Wat als het allemaal een beetje te veel voor je wordt.....?

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Maria65
Berichten van Maria65
Onderwerpen van Maria65
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Wat als het allemaal een beetje te veel voor je wordt.....?

Bericht door Maria65 » wo 29 dec 2010 18:25

Hallo Allemaal,

Ik, 45 jaar, heb al regelmatig op dit forum mee gelezen en dacht na 3 (hele) slechte dagen dat ik zelf iets wilde plaatsen,

Sinds een paar maanden, of langer, (volgens de huisarst) begonnen aan de overgang. Ben in verband met lichamelijke klachten (zeer gevoelige/pijnlijke borsten) weer aan de pil begonnen.
Dat is inmiddels opgelost.

Maar geestelijk wordt het erg zwaar. Huilbuien, boosheid, zeer slecht geheugen, geen puf meer voor dingen die ik heel leuk vind/vond, super snel geïrriteerdheid en eigenlijk wel alle dingen die je hier overal op het forum tegenkomt.

Helaas heb ik hier ook op mijn werk erg veel last van. Wat de laatste tijd tot wat wrijving heeft gezorgd, waar ik me dan weer heel vervelend over voel en nog verder in de put zit.

Bij komend probleem is dat ik nog een jong kind heb (8) dat recent de diagnose ass-asperger (= is een vorm van autisme) heeft gekregen en een man die al ruim 2 jaar werkloos is tgv een faillisement.

Ik zie het allemaal momenteel niet meer zo zitten en vroeg me af of er iemand is die wat licht in de duisternis kan brengen, iemand die me even de goede kant op wijst?

Alvast bedankt Maria

Daan
Berichten van Daan
Onderwerpen van Daan
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 62

Re: Wat als het allemaal een beetje te veel voor je wordt.....?

Bericht door Daan » wo 29 dec 2010 21:00

Hallo,

Ach Maria, nu vraag je om een toverspreuk, die zouden we allemaal wel willen toepassen als deze bestond of bestaat!
Op mijn zolder ligt de toverstaf ook niet meer dus...

Zelfs de feeën en heksen in de sprookjes raakten in de overgang, wonderlijk toch?

Er zit niets anders op dan de natuur zijn pestgang te laten gaan, zo hard is de realiteit.

Troost je (?) met het lezen hier want we vragen ons allemaal af hoe we in hemelsnaam verder moeten.
Neemt niet weg dat je situatie zwaar is hoor, maar licht in de duisternis: die komt! We weten alleen niet wanneer...

Sterkte en groet
van Daan.

Myriam
Berichten van Myriam
Onderwerpen van Myriam
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Myriam » do 30 dec 2010 07:56

Hey Maria,

Ja een ongeluk komt nooit alleen zeggen ze. 10 januari wordt mijn man geopereerd van een waarschijnlijk beginnende darmkanker, soms voel ik me afschuwelijk omdat alles tegelijk komt. Juist toen die menopauze aankwam kwam deze vernietigende diagnose! Ik tracht me te troosten met het gedacht dat alles wel goed komt en dat er in de wereld nog vele erger dingen zijn.

Alles gaat voorbij ook de slechte momenten. Daarmee bedoel ik niet dat ik je problemen minimaliseer, het is normaal dat het je soms gewoon teveel wordt dat begrijp ik volledig. Maar je moet elke strohalm aan hoop vastgrijpen en weten dat aan moeilijke perioden ook een eind komt, maar inderdaad we weten niet wanneer.

Veel sterkte toegewenst, je komt er wel uit

Groetjes
Myriam

Snoesje100
Berichten van Snoesje100
Onderwerpen van Snoesje100
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Snoesje100 » zo 17 apr 2011 12:57

Hallo,

ik zit nu ook in de overgang heb van de huisarts clonidine hci gehad maar heb het idee dat het gewoon niet helpt als ik ze niet in neem zijn de opvliegers een stuk minder. Maar dan slaap ik weer slecht, overigens als ik ze inneem ook. Ben ook zo onzeker en heb ook weinig of nergens zin in het lijkt je allemaal niks meer te interesseren. Dat kan toch niet, lijkt wel of ik in een eigen wereldje leef. Gaat dat nog lang duren.

En heb ook geen zin om terug naar de huisarts te gaan. Hoewel ik niet snel naar de dokter loop weet het dan niet goed onder woorden te brengen. Maar we zullen maar hopen dat het een keer overgaat.

Snoesje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht