Vaginale droogheid en afscheiding

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 63

Vaginale droogheid en afscheiding

Bericht door Annac » ma 27 okt 2008 19:27

Hallo dames

Heb zo nu en dan bruinachtige afscheiding en heb geen baarmoeder meer.
Mijn vraag is herkent iemand dit ook, 'k vind het zo raar, hoort dit bij de overgang? Heb geregeld hoofdpijn, 't is net of moet ik ongesteld worden.
Zit al jaren met overgangsklachten.
Ik zie jullie reactie tegemoet.

Groetjes Anna

GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Re: Vaginale droogheid en afscheiding

Bericht door GerdaW » di 28 okt 2008 06:45

Hoi Anna

De bruine afscheiding heb ik wel maar heb ook nog mijn baarmoeder. Vraag me in jou geval wel af waar dat dan vandaan moet komen als je geen baarmoeder meer hebt? Verder kan ik jou niet helpen maar heb je de overgangsklachten al vanaf dat je baarmoeder is verwijderd? Dat hoor ik wel vaker (schoonzussen) Hoop dat je nog meer berichtjes krijgt.

Groetjes Gerda

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac

Bericht door Annac » wo 29 okt 2008 07:49

Hoi Gerda,

bedankt voor je reactie hoor. Ik wacht nog even af hoe het zich verder ontwikkelt. Er is nu ook een irritatie/branderig gevoel bijgekomen.
Bij mij is de overgang ingezet voor de baarmoederverwijdering.

Groetjes Anna

Jocede
Berichten van Jocede
Onderwerpen van Jocede
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 56

Bericht door Jocede » vr 19 dec 2008 18:15

Hallo,

Ik begon met de overgang op mijn 40e en heb maar 1 kind,
Ik ben nu 46 en menstrueer heel onregelmatig om de 3 a 4 maanden en heb tussendoor ook veel doorzichtige slijmerige afscheiding.

groetjes Jolanda..

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac

Bericht door Annac » za 05 sep 2009 11:44

Hallo beste vrouwen,

Ik heb last van vaginale droogheid en heb zo nu en dan bruinachtige afscheiding, niet veel maar toch, zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? Heeft hier iemand ervaring mee? Is dit normaal?

Groetjes Anna

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005

Bericht door Greta51 » za 05 sep 2009 12:51

Hallo

Vaginale droogheid heb ik ook maar geen afscheiding erbij.

Greta

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac

Bericht door Annac » do 17 sep 2009 07:38

Dag vrouwen,

Ik heb zo nu en dan weleens een dag of 2 dagen last van bruinachtige afscheiding, niet veel.
Nu maak ik me daar onrustig over omdat ik geen baarmoeder en baarmoederhals meer heb. Dus de afscheiding komt alleen uit m'n vagina. M'n vagina is ook droog. Kan iemand mij hierover uitleg geven of ervaring hierover delen.........?

Groetjes, Anna

Heidi
Berichten van Heidi
Onderwerpen van Heidi
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Heidi » do 24 sep 2009 12:33

Hallo,

Ik zal me even voorstellen ben een vrouw van 43 j en zit al 9 jaar in de overgang. Het was even schrikken maar ja niks aan te doen.
Ik had ook zoiets van ja dan ben ik er vanaf van die vervelende maandstonden, maar kon ik de klok maar terugdraaien.
Ik heb dus ook last van die vaginale droogheid heb al van alles geprobeerd van zalfjes en tot tabletten om die droogheid te verminderen maar niks helpt.
Het ergste van al vind ik dat seks nu enorm pijnlijk geworden is en nu er tegenop zie om seks te hebben.
Die afscheiding is bij mij na een tijdje verdwenen.
Hopelijk herkent dit probleem iemand want het is moeilijk om hier over de babbelen gelukkig is mijn man heel begripvol en zoeken we beide naar een oplossing maar tot hiertoe zonder resultaat.

Groetjes
Heidi

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:

Bericht door Anneke » do 24 sep 2009 16:39

Hoi dames,

Ik heb geen last van vaginale droogheid aan de binnenkant maar wel aan de buitenkant :( .

Ik doe een paar keer per dag olijfolie op een wattenschijfje om het een beetje vochtig te houden, dat heb ik van een andere vrouw hier op het forum gelezen en dat helpt mij goed, ik heb er trouwens niet altijd last van.

Groeten, Anneke

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac

Bericht door Annac » za 28 nov 2009 20:56

Dag dames,

Ik heb om de zoveel tijd weleens bruin/geelachtige vaginale afscheiding. Een paar dagen houdt dit dan aan. 't Is niet veel wat er komt. Nu las ik op deze site bij de informatie dat dat tijdens de overgang normaal is.
Ik heb geen baarmoeder en baarmoederhals meer.
Komt die afscheiding uit je vaginawand dan..........?
'k Heb ook last van droge geïrriteerde ogen.
'k Ben benieuwd wat jullie ervaring is.

Groetjes, Anna

Geldrop01
Berichten van Geldrop01
Onderwerpen van Geldrop01
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Geldrop01 » do 17 nov 2011 08:46

Hoi,

Dit is wel een oud berichtje maar ik reageer er toch even op.
Ik heb nl ook al 7 jaar geen baarmoeder meer en ook geen baarmoedermond en heb sinds een paar dagen ook wat geel bruinige afscheiding.(niet erg... wel lastig)
Heb hierover mijn huisarts gebeld en hij zegt dat dat geen kwaad kan. Op deze site lees ik ook dat in de overgang geel tot bruinige afscheiding voor kan komen. Mijn vraag is eigenlijk.... Gaat dat lang duren of is het iets tijdelijks???
Ik weet niet of jij (Anna) nog actief bent op deze site maar ben benieuwd of je er lang last van hebt gehad.. Zou graag van je horen!!

Veel groetjes Geldrop

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht