Spiraaltje

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Sien
Berichten van Sien
Onderwerpen van Sien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Spiraaltje

Bericht door Sien » di 27 feb 2018 21:08

Hallo,

Lees al een poosje mee....
Wat ben ik blij dat ik dit forum heb ontdekt.
Zoveel herkenning.
Het laatste jaar zo aan me zelf getwijfeld. Snapte niet wat er allemaal met me gebeurde.
De wetenschap dat er zoveel vrouwen zijn die de zelfde klachten hebben geeft rust......pfff ben echt vaak bang geweest.
Hart overslagen....drukkend gevoel op borst.....krop in keel maar ook angsten.....enz de meest gekke dingen.

Nu vloei ik al maanden achter elkaar. Soms een paar dagen niet zo veel dan weer dagen dat de kraan open staat.
Huisarts adviseert een spiraaltje en heeft me nu door ver wezen naar gynaecoloog.
Heb om me heen veel negatieve verhalen over spiraaltje.

Wat is jullie ervaring hiermee??
Hoor graag van jullie.

Groetjes Sientje

Mamanans
Berichten van Mamanans
Onderwerpen van Mamanans
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Spiraaltje

Bericht door Mamanans » wo 28 feb 2018 12:48

Hallo Sientje,

Ik heb al een aantal jaren de mirenaspiraal. Niet genomen om overgangsklachten tegen te gaan maar de klachten zijn er wel doorheen gekomen.

Ook veel hartoverslagen, concentratieproblemen, tintelingen, last van stijvigheid en pijn in mijn handen. Maar ook emotionele veranderingen. Vergeetachtig en niet meer op woorden kunnen komen, minder energie en meer in mezelf gekeerd. Ik kan niet meer veel enthousiasme opbrengen.

In het begin van de spiraal bleef de menstruatie helemaal weg. Nu is het sinds een maand of vijf terug. Heel onregelmatig, niet veel bloedverlies maar wel lang.

Gr Nancy

Mummie
Berichten van Mummie
Onderwerpen van Mummie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Spiraaltje

Bericht door Mummie » zo 05 mei 2019 12:32

Hallo,

dit heb ik nu ook van klacht naar klacht gaan voor al de spieren in handen en knieën en de opvliegers en het gevoel hebben dat je er niet helemaal bij bent en de nachten gebroken wakker en dan weer even slapen en dan wakker worden met onrust. Ben wel al drie maanden van roken af mischien ook naween van dat. Hoop dat het een keer over gaat en weg blijf.

Mummie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht