Klachten met de pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Katerina24
Berichten van Katerina24
Onderwerpen van Katerina24
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Klachten met de pil

Bericht door Katerina24 » vr 16 aug 2019 12:09

Hallo ik ben nieuw hier maar het gaat niet zo goed met mij.

Slapen gaat enorm slecht en darmen werken ook niet naar behoren. s Nachts regelmatig hele snelle hartslag en een panisch gevoel. Nu lees ik hier over hormoontherapie. Is dat alleen een pil die heet Femoston? Ik slik een lichte pil maar die werkt niet meer ethinylestradiol levonorgestrel. Opvliegers komen er dwars doorheen en soms ook nog een verdwaalde bloeding. Kan ik gewoon naar de huisarts om te vragen voor hormoontherapie? Ik slik nu veel pammetjes om in te kunnen slapen en word er zo labiel en moe van. Ik kan niet meer....

Katerina

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Klachten met de pil

Bericht door Diana49 » vr 16 aug 2019 23:10

Hallo Katerina,

Allereerst vind ik het vervelend voor je dat je je zo rot voelt. Ik herken die gevoelens heel goed en op sommige momenten zie je t af en toe ff niet meer zitten, zo erg hè. Slecht slapen, angstgevoelens, de paniek, huilbuien etc. Ik pak heel af en toe een half pammetje om de scherpe kanten eraf te halen zodat ik ff weer gewoon kan ademhalen en verder doe ik gewoon het rustig aan. Maar pas er alsjeblieft er mee op je kunt er afhankelijk van worden. Ik kan je niets vertellen over hormoongebruik omdat ik het zelf niet gebruik. Maar hier op dit forum kun je allerlei ervaringen lezen van vrouwen met betrekking tot hormoongebruik. Als ik je een advies kan geven lees die ervaringen en praat ook met je huisarts. Laat je goed informeren en neem dan een beslissing. Ik kan me voorstellen dat je ten einde raad bent. Ik zelf heb veel steun en rust gevonden door op dit forum te lezen over allerlei onderwerpen en mee te praten. Heel veel sterkte!

Diana49

Jackie06
Berichten van Jackie06
Onderwerpen van Jackie06
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Klachten met de pil

Bericht door Jackie06 » za 17 aug 2019 02:07

Hallo Katerina,

Woow, op je 54e nog aan de pil, heftig op die leeftijd. Kan me er iets bij voorstellen dat je lijf dan in verzet komt.
Waarom niet gewoon stoppen met die pil, en de overgang de kans geven om te doen wat die een keer moet doen.
Je zou niet de eerste zijn die zich na stoppen al veel beter gaat voelen, dat heb ik hier wel gelezen.

Jackie06

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht