Bloedverlies na menopauze

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Bloedverlies na menopauze

Bericht door Christine » wo 13 aug 2008 12:00

Dag dames,

Ik heb wat bloedverlies gehad (ben in de postmenopauze) en krijg nu binnenkort een endometrium biopsie.
Dat is een onderzoek waarbij wat baarmoederweefsel wordt weggehaald en op kweek wordt gezet.
Ik zie hier zo tegenop.
Zijn er dames die dit onderzoek ook gehad hebben en hoe hebben jullie dat ervaren?

Alvast dank, Christine

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Re: Bloedverlies na menopauze

Bericht door Gerrie » do 14 aug 2008 20:58

Hallo Christine

Ja, akelig voor je... Je bent dan zo onzeker nietwaar..
Ik verloor ook wat bloed 1.5 jaar geleden (was 57 jaar), maar dat werd met een inwendige echo gedaan. Ik kon en mocht meekijken op het beeldscherm en zag de 2 kleine bobbeltjes (vleesboompjes). Het was een vrouwelijke gyn. en dat vond ik bijzonder prettig. Ze herkent wat je voelt en zo.
echt prima goed gevoel erna.
Waarom gaan ze bij jouw een kweekje maken??

Groetjes van Bep

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » vr 15 aug 2008 02:05

Hallo Bep,

Ik heb inmiddels een paar keer wat bloed verloren en heb behalve een uitstrijkje ook een vaginale echoscopie gehad.
Op de echo werd dus verdikt baarmoederslijmvlies gevonden.
Dat is wat anders dan vleesboompjes, die verdwijnen in de regel in de menopauze.
Ik ben bijna 57 jaar en dat bloedverlies mag niet.
Het onderzoek wat nu dus volgt is om te kijken of het kanker is, zo is me uitgelegd.
Kan ook zijn dat het nog een soort van opruiming van de baarmoeder is....maar dat onderzoek zal dat uitmaken.

Zo is me vandaag uitgelegd en eventueel een progesteron-kuur, die een onttrekkingsbloeding opwekt om het verdikte slijmvlies te verwijderen.

Nee, is zeker allemaal niet leuk en zie er tegenop.

Is er bij jou verder niets gedaan aan die kleine vleesboompjes?

Groetjes Christine

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » zo 17 aug 2008 20:51

Hallo Ine,

Neen, aan de vleesboompjes is niets gedaan. Mijn baarmoederslijmvlies was ook niet verdikt, maar als dit verdikt was wordt er verder gekeken.

Heel veel sterkte van Bep.

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » za 30 aug 2008 17:56

Hallo dames,

Mij staat binnenkort een onderzoek te wachten waarbij baarmoederslijmvlies wordt weggehaald voor onderzoek.

Na ca. 4 jaar geen menstruaties meer, heb ik de laatste 2 maanden steeds een klein beetje bloedverlies, dan weer 1 week niet, dan ineens weer een beetje, dan 2 dagen niet, dan weer een beetje.

Ook heb ik pijn in de onderbuik en rugpijn.

Wie heeft dit onderzoek, waarbij wat baarmoederslijmvlies wordt weggehaald ook meegemaakt?
En hoe hebben jullie dat ervaren.
Ik heb 1 pijnstiller gekregen die ik 1 uur van te voren moet innemen.
Is dit onderzoek pijnlijk?
Bah, ik zie er zo tegen op.

Hoop op reacties,
vriendelijke groet, Christine

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » di 16 sep 2008 14:49

Hallo,

Ik heb al maanden een zeurende pijn in onderbuik en bovendien af en toe spottings.
Zit in de menopauze, dus schrok toen dit me overkwam.
Ben bij huisarts en later gynaecoloog geweest, er is e.e.a. onderzocht waar uitkwam ....wat verdikt baarmoederslijmvlies.

Ben v.d. week weer terug naar huisarts gegaan en heb besloten niets te doen nu en de natuur haar gang te laten gaan.
Wellicht is dit een laatste opruiming van moeder natuur, wat de huisarts ook beaamde dat dat zou kunnen.

Ooit las ik dat je ook zeurpijn in onderbuik kunt hebben door het verschrompelen van de eierstokken.
Ik probeer rustig te blijven, het kan ook heel onschuldig zijn.

Sterkte ermee, groet, Christine

Joseeke
Berichten van Joseeke
Onderwerpen van Joseeke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Joseeke » za 10 jan 2009 21:53

Hallo ik ben Jose,

Ik herken dat ook wat jij hebt. Hebben bij mij weefsel onderzoek gedaan en uitstrijkje was alle 2 goed. Maar licht vloeien heb ik nog.
Ook wat druk aan het onderlichaam ik denk wel eens zou het geen wondjes zijn want alles word ook zo droog.

Jose

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » wo 14 jan 2009 13:08

Hallo Jose en andere dames,

Heeft dat weefselonderzoek pijn gedaan en hoelang duurde dat onderzoek?
Uitstrijkje was bij mij ook goed, maar heb dat weefselonderzoek uitgesteld.
Zie er zo tegenop.

Heb nog steeds licht bloedverlies, dan weer paar dagen wel, dan niet.
Ook pijn in linkerlies en onderbuik, dan wel, dan niet.
Ik wil het liefst de natuur haar gang laten gaan en niet te snel ingrijpen.
Vraag me af of dit toch een soort baarmoederopruiming is die op een natuurlijke manier bezig is.

Vriendelijke groet, Christine

Lienke
Berichten van Lienke
Onderwerpen van Lienke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Lienke » wo 14 jan 2009 22:05

Hallo Christine

Ik heb dat weefselonderzoek een half jaar geleden gehad, de uitslag was gelukkig goed. Ik zag er ook tegenop, maar voordat je 't weet is het al voorbij, het duurde bij mij maar even. Natuurlijk voel je 't wel even, maar het is goed te doen, hoor. Ik zou niet wachten als ik jou was, je bent toch niet eerder rustig dan dat je hoort dat alles goed is. En eigenlijk Ine, is die onrust erger dan het hele onderzoek!

Groet Lienke

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » wo 14 jan 2009 23:15

Dankjewel Lienke voor je reactie.
Wat was bij jou de reden van dat onderzoek?

Het gaat bij mij om een biopt en er is me verteld dat het onderzoek 3 kwartier duurt. (dit i.v.m. verdikt baarmoederslijmvlies)

Groetjes, Christine

Simone53
Berichten van Simone53
Onderwerpen van Simone53
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Bericht door Simone53 » do 15 jan 2009 09:31

Hoi Christine

Ik heb dat onderzoek een hysteroscopie ook gehad. Moest de avond van te voren 1 tablet naproxen nemen en een uur voor het onderzoek ook, bij mij is een poliep weggehaald en ook een biopt genomen maar ik vond het heel erg meevallen,. Natuurlijk zijn er leukere dingen maar het was nauwelijks pijnlijk te noemen.

Daarna naar huis en wel een beetje bloedverlies maar dat viel mee. Ik moet in maart opnieuw dezelfde behandeling en dan onder narcose dan wordt de baarmoeder leeggeschraapt en de wanden aan elkaar verkleefd. Ik slik op dit moment orgametril maar blijf vloeien vandaar.

Groetjes, Simone

Lienke
Berichten van Lienke
Onderwerpen van Lienke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Lienke » do 15 jan 2009 17:14

Hallo Christine,

Bij mij was de reden een enorm bloedverlies, weken achter elkaar, zelfs tijdens het slikken van de pil, die ik kortstondig gebruikte om het bloeden te verminderen. Na 6 weken mee gestopt, ik werd er letterlijk niet goed van. De huisarts vond mij wat jong (ik was toen 47, nu 48) voor de overgang, gezien mijn moeder een paar jaar ouder was. Nou, het is wel degelijk de overgang. Nu ben ik 2 maanden niet ongesteld geweest, dat heb ik nog niet eerder gehad.

Heb je al een afspraak gemaakt?

Groet Lienke

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » do 15 jan 2009 18:59

Hallo Dames,

Allemaal dank voor de reactie.
Lienke, ik heb nog geen afspraak gemaakt, dat heeft een reden, maar kan ik hier allemaal niet uitleggen.
Jose, gelukkig dat er niets is uitgekomen bij jou, maar je hebt dus ook nog steeds wat bloedverlies en pijn in onderbuik.
Tja, niets zo gecompliceerd als een vrouwenlichaam en vergelijken kun je al helemaal niet, ieder vrouwenlichaam is anders.
En artsen willen zo snel doen en/of hormonen geven en dat wil ik niet.

In de pubertijd had ik ook al zulke rare en onregelmatige menstruaties.
Dus hormoongevoelig ben ik zeker.
Maar fijn dat ik nu weet dat dat onderzoek meevalt.

Vr. groet, Christine

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » zo 29 mar 2009 20:36

Hallo allemaal,

Ik ben ruim 5 jaar in de postmenopauze en kreeg vorig jaar licht bloedverlies, en pijn in de onderbuik, wat niet overging.
Er werd verdikt baarmoederslijmvlies gevonden en later .....tijdens een hysteroscopie een grote poliep.

Heb inmiddels een operatie ondergaan en tot mijn grote verbazing was de poliep tijdens de operatie niet gevonden.
Er werd me later verteld, waarschijnlijk hebben we de poliep aangezien voor baarmoederslijmvlies. ????????

Inmiddels 3 weken na de curettage, heb ik nog elke dag pijn in de onderbuik.
Dezelfde pijn die ik inmiddels al 8 maanden heb.
Zijn er dames die ook zo lang pijn hadden na een curettage?

Ook heb ik regelmatig pijn in de lies.

Bij nacontrole, na de operatie, zag alles er goed uit en de arts kan de pijnen niet verklaren.
Ik vermoed dat de poliep er nog steeds zit maar verplaatst is door de "vreemde" ligging tijdens een operatie, waardoor ze hem niet konden vinden.
Heeft iemand iets dergelijks ooit meegemaakt?

Kan ook zijn dat ze zich vergist hebben en dat er uiteindelijk geen poliep zit, maar waar komt die onderbuikpijn vandaan.

Vr. groet, Christine

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » zo 26 apr 2009 12:40

Hallo allemaal,

Inmiddels is de curettage 7 weken geleden en ik blijf bloed verliezen elke dag.
Het is zelfs erger geworden na de operatie.
Heb ook weer een paar onderzoeken gehad en er werd me verteld, de baarmoeder ziet er goed uit.
Waar de pijnen en bloedverlies vandaan komen weten de artsen niet.

Ik ben 57 jaar en was al ruim 4 jaar in de postmenopauze, toen plots het bloedverlies vorig jaar weer begon.

Voel me verder elke dag ziek, dit al jaren en jaren lang. Hoofdpijn, nekpijn, spier-gewrichtspijn, eng in mijn hoofd, duizelig, niet goed kunnen opnemen, opgejaagd, zenuwstelsel van slag enz.

Nu stelde de arts mij vorige week voor......anders halen we de baarmoeder eruit.
Ik vind dit wel heel erg drastisch en tegenstrijdig.
Waarom een baarmoeder eruit halen als die er goed uitziet en niet weten waar het bloedverlies vandaan komt????

Verder is er vorige week bloed onderzocht op de hormonen, en een voorstel om hormonen te gaan slikken heeft hij ook gedaan.
Geen van beiden trekt me aan....ik wil weten waar dat bloedverlies vandaan komt, maar daar kunnen ze me geen antwoord op geven.

Zijn er dames die met me mee willen denken wat te doen?? Ik voel me zo naar en radeloos.

Vriendelijke groet, Christine

Monica
Berichten van Monica
Onderwerpen van Monica
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Monica » ma 27 apr 2009 11:26

Hi Christine,

Bij mij is verleden jaar na hevig bloedverlies ook een vleesboom en poliep verwijderd en tevens curettage. Even leek het bloedverlies minder maar nee hoor kwam weer terug.
En ook ik heb vaak een zeurderig gevoel in onderbuik en/of rug.
In maart was het bloedverlies weer zo hevig (om kwartier) dus weer gebeld.
Bij onderzoek zag men verdikt baarmoederslijmvlies en misschien een poliepje, dus kreeg hysteroscopie.
Ik ben dus nu afgelopen woensdag gecuretteerd en hysteroscopie gehad (zat dus geen poliepje, was waarschijnlijk bloedstolsel?), en nu sturen ze het weefsel op om te kijken of er geen kwaadaardige cellen zijn.

Ook bij mij snappen ze niet dat het baarmoederslijmvlies zo snel en hevig opbouwt en wordt ook baarmoederverwijdering geopperd (of mirenaspiraal die zou het opbouwen van het slijmvlies tegen gaan? ) Ik vind het eigenlijk allebei niks en wil ook zo niet verder dus weet ook niet wat te doen.
Het bloedverlies komt volgens hen wel door het verdikte slijmvlies wat soms gewoon maar wat afstoot, waardoor ik dus hevige en onregelmatige menstruaties zou hebben.
Het maakt het allemaal niet leuker zo om vrouw te zijn toch.

Nou sterkte verder en ik leef met je mee, zoals je weet is gedeelde smart halve smart.

Groetjes.
Monica

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » wo 29 apr 2009 23:22

Hallo Monica,

Monica, er zitten wel overeenkomsten in onze verhalen.
Het is een vreemde zaak he, dat eerst gezegd wordt er zit een poliep, die later weer niet gevonden wordt.
Mijn verhaal is inmiddels nog vreemder (ben weer naar ziekenhuis geweest)
Er is ook GEEN verdikt baarmoederslijmvlies gevonden tijdens de operatie.
Er werd me verteld dat de uitslagen van echoscopie en hysteroscopie afweken van wat werkelijk werd gevonden.
Tja, al die technologie van tegenwoordig is dus ook niet betrouwbaar.
Dus ben ik al met al voor niets geopereerd. Heel erg vind ik dat.

Maar het bloedverlies blijft (en ik zat al ruim 4 jaar in de postmenopauze)
Ook heb ik uitslag van bloedonderzoek op hormonen en is me gisteren verteld, je maakt helemaal geen oestrogeen meer aan.
Nul, nul....werd me verteld.

Nu ben ik door de gynaecoloog doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis, omdat de artsen (in mijn geval) het bloedverlies en pijnen in onderbuik niet kunnen verklaren na vele vele onderzoeken.

Het is elke dag een hel waar ik doorheen ga en de onzekerheid maakt me radeloos en onmachtig.

Dank voor de reacties en veel sterkte.

Groetjes, Christine

Monica
Berichten van Monica
Onderwerpen van Monica
Menopauzejaar:

Bericht door Monica » vr 01 mei 2009 11:53

Hallo Christine,

Ik hoop voor je dat ze weten wat er aan de hand is, want ik begrijp dat je er radeloos van wordt, ik wens je heel veel sterkte bij de onderzoeken.
Ik zelf moet nog een week wachten op de uitslag maar vloei nog steeds (eigenlijk nu meer dan vlak na curettage), waar komt het vandaan en zo snel. Het vrouwelijk lichaam zit maar vreemd in elkaar hoor, nou nogmaals succes,

Groetjes Monica

Monica
Berichten van Monica
Onderwerpen van Monica
Menopauzejaar:

Bericht door Monica » di 12 mei 2009 12:05

Hallo Christine,

in mijn weefsel zijn geen afwijkingen gevonden dus dat is fijn, en het bloedverlies dat na 1 week erger werd is volgens mijn gynaecoloog gewoon mijn menstruatie geweest. Ik vond dat wel snel na een curettage, maar volgens hem kan je eigen cyclus (welk cyclus?? hahaha) weer meteen beginnen. Deze keer had ik wel meer buikpijn, en bloedde gewoon weer hevig ( nu wat afscheiding dus kan menstruatie geweest zijn). Alleen nou heb ik al een paar dagen pijn onder in mijn buik alsof er een steen ligt of zo, hoop dat het gauw over gaat en niet weer voorbode is van bloeding of zo, je wordt er toch bloednerveus van.

Ik moet nu volgende week terug om het allemaal verder te bespreken en nacontrole, ik weet nog steeds niet wat ik moet doen i.v.m. dat onregelmatige, hevige bloedverlies, soms als het iets minder is denk ik laat maar zo, maar als de kraan weer open staat zie ik het niet meer zitten. Die overgang is toch niet de prettigste tijd van ons leven, hoop dat het niet te lang gaat duren. Nu genoeg over mij, ben je inmiddels al naar dat andere ziekenhuis geweest en zo ja hoe gaat het nu,

vriendelijke groetjes Monica

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » do 14 mei 2009 15:56

Hallo dames,

Het bloedverlies is er nog steeds, alhoewel laatst 3 dagen ineens niet.
Ben intussen ook naar een uroloog geweest om e.e.a. uit te sluiten.
Heb een afspraak eind deze maand in een ander ziekenhuis, bij een vrouwelijke gynaecoloog nu, voor een second opinion.

Buikpijn in onderbuik en andere klachten zijn er ook nog dagelijks.
Heb ook inmiddels contact gezocht met een natuurarts die via bio-resonantie allerlei testen kan verrichten van het hele lichaam. o.a. hormonen, organen, allergieën en nog veel meer.

Het is te gek voor woorden wat me allemaal overkomen is. Toen het bloedverlies begon vorig jaar, moest ik zo snel mogelijk naar een ziekenhuis en nu laten ze me maar wachten.
Moe ben ik van alles.........elke dag weer afwachten hoe ik me die dag zal voelen en dit al jaren en jaren lang.
En.....nog steeds na ruim 9 maanden, niet weten waar het bloedverlies vandaan komt.

Sterkte allemaal en groet, Christine

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » di 26 mei 2009 12:06

Hallo dames,

Gisteren ben in naar een ander ziekenhuis geweest voor een second opinion.
Er zijn wederom diverse onderzoeken gedaan en kreeg weer te horen..... de baarmoeder ziet er mooi uit.
Ik verlies nog steeds bloed.....het is me een raadsel.
Ook de artsen weten het niet hoor, ze willen me nu doorsturen voor een ct-scan en een MRI en naar een uroloog.
Dit om andere dingen uit te sluiten.

Ik vertelde mijn lange lijst van overgangsklachten en dat ik daar elke dag ziek van ben, daar werd totaal overheen gewalst en niet op gereageerd.
Ik ga dit alles maar eens rustig overdenken, want ik wil geen proefkonijn zijn.
Wat wel te doen weet ik momenteel ook niet.

Vr. groet, Christine

Christine
Berichten van Christine

Bericht door Christine » zo 28 feb 2010 22:37

Hallo Dames,

Mijn menstruatie bleef eerder al 4 jaar weg, toen ik plots weer bloedverlies kreeg. Ik was toen 56 jaar.
Ben door de molen van het ziekenhuis gegaan.
Uiteindelijk niets gevonden en de artsen konden het niet verklaren.
Werd voorgesteld de baarmoeder eruit te halen, maar daar was niets mis mee, die zag er prima uit werd me verteld.

Inmiddels ben ik 58 jaar en de bloedingen gaan gewoon door.
Dan weer paar dagen niet, dan weer dagen wel, soms beetje, soms meer, soms paar weken soms 10 dagen niet, zit geen logica in.
Dit inmiddels al ruim anderhalf jaar.
Ik ga er weer doorheen maar voel me zo naar, elke dag weer.

Vr. groet, Christine

Donna
Berichten van Donna
Onderwerpen van Donna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Donna » ma 01 mar 2010 11:51

Hallo Christine,

Jij bent ook maar aan het tobben zeg. Klaag ik met mijn 49 jaar.
Ik ben pas 6 jaar bezig. Maar pijnen worden wel steeds heftiger en verplaatst zich ook omhoog, onder de ribben soms helemaal.
Soms is het net of ik inwendig geknepen word of zo, ik kan het geen andere benaming geven. Maar als ik dat van jou dan lees kan ik nog wel een poosje vooruit.
ik heb zelf nog nooit overgeslagen, alleen maar meer en korter op elkaar. En vaak met aanloop van bruine afscheiding, herken jij dat ook.
Is niet altijd echt vloeien, bruin, soms helder slijm, dan weer wit, dan weer roze, soms branderig gevoel en ga zo maar door.
Nou Christine ik wens je heel veel sterkte, en ik heb ook mijn hart weer eens kunnen luchten.

Groetjes,
Donna.

Christine
Berichten van Christine

Re: Overgangsklachten na 13 jaar nog mogelijk?

Bericht door Christine » vr 21 jun 2013 22:37

Hallo dames,

Ik na 4 a 5 jaar weer bloedingen, die 3 jaar hebben geduurd en inmiddels 21 maanden geleden, gestopt zijn.

Ben nu bijna 62 jaar en heb nog steeds klachten, wandelende pijnen die trekken door mijn nek, schouders, armen, eng in hoofd, duizelig, van tijd tot tijd opgejaagd gevoel.
Hoofdpijn, veel oog-migraine enz.
De ellende is begonnen in 2002, nadat ik stopte met de pil.
Gelukkig niet constant, ik heb ook betere dagen tegenwoordig.

Het lijkt of er bloedvaten en zenuwen bekneld zitten in mijn nek, ik voel soms een hartslag in mijn hoofd/nek/oor, maar al die pijnen/klachten kunnen ook plots weg zijn.
Alle therapieën hebben nooit geholpen, ook geen enkele pil/voedingssupplement.

groet, Christine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht