Zeer heftige bloeding tijdens menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Zeer heftige bloeding tijdens menstruatie

Bericht door Mjammy » do 07 sep 2006 10:41

Hallo Allemaal

Ik ben Marian 52 jaar, en waarschijnlijk met de overgang bezig. Al heb ik verder geen klachten ( misschien komen die nog),dan die ik nu ga beschrijven. Daarom heb ik deze site opgezocht waar je lekker je verhaal kwijt kunt.
En... wat ik hoop, even je vragen kwijt kan waar je niet direct mee naar de arts gaat.

Ik ben sinds 3 maanden aan het sukkelen met onregelmatige menstruatie, eerst sudderend, toen heftig weer stoppen en nu weer heftig. Ook hormonale migraine erbij, maar dat heb ik al 8 jaar. Bah! :roll:
Ik ben al 3 weken aan het vloeien. Ik ben wel bij de dokter geweest, maar toen hield het net op. Ik moest afwachten hoe het verder zou verlopen, maar kon een kuur krijgen. Omdat het nog niet zo heftig was, heb ik dat afgeslagen. Maar nu het zo heftig is denk ik dat een kuur misschien beter is? :roll:

Ik hou niet zo van hormonen in mijn lichaam stoppen, ik heb ook nooit de pil geslikt. maar wie heeft er ervaring mee?

Groet van Mjammy ;)

Ester
Berichten van Ester
Onderwerpen van Ester
Menopauzejaar:

Re: Zeer heftige bloeding tijdens menstruatie

Bericht door Ester » zo 25 nov 2007 21:04

Hallo allemaal,

Ik ben Ester en ik ben nieuw hier.
Vandaag kreeg ik de schrik van mijn leven. Ik heb nog nooit zo hevig gebloed tijdens de menstruatie, ook kwamen er onwaarschijnlijk grote stolsels naar buiten.
Ik hoorde het gewoon in de wc ploffen.
Sorry voor dit onsmakelijke praatje.

Ik heb de dokter gebeld, ik wist totaal niet wat er aan de hand was namelijk. Die hebben nooit teruggebeld, stelletje prutsers.

Dus ben ik zelf maar op zoek gegaan op het internet. Daar kwam ik vrij snel tegen dat dit met de overgang te maken heeft, dus dat maakt het officieel vind ik: Ik ben in de overgang.

Wat voor veel vrouwen het zwaard van Damocles is, is voor mij een kans op verlossing; Ik ben migraine patiënt, er is een kans dat na de overgang de migraine verminderd.

Mijn vraag is hoe dit bloedbad op te vangen, zodat ik in staat ben om langer dan een uur zonder verschonen door te komen.
Op dit moment heb ik bij de avondwinkel (met een theedoek in mijn broek Ik had alleen maar normaal tampons in huis. Waarom gebeuren dit soort dingen altijd in het weekend?) De grootste tampons en het dikste maandverband gekocht, maar ik voel het na een uurtje toch al weer behoorlijk lekken.

Wie kent nog superdegelijker maandverband?

Groeten Ester6.

Alettie
Berichten van Alettie
Onderwerpen van Alettie
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 62

Bericht door Alettie » ma 26 nov 2007 21:22

Ester schreef:
zo 25 nov 2007 21:04
Ik heb nog nooit zo hevig gebloed tijdens de menstruatie, ook kwamen er onwaarschijnlijk grote stolsels naar buiten.
Hallo Ester,

Je kunt het maandverband gebruiken dat je ook gebruikt tijdens de eerste dagen na een bevalling. Verder gewoon vaak verschonen en kalm blijven. Tampons spoelen er gewoon uit, dat voelt net zo vervelend als een bloedprop aanvoelt. Ik gebruikte ze wel maar meer als bloed-kurk voor een uurtje.

Sterkte ermee, Alet

Ester
Berichten van Ester
Onderwerpen van Ester
Menopauzejaar:

Bericht door Ester » di 27 nov 2007 04:41

Hoi Alet,

Bedankt voor je reactie :)
Wat voor maandverband is dat dan? Staat het erop dat het voor na een bevalling is? Kan je het gewoon bij elke drogist kopen?

Inderdaad, tampons hebben geen enkele zin heb ik gemerkt.
Het is nu gelukkig wel over die overstroming.

Groeten Ester6.

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:

Bericht door Mjammy » di 27 nov 2007 09:09

Hallo Esther

Ik ben ook net 'genezen' van 10 dagen vloeien. Nu achteraf kan ik zeggen, ach het was maar 10 dagen..... maar op het moment dat het aan blijft houden denk je dat het nooit meer stopt :shock: . Best eng hoor! Ik leef met je mee.
Gelukkig is het bij jou nu wat minder, maar kan nog een tijdje door blijven gaan, al heb ik ook wel eens gehad dat het van erg, zomaar ineens de volgende dag stopte. Het is niet meer te peilen. Maar ook dat hoort bij de overgang.

Ik heb bij deze stortvloed, me maar een paar dagen op mijn bed genesteld ( met mijn notebook op schoot) ,om het bloedverlies toch maar wat te temperen. Alleen als ik dan toch op moest staan voor naar de wc te gaan, nou dan moest ik een handdoek tussen mijn benen doen om de wc te kunnen halen!

Vorig jaar heb ik dat ook een periode gehad, en toen stelde mijn arts me gerust (omdat ik best angstig was ). Het lijkt heel veel bloed maar er zit heel veel vocht en baarmoederslijmvlies bij. Meestal valt de hoeveelheid bloed wel mee. Maar na die dagen moest ik toch mijn hb-gehalte laten controleren en ik had wel degelijk bloedarmoede. Maar met een kuurtje staalpillen kwam dat ook weer goed. En deze keer is het weer gecontroleerd, weer te laag :roll: Dus toch laten testen, vooral als je je moe blijft voelen, na te hevige menstruaties.

Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen. Maar laat het toch niet langer dan 14 dagen duren hoor. Dan verlies je echt te veel, lijkt mij.

Sterkte ermee
Mjammy ;)

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Anneke » di 27 nov 2007 09:48

Hoi Esther,

Ik heb ook heel veel jaren last gehad van zware menstruaties, ik ben nu 49 en ben nog maar een paar keer per jaar ongesteld en niet meer zo heftig.

Ik gebruikte altijd super plus tampons, en maandverband erbij voor de nacht. Overdag gebruikte ik er 1 en 's nachts 2 achter elkaar en een baddoek onder mijn laken.
Ik zette dan de wekker om er uit te gaan.

Zo kon ik het ongeveer een uurtje volhouden overdag, bij mij duurde het gelukkig niet langer dan een dag of 7.

Ook bij mij spoelden de tampons er wel eens uit, ik dacht dat het ermee te maken had, dat mijn spieren niet goed meer werkten.

Om bloedarmoede te voorkomen, naam ik een ijzer supplement, want van de ijzertabletten van de huisarts ging ik nog erger vloeien, het kon niet volgens haar, maar het was toch echt zo.

Sterkte ermee!
Anneke

Ester
Berichten van Ester
Onderwerpen van Ester
Menopauzejaar:

Bericht door Ester » di 27 nov 2007 15:16

Hoi allemaal,

Als ik dit zo lees valt het bij mij nog mee. 7 tot 10 dagen die ellende?
Bij mij was het dus krap een dag dat het zo heftig was. Ik vloei nog wel hoor, maar op dit moment is het goed op te vangen met een normaal tamponnetje.

Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties!

Ester6.

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:

Bericht door Mjammy » ma 17 dec 2007 20:26

Nou Meiden

Ik lig weer! De hevige vloeiingen zijn er weer. Weliswaar is het precies een maand geleden, maar weer hetzelfde liedje.

Ik moet wel blijven liggen want het vloeien word erger als ik sta of iets doe. Meestal is het maar 1 dag heel erg en dan neemt het af, maar vorige maand kwam het na een dag of 4/5 weer in alle hevigheid terug. en duurde weer zo'n 5 dagen!

Ik had er een hevige bloedarmoede aan overgehouden. Mijn HB gehalte was nog maar 4.9 :shock:

We weten niet hoe hoog het voor die tijd was, maar mijn huisarts vermoedde dat het al lager was dan het moest zijn, omdat van een maandelijkse vloeiing het niet zo laag kon worden.

Ik ben natuurlijk wel aan de staalpillen, maar ik heb nog niet de tijd gehad om iets op te bouwen, dus ik hoop niet dat dit te lang gaat duren.

Afwachten maar!
Mjammy

Vaxjo
Berichten van Vaxjo
Onderwerpen van Vaxjo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Vaxjo » di 18 dec 2007 09:27

Hallo dames

Hier nog zo eentje ook voor de tweede keer op korte tijd zeer heftige bloedingen, begonnen op vrijdag en twee volle dagen (en nachten ) niet de deur uit geweest. Vanaf gisteren was het weer minder en vandaag (tot nu toe) ook minimum.
Natuurlijk ook ijzerpillen aan het nemen, hopelijk is het nu snel over en blijft het een tijdje weg.
Veel sterkte aan alle dames,

groetjes, Vaxjo

Monica
Berichten van Monica
Onderwerpen van Monica
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Monica » di 18 dec 2007 15:37

Hi,

Ook ik heb last van hevige bloedingen en wordt het ook zat, maar wat ik van jullie vragen wil zijn jullie ook aan de pil en zo ja hoe lang. En zijn die bloedingen dan alleen tijdens de stopweek of ook tussendoor. Ik ben n.l aan een andere (zwaardere pil ) gezet om te kijken of dat beter gaat maar helaas blijf ik vloeien en om de 2 weken een aantal dagen behoorlijk hevig bloedverlies .

Zoals jullie ook al melden een tampon super plus werkt niet voldoende en maandverband ook niet en het voelt ook niet prettig. Vlgs de gyn. kan het normaal zijn dat bloedverlies en vloeien ( vooral in de eerste maanden) nou ik weet het niet echt, maar als ik jullie zo hoor ben ik niet de enige dat stelt toch wel iets gerust (helaas dat jullie er ook last van hebben hoor maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel) Vandaar dus ook mijn vraag i.v.m. de pil.

Nou sterkte dames en laten we hopen dat we straks andere door onze ervaringen kunnen geruststellen.

Monica

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:

Bericht door Mjammy » di 18 dec 2007 23:01

Hoi Monica

Nee ik ben niet aan de pil.

Gelukkig is het vloeien bij mij weer minder geworden, maar dat was vorige maand ook het geval en na 5 dagen begon ik weer.
Dus nog even afwachten voor dat ik ga juichen!

Mjammy

Mariejo
Berichten van Mariejo
Onderwerpen van Mariejo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Mariejo » di 15 jan 2008 09:59

Hallo allemaal,

Ik ben erg blij dat ik een tijdje geleden op deze site terechtgekomen ben. Ik ben nl eind november al met deze miserie begonnen. Ben intussen op 2 januari bij de gyn geweest. Dat lange en hevige bloedverlies is te wijten aan een vleesboompje op de baarmoeder en de "overgang". Hij heeft me Duphaston voorgeschreven, ik ben hier wel niet gelukkig mee, maar ik wil hier graag van verlost zijn.
Mijn ijzertabletten moet ik natuurlijk ook blijven doornemen. Na enkele dagen pillen was het precies gedaan. Maar een dag of 5 later is het weer opnieuw begonnen. Deze nacht was het niet te doen, om de 2 uur uit bed, om zot te worden.
Sinds vanmorgen lijkt het precies weer wat beter, maar ik zal maar niet te vroeg victorie kraaien. Pfff, ik word hier zo moe van, wanneer stopt het voorgoed?

Mariejo

Ingrid4
Berichten van Ingrid4
Onderwerpen van Ingrid4
Menopauzejaar:

Bericht door Ingrid4 » vr 08 feb 2008 06:25

Hoi Ester

Ik herken jou probleem. Ben hier nu voor de eerste keer met hetzelfde als jij. De tweede dag loopt het echt als een kraan en ook grote proppen zelfs witte dikke vellen.
Ook ik heb de dokter gebeld en die zei dat als het aanhield ik naar de huisarts moest gaan maar kon de oorzaak niet vast stellen.

Ik denk dat het inderdaad met de overgang te maken heeft dat het een soort echt verschonen van je lichaam is.
Maar ik vind het ook heel vervelend.
Ben dan ook helemaal uitgeblust heb nergens zin meer in.
Duizeligheid is ook aan de orde op die momenten.

Dus nou meid daar zitten we dan in de overgang :D

Het valt niet mee maar ik las ergens dat je migraine dan af kan gaan nemen dus dat kan een voordeel zijn.

Ingrid

Monica
Berichten van Monica
Onderwerpen van Monica
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Monica » do 21 feb 2008 13:01

Hallo lotgenoten,

hier weer een slachtoffer erbij. Ook ik ben in de beginfase van de overgang en heb dus al diverse klachten, de meeste kan ik redelijk mee omgaan (nu nog wel), maar dat hevige bloedverlies is een ramp. Ik moet om het half uur naar de w.c. rennen (ook 's nachts) en dan verlies ik telkens een plas bloed (werkt dus geen tampon of verband tegen), en dat duurt dan enkele dagen.

Ik kan geen deur uit en wordt er doodmoe van. Mijn hele sociale leven gaat er aan, ik kan niet werken, sporten of gewoon boodschappen doen, hoe lossen jullie dit op? Ik wou eens weten of er inmiddels iemand er wat op gevonden heeft. Ik kan geen spiraaltje hebben. Zijn er ook vrouwen die dit hebben gehad en inmiddels ervan af zijn. Zo ja hoe lang heeft dat ongeveer geduurd misschien hebben wij daar wat aan als we weten dat het ooit minder wordt.

Alvast bedankt
Monique

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:

Bericht door Mjammy » zo 15 jun 2008 19:59

Nou Dames, hier ben ik weer!

Ik hoopte echt om niet meer op dit onderwerp terug te hoeven komen, maar helaas..... na 4 maanden heerlijk zonder menstruaties te zijn geweest ben ik weer terug bij af :cry: .

Ik heb echt alles meegemaakt op lichamelijk gebied wat maar met de overgang te maken had. Ik ga het ook allemaal niet opnoemen, maar wel dat het allemaal heftig is.
Toen ik dus geen menstruatie meer kreeg had ik zoiets van: "oke, dan is het allemaal nog ergens goed voor geweest, want het heeft heel wat van me gevergd".
Maar wat bleek er voor in de plaats te komen? De geestelijke overgang, ik was mezelf niet meer, durfde nergens meer heen werd een huismus en een zombie.
Toen ik dat ook had overwonnen, kreeg ik weer een hevige menstruatie waar ik nu middenin zit en ik dit weer teruglees dan is het weer precies hetzelfde.
Weer moet ik mijn HB laten controleren, en ga maar gelijk aan de staalpillen want die heb ik nog staan van de vorige keer.

Houd het dan nooit op? Is het ene weg krijg je het andere ervoor terug....

Mjammy

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:

Bericht door Anneke » ma 16 jun 2008 09:43

Hoi Mjammy,

Ik ben al meer dan 2 jaar aan het tobben met de menstruaties, ook al een aantal keren zelfs meer dan 5 maanden ertussen gehad, maar het komt gewoon weer terug!
Momenteel weer erg misselijk, heel vreemd hoofd, huilerig, nergens zin in, ik wil dat het nu eens over is.

Sterkte Anneke

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:

Bericht door Mjammy » vr 20 jun 2008 08:23

Hoi Anneke

Ja, ik herken dat wat je schrijft, een vreemd hoofd, huilerig nergens zin in.
Na 10 dagen menstruatie die dus anders verliep dan wat ik gewend ben, hevig vloeien maar geen pijn, is het nu aan het afnemen.
Maar het is gewoon de onvoorspelbaarheid van alle kwalen die ik tijdens de overgang meemaak, daar heb ik moeite mee.

In die 40 jaar dat ik de menstruatie meemaakte en die bij mij altijd 1a 2 dagen ook heftig was maar met veel pijn en misselijk erbij, had ik minder moeite omdat ik zo ongeveer wist wanneer het kwam.
Maar nu, met al die andere kwaaltjes erbij, durf ik gewoon niets meer af te spreken, want heel vaak moet ik dan weer afzeggen omdat het niet lukt.
Dan weer een raar hoofd of migraine of geen energie, of gewoon bang om onder de mensen te komen, omdat ik dan met mezelf wordt geconfronteerd wat een verschil het was met hoe blij ik me vroeger voelde, en dan mis je dat zo.
Als ik gewoon thuis ben dan heb ik dat niet zo erg.
Het is niet altijd zo, want er zijn gelukkig ook dagen dat ik weer even 'de oude'ben.
En als ze dan aan mij vragen hoe het met me is dan zeg ik zonder erbij na te denken hoe het een paar dagen geleden er voor stond:"heel goed".
Terwijl ik de dag erna weer hondsberoerd kan zijn. En dat word niet zo begrepen, en ja.... ikzelf begrijp dat dus ook niet. Ik ben ook al 2 jaar hiermee aan het worstelen.

Dat is dus ook de overgang!

Groetjes
Mjammy

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:

Bericht door Anneke » wo 25 jun 2008 15:35

Hoi,

Nog iemand die het goed gaat.
Ik heb me een paar weken beroerd gevoeld, steken in mijn hoofd, duizelig, labiel (verkering van mijn dochter was uit)
vond het nog erger dan zij :oops: .

Maar vandaag, lekker gewinkeld, een stevige aspro genomen en de duizeligheid en de steken zijn weer verdwenen, het gewicht gaat ook goed, geen opgeblazen buik, leuke kleding gekocht, vanaf 20 april geen menstruatie, kortom ik begin aan de overgang te wennen.

Heerlijk weer, alleen 's nachts erg warm, maar moet natuurlijk iets te wensen overblijven ;)

Groeten van een gelukkige overgangster!

Anneke

Ineke1
Berichten van Ineke1
Onderwerpen van Ineke1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Ineke1 » do 21 aug 2008 22:05

Hallo allemaal,

Ook ik meld me voor de eerste keer op deze site!

In juni 2007 ben ik vanwege mijn leeftijd (54 jaar) en mede door diverse fysieke- en mentale klachten met de pil gestopt. Genoemde klachten had ik al op 45-jarige leeftijd en die werden toen afgedaan met burn-out klachten en stress. Ik had het in die tijd inderdaad best wel heel erg moeilijk, een zwaar puberende dochter, vader en moeten achter elkaar overleden, 5 inbraken thuis en op kantoor, liquidatie bedrijf, enz. enz.. Om wat rustiger te worden kreeg ik toen oxazepam 10 mg. voorgeschreven. Dit medicijn heb ik jarenlang geslikt.

Elke keer als de strip op was, schreef de dokter weer een nieuw recept uit. Totdat ik, na een paar jaar, de bijsluiter weer eens een keer doorlas, ontdekte dat de meeste klachten die ik had te wijten waren aan de Oxazepam. Dus toen ik stopte met de pil ben ik ook gelijk gestopt met de Oxazepam. De meeste klachten verdwenen geleidelijk aan, gelukkig.
Volgens mij zat ik ook al een paar jaar in de overgang, ondanks het slikken van de pil.

Toen ik juni 2007 stopte met de pil bleef de menstruatie twee maanden uit, daarna kreeg ik het weer opnieuw, een normale menstruatie, weinig bloedverlies en met regelmaat. Dit gedurende 4 maanden.

Nu komt het: de menstruatie bleef daarna 5 maanden weg tot eind juni jl.
Toen begon het bij mij opnieuw, de eerste 2-3 weken verlies van bruin bloed (oud bloed), daarna werd het geleidelijk aan helder rood, dit duurde ongeveer ook een 2 weken. Daarna dacht ik eigenlijk, omdat ik die dag bijna geen bloedverlies meer had, van nou eindelijk, het is over! Maar diezelfde dag, op 6 augustus, dus de 4-5e week van deze menstruatie zat ik geheel in het wit gekleed op een terras gedurende een uur of 2. Ik voelde me al een beetje vreemd in mijn buik en toen ik opstond had ik het gevoel dat ik helemaal leeg liep. Ik ging door de grond. Kennen jullie dat gevoel? :oops:

Gelukkig hebben vrienden van ons een restaurant verder, een Grieks restaurant, en daar ben ik gauw naar binnen gevlogen. Ik woon gelukkig vlak bij het Centrum, dus kon mijn man gelijk naar huis om nieuwe kleding te halen. Wat voelde ik mij opgelaten. Ik stond te trillen op mijn benen en wist werkelijk niet wat me overkwam! :mrgreen:

Nu ben ik ruim 2 weken verder en met regelmaat verlies ik een enorme hoeveelheid bloed met veel stolsels. Ik vermoed, dat door het tekort aan oestrogeen baarmoederslijmvlies wordt aangemaakt en dat dit bij tijd en wijlen naar buiten komt. Zo denk ik dat het over is! Even tussendoor praktisch geen bloedverlies meer. Dan krijg ik weer een vreemd gevoel in mijn buik en moet ik hard naar het toilet lopen. Elke keer is het weer plons, een enorm bloedbad. Het lijkt echter veel, want er zit natuurlijk veel vocht bij.

Deze heftige bloedingen duren nu al ruim 14 dagen en ik word er zo langzamerhand moedeloos van. Ik kan me eigenlijk niet permitteren om binnenshuis te blijven, maar ik ben deze week de deur nog niet uit geweest. Gelukkig hebben wij kantoor aan huis! :lol:

Met uitzondering van gisteravond. Toen moest ik wel van huis. Nota bene op mijn eigen verjaardagsfeestje werd ik als het ware naar het ziekenhuis gesleurd. Bezoek naar huis en ik naar het ziekenhuis! :cry:
Het was gisteravond wel heel erg heftig. Je kunt het gelukkig helemaal niet aan mij zien. Ik heb nog een lekker vakantie kleurtje en voel me eigenlijk ook helemaal niet ziek. Ik zag er gisteren zelfs stralend uit.
En dat vonden ze waarschijnlijk ook in het ziekenhuis. We, mijn man en ik, werden wel keurig netjes ontvangen. Ik heb dan ook gezegd dat ik bijna nooit bij een huisarts komt, laat staan in het ziekenhuis.
Bloeddruk werd opgenomen. Was uitstekend! De bloedwaarde was zelfs nog 7,9! :lol:

We hebben 1,5 uur op de chirurg zitten wachten. Voor niets eigenlijk.
Die vond ook dat ik er erg gezond uitzag, en ik kon merken dat ze bij zichzelf dacht, van wat doet zij hier eigenlijk. :roll:

Zij vermoedde, dat het enkel en alleen door de overgang kwam, en zei mocht het een vleesboom zijn, als ik daar ik geen last van had (deze verdwijnt geleidelijk aan weer door de menopauze) zou het vanzelf wel een keer stoppen.

Ze kwam met een paar voorstellen:
a. Weer aan de pil (ik ben n.b. gisteren 56 geworden, maar dat kon zij natuurlijk niet weten, ik lijk veel jonger). :lol: Voor mij geen toevoeging van hormonen meer op mijn leeftijd, zei ik. Toen ik mijn leeftijd noemde stond ze versteld. Maar toen begreep ze het waarom ik de pil niet meer wilde!
b. Een mirena spiraaltje? Nou daar heb ik op mijn leeftijd ook geen zin meer in. :mrgreen:
c. Een tablet om de bloedingen te onderdrukken! Nou ik kon geen keuze maken hoor. Ik vond het allemaal niets!! :mrgreen:

Toen stelde ze me voor om de hele situatie voor te leggen aan mijn huisarts en een verwijzing te vragen voor de polikliniek voor een nader onderzoek.

Nu heb ik besloten om nog een week af te wachten. Ik, voor mijzelf denk,
dat het de laatste stuiptrekkingen zijn, een hele grote schoonmaakbeurt,
ook al vanwege het feit, dat ik er niet ziek, zwak, moe en misselijk bij bent. En daarom denk ik dat ik de natuur gewoon zijn werk moet laten doen. Net zo als met de andere klachten, die gepaard gaan met de overgang.

Slechts rust, ontspanning, en hoop doen wonderen bij het doorlopen van deze voor ons heel vervelende fase in ons leven, toch. :lol: :lol:

Wat een verslag zeg. Ik hoop dat jullie halverwege niet in slaap vallen, hahaha!
Maar wie oh wie heeft eenzelfde ervaring opgedaan als ik?
En hoe ben je hiermee verder gegaan?

Groetjes,
Ineke :lol:

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:

Bericht door Anneke » do 21 aug 2008 23:20

Hallo,

Ik heb ook wel van die ernstige bloedingen gehad, niet dat ik ervoor in het ziekenhuis terecht kwam, ik moet ook neervallen voor ik naar de dokter ga :oops: .

Een keer stond ik bij de kassa, toen het ineens begon te lopen, ik was toen 48 ben nu 50, En toen viel ook de stroom nog uit, wat voor opties had ik, de spullen terugbrengen of wachten tot de kassa het weer deed, ik heb gewacht gelukkig had ik donkere kleding aan, ben de winkel uit gestrompeld , en ben in de auto op een plastic tas gaan zitten.

Bij mij is het eigenlijk steeds beter gegaan, de bloedingen worden steeds minder, het hoort er volgens mij gewoon bij, misschien is het het pilgebruik wat later dan gemiddeld.

Gynaecologen willen hun hele leven aan vrouwen verdienen, met hun pillen en spiralen e.d. ik zou het gewoon eens even aankijken als ik jou was.

Groetjes Anneke

Ineke1
Berichten van Ineke1
Onderwerpen van Ineke1
Menopauzejaar:

Bericht door Ineke1 » vr 22 aug 2008 13:08

Hallo dames,

Ik heb voor deze hevige bloedingen namelijk een hele onregelmatige menstruatie gehad met weinig bloedverlies en dan weer heel heftig.
Daarna is de menstruatie 5 maanden uit gebleven en nu al 7 week
achterelkaar bloedverlies, waarvan de laatste 2 weken heel heftig.
Vandaag lijkt het iets minder te worden, dus ik hoop dat het nu afneemt en dat het binnen afzienbare tijd over is!

Groetjes,
Ineke

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin
Onderwerpen van Zeemeermin
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 57

Bericht door Zeemeermin » wo 26 aug 2009 14:39

Hallo dames,

Mijn menstruatie is juist minder. Ik verloor al nooit veel bloed, maar nu is het nog minder. Hoop dat het zo blijft.
Heb wel verder ander lichamelijk en geestelijke klachten.
Waar ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar ben, gewoon uit pure belangstelling: hoe kunnen jullie functioneren, zowel werk als privé.
Ik zou me niet voor kunnen stellen dat ik mijn werk(thuiszorg) zou kunnen doen als ik zo zou vloeien.
Wij vrouwen moeten eigenlijk een hoop meemaken he. Sterkte allemaal.

Zeemeermin

RR
Berichten van RR
Onderwerpen van RR
Menopauzejaar:

Bericht door RR » wo 26 aug 2009 14:48

Hallo Zeemeermin en anderen:

Ik zit ook in de zorg en heb me wel eens met het schaamrood op mijn kaken en het menstruatie-rood over heel mijn witte broek, achteruit schuifelend terug getrokken bij een stervende mevrouw en haar gehele familie. :oops: :oops:
Toen heb ik besloten om NOOIT meer een witte broek te dragen, maar gewoon een spijkerbroek, en ik heb besloten om het mirenaspiraal te laten zetten (waar ik overigens ook veel spijt van heb maar dat is een andere discussie).

Dat geflodder, het niet durven niezen of hoesten, je in bed niet om durven draaien, altijd overal bloedvlekken in, soms tot in mijn sokken.
Ik ben het zat., geestelijk en lichamelijk.
Menstruatie betekent voor mij de gehele dag me zorgen moeten maken over de volgende seconde/minuut, mijn lijf is dan een lekkende verrader.
En dat je dan zo maar bij een vergadering, achter de computer of waar dan ook zichtbare sporen achter laat:
Ik schaam me zo vaak
Ik ben het zat,
Wil er vanaf,

Gr v R

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Troelaatje » wo 16 sep 2009 09:20

Beste allemaal,

Ik heb in 2007 in langdurige periode van heftige ongesteldheden gehad. Bloed geprikt en mijn hb was gekelderd naar 4.0. Staalpillen geslikt en aan de pil maar bij nader onderzoek bleek dat ik poliepen in mijn baarmoeder had. Die zijn toendertijd verwijderd en kreeg als advies om een spiraaltje te laten zetten.
Ik ben super anti hormonen dus ben hiermee niet ingestemd en heb de natuur zijn gang laten gaan. Maar waar ik nu de laatste maanden weer mee zit is dat ik eigenlijk continu ongesteld ben. Allerlei kleuren ....bruin, donker rood, vuur rood, bijna niks en dan super heftig :shock: dat ik er gewoon bang van wordt.
Zit dan op het toilet en er loopt dan gewoon een kraantje bloed. :roll: Ik denk dan waar komt het toch vandaan en nog meer van wanneer gaat dit stoppen.
Heb dit nu weer een aantal dagen....wie kent en herkent dit en wil mij hierin adviseren. Het is echt niet normaal de hoeveel die ik verlies wanneer houdt dit nou eens op?
Dank je voor het lezen en hopelijk een reactie.

Troelaatje

AnjaB
Berichten van AnjaB
Onderwerpen van AnjaB
Menopauzejaar:

Bericht door AnjaB » wo 16 sep 2009 09:51

Hallo Christa,

Heb dat ook eens gehad dat het er steeds in straaltjes uitliep. HB keldert dan snel. Na een curettage kreeg ik van de huisarts op het hart gedrukt dat ik bij een volgend keer dergelijk bloedverlies, geen dagen meer moest wachten, maar meteen moest komen.
Gelukkig is er zo'n volgende keer niet meer geweest. Menstruatie stopte daarna al gauw helemaal.

Maar aan wachten op herkenning heb je nu denk ik niet zoveel; als het al dagen aan een stuk loopt als een kraan, is dat echt iets voor de huisarts en niet om af te wachten.

Anja

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht