Lichaam van de leg

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Aaltje
Berichten van Aaltje
Onderwerpen van Aaltje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Lichaam van de leg

Bericht door Aaltje » vr 03 mar 2017 19:13

Beste dames,

In oktober 2015 kreeg ik een Mirena geplaatst wegens hevige menstruatieklachten. Een Novasure wilde de gynaecologe niet doen, gezien mijn leeftijd toen (ik was toen 43). Plaatsing ging niet vlekkeloos, en bij de 6-weekse controle was hij kwijt. Echo en rontgen volgden, en hij werd via een scopie weer goed geplaatst. 15 maanden lang heeft het me meer last dan gemak bezorgd, en op 15 januari verloor ik hem spontaan.

Mijn lichaam heeft daarop heftig gereageerd en was volledig van de leg door alle hormonen (of het ineens ontbreken ervan). Ik kreeg last van PMS-klachten, was heel emotioneel en onrustig, een dik gevoel in mijn kaak/keel, doortrekkend naar mijn oren. Vorige week kwam ik erachter dat ik 6 kg. kwijt ben (sinds wanneer precies weet ik niet, ik had al bewust een tijd niet op de weegschaal gestaan). Daar schrok ik nog wel het meest van, afvallen gaat niet vanzelf bij mij, en nu dit. Volgens mijn huisarts hoef ik me niet ongerust te maken, voor mijn geruststelling mocht ik bloed laten prikken.

Na het verdwenen Mirena-spiraaltje heb ik nog 1x heel heftig gemenstrueerd, en rond deze tijd zou mijn volgende moeten beginnen. Het zet echter niet door, en ik begin nu te denken dat mijn huisarts gelijk had, en dat ik ineens midden in de overgang terecht gekomen ben. Tja, na alle verhalen hier weet ik niet of ik daar al aan toe ben :-).

Alie

Livia
Berichten van Livia
Onderwerpen van Livia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Re: Lichaam van de leg

Bericht door Livia » za 04 mar 2017 23:00

Hallo

Ik denk dat niemand toe is aan de overgang..Ik zit er ook middenin en vind het echt een drama..Je hebt weinig keuze dat is het jammere hier aan..
Sterkte!!

Livia

Aaltje
Berichten van Aaltje
Onderwerpen van Aaltje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Bericht door Aaltje » ma 06 mar 2017 12:26

Hallo dames,

Door het gebeuren met het spiraaltje ben ik het vertrouwen in mijn lijf helemaal kwijt. Als ik nu in de spiegel kijk, weet ik gewoon niet of die bobbel er al langer zat bijv.. Gewoon, omdat mijn lijf nooit 'raar' deed. Ik wil graag geloven dat al mijn kwalen, die ineens leken op te komen, van de overgang zijn. Maar zekerheid daarover heb je dus niet.
Ik heb vorige week bloed laten prikken, maar durf niet te bellen voor de uitslag. Met mijn verstand weet ik mezelf te vertellen dat als er iets aan de hand zou zijn, de huisarts allang gebeld zou hebben. Maar mijn gevoel schiet alle kanten op, met als gevolg dat ik al een week met die gierende spanning in mijn lijf loop.

Alie

Nowena
Berichten van Nowena
Onderwerpen van Nowena
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Nowena » zo 06 jan 2019 20:34

Hoi Alie,

Op zoek naar ervaringen met mirena las ik jouw reactie. Ik heb m'n tweede spiraaltje en tot nu toe geen klachten (dacht ik) Wel genoeg overgangsklachten overigens.

Jij schrijft iets over een bult. Wat voor bult is/was dat en waar zat die? Ik heb er 1 op elke schouder en 1 onder m'n oksel. Ben redelijk ongerust over wat het zou kunnen zijn en heb ook bloed laten prikken.

Groet,
Nowena

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht