijfel ik ook. Ben 44 en dan denk ik ja die 6 jaar op een natuurlijke manier. Oh twijfel zo erg. Weet niet echt de voor en tegen.

Sterkte, Gippy

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » zo 06 nov 2011 13:00

Hallo Gippy,

Over de voor- en nadelen is genoeg bekend.
Wat bij mij de doorslag heeft gegeven is dat ik heel misschien tijdelijk me wat beter kan voelen en het nadeel is dat ik er achteraf toch nog doorheen moet en het allerbelangrijkste: de gezondheidsrisico's.
Er wordt steeds meer bekend over de risico's van pilgebruik/hormoonsuppletie en dat vindt ik toch wel een belangrijk doorslaggevende reden.
Ik ben 45 jaar en ik moet er niet aan denken dat ik over een aantal jaren gezondheidsklachten heb die door medicatie is ontstaan, dan liever nu een zware tijd omdat ik nog jong ben/sneller herstel dan weten dat ik over een aantal jaar er alsnog mee te maken krijg.

Groetjes
Gaea

Jenny21
Berichten van Jenny21
Onderwerpen van Jenny21
Menopauzejaar:

Bericht door Jenny21 » di 15 nov 2011 21:16

Hallo

Ik ben nu een week met de pil weer bezig en ik moet zeggen dat het beter met me gaat, beter in mijn vel.
Ik slaap beter, geen nachtelijk zweten meer. Zelfs af en toe een middagje weer aan het werk.
Ik hoop echt dat ik hiermee weer een poos verder kan.

ik hou jullie op de hoogte..

groetjes Jenny

La71
Berichten van La71
Onderwerpen van La71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door La71 » wo 16 nov 2011 15:03

Hallo,

Ook ik ben in febr. weer begonnen met de pil, ook vanwege mijn klachten.
Na 7 jaar aanmodderen zonder, ben ik blij dat mijn leven nu weer meer kleur heeft gekregen met de pil.
Ik weet ook wel dat ik het er niet mee kan overslaan, maar de laatste jaren was niet te hebben.
Ook ik slaap weer heerlijk en werk weer en dat is ook heel wat waard.

Groetjes Lammy

Polly Ester
Berichten van Polly Ester
Onderwerpen van Polly Ester
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Polly Ester » wo 30 nov 2011 10:16

Hallo

Ik zit ook te dubben. Ben al 16 jaar niet meer aan de pil, daarvoor verschillende merken gebruikt, maar kreeg overal in meerdere of mindere mate migraine van, dus op een gegeven moment gestopt met al die troep.

De dokter blijft me verzekeren dat er sindsdien weer lichtere pillen bij zijn gekomen met minder kans op hoofdpijnklachten. Toch blijf ik het moeilijk vinden. Die kunstmatige hormonen....inderdaad, er bestaat een kans op borstkanker en andere rampzalige dingen.

Aan de andere kant is een gebrek aan slaap ook zeer slecht voor de gezondheid.
Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik moet afwegen, wat is nu belangrijker. Me nu (hopelijk) beter voelen met pil, en op de lange termijn....de pil is niet de enige veroorzaker van kanker (verre van) we leven ook in een vervuilde wereld.
Of zonder pil elke nacht wakker liggen en me als een wrak door de dagen slepen, met bijkomende spierpijnen, sombere gevoelens en nergens zin in hebben.
Plus die menstruaties die komen en gaan zonder enige regelmaat, dan weer heel vlak op elkaar, dan weer met 35 of meer dagen ertussen....zodat ik niets op de lange termijn kan plannen, want menstruatiepijn is bij mij echt PIJN met hoofdletters.

Ik zit pas in de premenopauze...stel je voor dat dit zo nog 20 jaar door moet gaan. Van uitstel komt afstel ja, maar wat in de toekomst zit, daar ga ik me nu niet druk om maken.....of wel?

Het is zo lastig allemaal.
Polly Ester

Jenny21
Berichten van Jenny21
Onderwerpen van Jenny21
Menopauzejaar:

Bericht door Jenny21 » do 01 dec 2011 13:43

Hallo...

Ik zal weer eens wat laten weten. Ik weet nu wat de pil voor me doet.
Ik heb nu 3 weken geslikt en het ging steeds beter met me, eindelijk weer een beetje de ouwe ik ..
Daarna een stopweek.....en ja hoor.....na 2 dagen kwamen de klachten in volle hevigheid terug..
Dus snel weer begonnen...
Het zijn dus echt de hormonen die het doen.
Vandaag terug geweest naar mijn ha.
Een heel gesprek gehad en die zei ook dat er aan de premenopauzein principe best weinig iets wat ze voor je kunnen doen, de schommelingen zijn erg groot dan...
De meest moeilijke periode van de overgang vaak en blijft de pil meestal de enige oplossing om het draaglijk te maken.
Dus dat blijf ik nu maar doen met om de 3 maanden een stopweek.
Ik ben er iig van opgeknapt en na 6 weken ziektewet en af en toe een middagje aan het werk hoop ik dan ook weer helemaal aan het werk te gaan... :D
Ik ga het zien en verder kan ik er weinig aan doen en het over mij heen laten komen.
Ik blijf hopen..

Groetjes Jenny 21 :)

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » zo 11 dec 2011 01:57

Hallo dames

Moeilijk he? alles heeft zijn voor en tegen. Ik wil echt koste wat het kost niet aan de pil, omdat ik me in mijn vruchtbare periode niet tegen kon. Nu denk ik wel eens, het zou een oplossing wezen, omdat ik zoveel klachten heb en zo moe ben (nu een tijd weer minder) en weet ook van de vele bijwerkingen. Maar ik rook ook nog steeds en dat heeft ook "bijwerkingen". Maar wat mij tegenhoud is wel dat als ik de pil zou nemen er een keer mee "moet" stoppen ....en dan ? krijg je het dubbel terug? Dus daarom maar niet.

Gippy

Jenny21
Berichten van Jenny21
Onderwerpen van Jenny21
Menopauzejaar:

Bericht door Jenny21 » ma 14 sep 2015 11:52

Hallo dames,

Heb pas zo'n heerlijke periode van een jaar achter de rug. Een jaar waarin ik mij lekker voelde..aan 't werk bent. Mijn dingetjes kon doen.
En dan ineens..gaat het weer helemaal fout.
Bij de ha geweest..bloed geprikt..vitamine D veel te laag. En verder...tja die man weet het ook even niet meer.
Al aardig wat geprobeerd..aan de pil geweest.. Gestopt...
Mirena...na 11 weken eruit..vloog tegen de muur op.
Bij de gynaecoloog geweest..alles goed..
Middeltjes van de drogist..
Het werkte niet..althans niet bij mij.
Wat blijft er nu nog over? Niet veel meer denk ik...
Ja hormonen ...maar dat is op mn eigen risico want de ha staat daar niet achter....
Naar een psycholoog...wat zou die kunnen betekenen..
Ms wat handvatten om te leren er mee om te gaan maar ik wil niet mn hele leven overhoop getrokken hebben.
IK heb een fijn gezin..fijne familie en vrienden.

Heb al heel wat gelezen hier en vaak alsof het mijn verhaal is.
10.jaar geleden het stickertje Burn-out..maar twijfel steeds meer of dat het wel was. Maar ben nu ondertussen 50..en heel wat wijzer geworden.
Gelukkig ook goeie periodes maar dan is het des te moeilijker een periode als nu te accepteren. Het koppie wil wel maar het lijf niet.
En dan zo dusdanig dat ik al weer bijna 4 weken in de ziektewet zit. Heb hartstikke leuke baan in een winkel als parttimer. Dat kost energie maar krijg er ook zoveel energie voor terug.
Maar mn lijf wil nu gewoon rust. Liefst in mn hoekje op de bank..mn haakwerkje, mn.tabletje.
Maar mn koppie wil zoveel meer..

Ik wilde nu gewoon even mn verhaal kwijt.
En hoop snel op een betere tijd

Groetjes Jenny

Jenny21
Berichten van Jenny21
Onderwerpen van Jenny21
Menopauzejaar:

Bericht door Jenny21 » wo 08 feb 2017 19:21

Hallo

Na lange tijd ook weer hier..
Pfff.moe.moe en nog eens moe.
Ging weer maand of 6 lekker tot goed, best veel energie tot zelfs wel eens teveel voor mn gevoel :D
Maar toch mezelf ingehouden en gedoseerd.
Tot vorige week nog ff geschaatst, geknutseld, 2x gewerkt en ineens van 1 op andere moment weer mis.
Kan soms niet eens mn bed uit. Onrust, trillen, brandende benen..en zo moe.
En dat terwijl ik femeston 1/5 slik.
Komt het er gewoon doorheen dan??
Weet ff niet meer.

Jenny

Silvia1969
Berichten van Silvia1969
Onderwerpen van Silvia1969
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Silvia1969 » do 09 feb 2017 15:01

Hallo Jenny

Dus het komt er gewoon doorheen. Als het erdoor heen komt waarvoor zou je het dan nog slikken?

Silvia

Jenny21
Berichten van Jenny21
Onderwerpen van Jenny21
Menopauzejaar:

Bericht door Jenny21 » za 08 apr 2017 17:38

Hallo dames,

Eind januari een hele slechte periode gehad..
Was als oproepkracht niet beschikbaar voor paar weken.. Afijn nu raak ik dus mn baan kwijt omdat ze eigenlijk niks aan mij hebben omdat ik niet altijd beschikbaar ben.....contract wordt niet verlengt.
Vorig jaar ook al baan kwijt geraakt na 8 jaar..reorganisatie.
Had meteen al iets anders..
Stressvolle periode..het grote verdriet van het verlies..aan de andere kant een nieuwe uitdaging..nieuwe mensen..nieuw bedrijf..cursussen..
De lat lag hoog.. ik wilde me bewijzen. Heb ik ook gedaan.. zeker voor het bedrijf... ik heb het in de vingers.. maar niet voor mezelf....
Ik heb al jaren van die slechte periodes en dan maak ik me druk omdat ik dan niet aan het werk kan. Dan krabbel ik weer op.. voel me goed.. doe weer van alles.. tot mn lichaam weer protesteert..tot hier en niet verder.
En zo drijf ik al jaren mee op de golven. Van alles al geprobeerd..overal geweest.

Week of 6 geleden gestopt met femoston..afgebouwd na 1 jaar gebruik en nu weer allerlei klachten.
En dat in combinatie met de stress over mijn baan....
De lichamelijke klachten hebben trouwens wel de overhand...onvoorstelbaar vermoeid...allerlei vage pijntjes..hartkloppingen...
De vermoeidheid vind ik nog het ergste..het blokkeert me in alles.
En dan ook nog de vraag bij je HA..ms depressie???
Die vraag krijg ik als ze niets kunnen vinden in het lab..
Maar ik ben geen lab....
Kan zo genieten van de goeie periodes..me beetje normaal voelen.
Maar o wee als het weer slechter gaat..dan overzie ik het toch echt effe niet.
Dan ben ik weer zo blij met dit forum..het zit niet tussen de oren..
Het zijn die rot hormonen die met me aan de haal zijn!
Sorry dames maar het moest er ff uit..
Ben er ff zo klaar mee..

Misschien maar eens gewoon gaan genieten van de dingen die ik kan doen..mezelf de kans geven om dat eeuwige MOETEN om te zetten in ZOU KUNNEN..
De lat lager te leggen voor een tijdje..

Jenny

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht