Misselijk, moe enz. enz. enz.

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Misselijk, moe enz. enz. enz.

Bericht door Lillian » di 14 okt 2003 19:34

Hoi,

ik ben 45 en sinds juni niet meer ongesteld geweest maar iedere maand rond de tijd dat ik ongesteld moet worden voel ik me ontzettend akelig,

Ik ben misselijk, duizelig, migraine, moe, pijn in de onderbuik en lage rugpijn, heeft dit te maken met de hormonen? Ik denk dan iedere keer dat ik ongesteld ga worden, maar niks hoor.

Wie herkent dit ook?

Groetjes Lillian

Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Re: Misselijk, moe enz. enz. enz.

Bericht door Wendy » do 16 okt 2003 17:53

Hoi Lillian

Volgens mij hoort het er allemaal bij. Want ik herken al je klachten. Ik ben sinds 9 maanden niet meer ongesteld. Iedere keer weer denk ik "Jeetje ... nee he toch niet ongesteld worden??" ..... het is me al 2 keer overkomen dat ik na een half jaar geen menstruatie meer te hebben gehad toch nog een menstruatie kreeg. Dat was echt balen. :P Was er flink beroerd van. Dus nu maar hopen dat het echt weg blijft. :D

Groetjes,
Wendy

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Lillian » do 16 okt 2003 19:25

Hoi Wendy,

nou voor mij hoeft de menstruatie niet meer te komen hoor ik vind het wel lekker zo. :lol:

Maar volgens mijn huisarts kan ik dus nog niet in de overgang zitten want ik ben nog te jong zegt hij.

Opvliegers heb ik van de zomer een poosje gehad maar nu niet meer en ik voel me prima, alleen rond de tijd dat ik ongesteld zou moeten worden dan is het minder, maar als dat alles is dan zal het wel gaan ik ben wel een paar kilootjes aangekomen daar ben ik niet blij mee maar ja.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Groetjes Lillian

Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:

Bericht door Wendy » vr 17 okt 2003 04:00

Hoi Lillian

Ik ben 48 jaar. :) Ik voel mij over het algemeen genomen echt niet prettig en zeer zeker niet als het weer de tijd van de maand had moeten wezen. :P Ik kan wel zeggen dat ik een zware overgang heb. Zowel lichamelijk als geestelijk heb ik behoorlijk veel klachten.

Ik pas mij dus echt aan al naar gelang mijn gesteldheid.

Groetjes,
Wendy

Hanke
Berichten van Hanke
Onderwerpen van Hanke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Hanke » vr 17 okt 2003 08:21

Hallo Lillian, Wendy en anderen,

zeg dat wel, een zware overgang. Ik tot nu toe maar zeggen dat ik weinig last heb, dat was wel wat voorbarig. Nu loop ik al weken rond alsof ik een zware griep heb (gehad). Ik loop af en toe te trillen, vooral als ik iets gericht moet doen.

Moe omdat ik slecht slaap, moe omdat ik me ziek voel, moe omdat ik niets voor elkaar krijg, boos op mezelf omdat ik soms denk dat ik mezelf beter in de hand moet hebben, maar dat het niet lukt, verdrietig om wat ik partner en kinderen (zijn nog jong) tekort doe.

Maar het lukt me lichamelijk echt niet, beperk me tot de meest noodzakelijke dingen en probeer niet te balen van alles wat blijft liggen.

Ik wist niet dat je je van de overgang zo ziek zou kunnen voelen.

Groetjes, Hanke

Paulien
Berichten van Paulien
Onderwerpen van Paulien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Paulien » vr 17 okt 2003 12:48

Hallo allemaal,

Aanvallen van misselijkheid heb ik ook regelmatig nu ik in de overgang ben. Ik ben blij te lezen dat er meer vrouwen zijn die dit hebben. Het is een walgelijk rotgevoel. Moeheid heb ik vooral als ik veel opvliegers heb. Dan word ik erg moe in mijn benen en armen. Als ik dan bv. wasgoed wil ophangen is het net of mijn armen niet meer willen. Is er iemand die dit ook zo erg heeft?

Paulien

Lida47
Berichten van Lida47
Onderwerpen van Lida47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Lida47 » vr 17 okt 2003 13:14

Hallo allemaal,

Had ik in het begin vooral last van geestelijke verschijnselen zoals angst, paniek ed. nu krijgen de lichamelijke klachten de overhand.
Ook behoorlijk vervelend, minder angstig, maar desondanks erg beperkend. S'morgens vaak zo misselijk dat ik er braakneigingen van krijg, en moe, volgens mij voelt een doorsnee 80-jarige zich fitter. Dan weer eens pijn in de rug, dan in de benen. En dan ook nog fijn een migraine waar nu echt geen peil meer op te trekken is en die rustig een dag of drie kan aanhouden.
Toch lijkt het steeds een beetje beter te gaan en worden de goede dagen nu soms zomaar twee, drie of zelfs vier achter elkaar.............
Het vervelende is alleen dat het elke dag maar weer afwachten is hoe je je voelt, en ja er moet toch gewerkt worden, de kinderen verdienen hun aandacht en het stof hier in huis kan ook niet tot st.juttemis blijven liggen.'

IK HEB ZO'N ZIN IN NA M'N OVERGANG.

groeten allemaal van Lida

Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:

Bericht door Wendy » vr 17 okt 2003 15:18

Hallo dames

Ja dat misselijk zijn herken ik ook maar al te goed. Sjonge ik braak en spug wat af met periodes.

Het is zo vermoeiend dat je inderdaad niet weet hoe je jezelf de volgende dag zult voelen!! Vaak zeg ik tegen mezelf "Morgen weer een dag en die gaat vast beter" maar ........ pfff ........ :P :P ..... dat zeg ik nu al bijna 10 jaar tegen mezelf. Tuurlijk heb ik wel tussenposes gehad waarbij het even wat beter ging ...... maar toch ....

Op dit moment ervaar ik een enorme weerzin in mezelf tegen elk sociaal contact. Zeer vermoeiend die sociale contacten. Ik ben heel snel overprikkeld. Mijn hoofd is vol ... vol ... vol ... Ik roep nu dan ook "LAAT MIJ TOCH!!"

Paulien

Goh je haalt wat omhoog bij mij (jeugdherinnering) :) Ik zie ineens mijn moeder nog zitten op de bank. Ze kreeg dan een opvlieging en legde haar armen naast haar neer, zuchtte heel diep en zei dan "Oh zo heet en zo moe en zwaar zijn mijn armen en benen. Ik kan ze gewoon niet optillen. Ze lijken wel van lood." Die had dat ook dus.

Groetjes,
Wendy

Paulien
Berichten van Paulien
Onderwerpen van Paulien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Paulien » zo 19 okt 2003 19:45

Hoi Wendy,

Ja, dat is precies wat ik voel, alsof mijn armen en benen van lood zijn. Goh, dat had jouw moeder dus ook zo erg! Dan ben ik toch niet de enige. En hoe meer opvliegers, hoe erger dat gevoel van moeheid.

Bedankt voor de reactie!

Paulien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht