Menstruatie onregelmatig, met klachten

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Onderwerpen van Jikkemien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Menstruatie onregelmatig, met klachten

Bericht door Jikkemien » wo 16 apr 2008 18:03

Hallo dames,

Even leek het met de klachten weer een beetje los te lopen, maar ze zijn er weer. Vaag kramperig gevoel in mijn maag met vlagen, wezenloos gevoel in mijn hoofd, een beetje down, af en toe steekjes in mijn hoofd, koude handen, niet te geloven. droge keel met af en toe een schorre stem, erg leuk als je op een koor zit ; )

Ik zit in de 8e dag van mijn cyclus, gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie en de menstruatie zelf is opgehouden. De klachten zijn er weer. Tijdens de menstruatie heb ik behoorlijk gebloed, als ik opstond dan gulpte het er uit en op een gegeven moment ben ik bij het staan ook gigantisch doorgelekt.
Ik heb ook het gevoel dat ik tijdens de menstruatie mijn blaas niet onder controle heb. De rest van de tijd wel, maar dan is het echt een ramp. Herkent iemand dit? Het is ook weer heel onregelmatig. Vorige keer zaten er 24 dagen tussen en nu in ene weer 28. Vorige keer was het niet echt heftig en deze keer toch wel aardig.
Herkennen jullie dit?

groetjes
Monique

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Menopauzejaar:

Re: Menstruatie onregelmatig, met klachten

Bericht door Jikkemien » di 21 okt 2008 15:30

Hallo allemaal,

nou, ik heb weer iets nieuws hoor. Ik zit een aantal dagen voor mijn menstruatie, die tegenwoordig al na 24 dagen om de hoek komt kijken.
Ik heb brandende steken in de onderbuik, vlak bij mijn lies. Niet constant, maar af en toe zo gemeen.
Ook had ik afgelopen menstruatie ervoor en nog een paar keer erna last van spotting.
Herkent iemand de brandende steken en de spotting ???

groetjes, Monique

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Alies39 » do 06 nov 2008 13:06

Hallo Monique,

Die brandende steken rechts onder in de buik heb ik ook gehad. Zelf dacht ik dat het een eisprong was en dat heb ik ook terug kunnen vinden op deze site.

Omdat het vlak voor jouw menstruatie is en je ook last heb van spotting lijkt het er NIET op dat het een eisprong is, maar ja, ik heb ook al ergens gelezen dat op weg naar de overgang je eierstokken krimpen en dat zal ook wel met de nodige pijntjes gepaard gaan lijkt me.

Als ik tegenwoordig iets voel (laatst nog stekende spierpijn in mijn rechter zijbil), dan gooi ik het eigenlijk op de stapel hormoonkwalen en meestal gaat het ook vanzelf weer over. Misschien heb je hier iets aan. Ik wens je veel sterkte, hoor.

Groetjes, Alies

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Menopauzejaar:

Bericht door Jikkemien » do 13 nov 2008 16:31

Hartelijk dank hoor Alies !!!!

groetjes,
Monique

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Menopauzejaar:

Bericht door Jikkemien » di 10 jan 2017 13:15

Hallo allemaal,

het is al eventjes geleden sinds mijn laatste berichtje. Het leven ging gewoon z'n gangetje en mijn ongesteldheid ook. Niet klokslag meer en steeds dichter op elkaar: 24 dagen, 25 dagen, 27 dagen,23 dagen. Ook de lengte werd langer. 7 dagen, 9 dagen en nu de laatste keer 12 dagen. Veel PMS klachten ook en veel pijnlijker dan vroeger. Nu is het 37 dagen sinds de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. Ik voel me niet opgeblazen, alleen wel een beetje kramperig af en toe en een beetje zware onderbuik, veel plassen ook. Herkennen mensen dit en ga ik nu echt het einde van de rit in zicht krijgen ? Ik word ik augustus 53.

Groetjes en sterkte voor iedereen !
Monique

Roos1964
Berichten van Roos1964
Onderwerpen van Roos1964
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Roos1964 » wo 11 jan 2017 06:51

Hoi,

Jazeker hoor, en wie weet stopt het, maar ik weet inmiddels dat het zomaar nog een paar jaar zou kunnen doorzeuren. Alle mooie statistiekjes en gemiddelden ten spijt. Ik tel het allemaal niet zo uit als jij en word dus/toch iedere keer weer verrast. :roll:

Groeten,
Roos

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Menopauzejaar:

Bericht door Jikkemien » ma 03 sep 2018 17:23

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik heel benieuwd, of nu eindelijk de overgang richting menopauze gaat.
Vorige week ben ik 54 geworden en tot nu toe nog regelmatig ongesteld. De ene keer iets eerder dan de andere, maar toch...
Vorig jaar heb ik een keer een maand overgeslagen, maar dit kwam, doordat ik te veel schildklierhormoon binnenkreeg. Ik heb de ziekte van Hashimoto en daardoor weet ik vaak niet, of het de schildklier is, of de overgang.
Afgelopen week was ik beroerd en had ik eigenlijk moeten menstrueren. Op de 26e dag, normaal werd ik rond die tijd ongesteld, verloor ik hooguit twee druppels en dat was het. Niet echt een menstruatie.
Hoge bloeddruk werd ook door de dokter geconstateerd. Voor de zekerheid heb ik mijn schildklier waarden laten prikken, maar die zijn prima.

Ik had het ook elke keer loei heet. Heel de dag warm en dan met opvliegers en nachtzweten. Nog nooit had ik het zo gehad. Ook vaag misselijk en duizelig, hoofdpijn, algehele malaise.
Deze week voel ik mij beter. Af en toe een opvlieger, maar we veel trek.
Ik zit nu op de 34e dag en nog niet ongesteld. Zou ik nu echt gaan overslaan?
Herkent iemand dit en zijn dit de laatste stuiptrekkingen?
Alvast allemaal hartelijk dank en ook veel sterkte!

groetjes
Monique

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Mrsx » di 04 sep 2018 15:09

Hallo

Nu je bent niet de enige. Ik zit al jaren (vanaf mijn 42e) in het menstruatie gekwakkel. Ik ben al een paar keer na zes weken ongesteld geworden en hoopte dat het einde dan inzicht zou zijn. De keren daarop was ik weer om de 2 weken aan het menstrueren, maar dan maar 'gelukkig' een week...

Je zal het moeten afwachten denk ik... blijft een bijzondere tijd in een mensenlijf die overgang...

Mrsx

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Menopauzejaar:

Bericht door Jikkemien » di 04 sep 2018 16:34

Hallo

Zeker weten. Het is bij mij alleen best wel laat. De meeste vrouwen die ik ken waren er begin 50 al vanaf, van de menstruatie bedoel ik.
Jij ook heel veel sterkte!

groetjes
Monique

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Mrsx » wo 05 sep 2018 13:14

Hoi,

ik hoor er meer om mee heen. Kan je ook voorstellen dat je geen maandverband meer kan zien (ik ook inmiddels niet meer)... maar als je hier verder zoekt op het forum, ben je niet de enige... het is echt afwachten....

Mrsx

Bloem68
Berichten van Bloem68
Onderwerpen van Bloem68
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Bloem68 » wo 05 sep 2018 20:00

Hello lady's.

Ik ben ook dat gekwakkel zat met mijn menstruatie. Dacht dat t beter zou gaan,want sinds juni j.l is mijn hormoonspiraaltje eruit gehaald.
Dan weer om de twee weken ongesteld en gewoon heel heftig vloeien. Er is geen pijl op te trekken.
Ik voel mij echt maar 1 dag klachtenvrij en los van alle pijntjes en kwaaltjes. De pijn in mijn buik is gewoon constant aanwezig en ben geen vrouw die naar de dokter gaat met dit soort klachten omdat je al weet, wat hij zal zeggen. Ik lees hier en herken jullie kwaaltjes.

Heel veel sterkte dames..
Bloem

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht