Wel in de overgang?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Nell38
Berichten van Nell38
Onderwerpen van Nell38
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Wel in de overgang?

Bericht door Nell38 » do 29 mar 2007 17:40

Hallo dames

Ik ben 38.
Ik heb al 2 jaar een onregelmatig menstruatie 30, 32, 35 enz en een aantal maanden rond de 25 t/m 27 dgn, dus dat is normaal. Maar vaak is het of kort of hevig zo 2 dgn lang en dan loopt het bijna mijn broekspijp uit met grote stukken van bloed? of weefsel? (donker)
In febr 31 dgn er tussen en hevig op de 2e menstruatie-dag. Ik lek dan zowat door.

Vorige maand was ik net er 8 dgn vanaf. Ik kreeg een tussentijdse bloeding die na 9 dgn is het overgegaan in menstruatie. Ik had erge hoofdpijn, voelde mij hondsmoe en beroerd en met de menstruatie vele bloedproppen.

En nu ben ik het al weer en zitten er 19 dgn tussen. Op de 3e dag weer hevig (klonten) en gisteren onder de douche schrok ik van het bloed (?) bonk dat ik verloor. Dat was echt groot.

Bij de huisarts ben ik geweest op een dag dat ik al dgn tussentijdse bloeding had en moest bloedprikken in het ziekenhuis. De uitslag was dat ik NIET in de overgang was, maar bloedarmoede had. Uitslag van het uitstrijkje komt nog.

Heb het vaak warm (ook 's nachts) slaap slecht, ben prikkelbaar, hondsmoe, alles doet vaak zeer, hoofdpijn, raar gevoel in mijn hoofd, onrustig, soms kan ik niet warm worden, vreselijke rugpijn met menstruatie, vreselijke pijnlijke borsten, emotioneler, mijn eierstokken deden zo'n zeer van de week.

Op een ander kletsform zeggen de dat ik ook in de overgang was en dat iemand ook bloed had geprikt en niet in de overgang was maar wel heel veel verschijnselen had van wel. Ben ik het nu wel of niet?
Is een bloedafname dan niet zo betrouwbaar?

Wie weet raad?

Groet Nel

Marjolijn37
Berichten van Marjolijn37
Onderwerpen van Marjolijn37
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Wel in de overgang?

Bericht door Marjolijn37 » ma 09 apr 2007 18:34

Hoi Nel,

Jouw verhaal klinkt mij bekend in de oren wat de cycli betreft.
Ik ben 37 en heb constant een wisselende cyclus: ergens tussen de 18 en 32 dagen mag ik hem verwachten. :?
Soms heel heftig, soms lang (9 dagen), soms bijna nergens last van, soms heel kort (2 dagen).
Maar meestal dun en helder rood (en niet donker en dik als vroeger).
Ik zit waarschijnlijk al zo'n 3 jaar in de overgang en heb de bevestiging via een bloedtest 2 maanden geleden gekregen.

Heel veel sterkte meid!
Marjolijn

Kellie
Berichten van Kellie
Onderwerpen van Kellie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 65

Bericht door Kellie » di 10 apr 2007 01:42

Hoi nel

Nu wil je even een antwoord op jou vraag geven.
Ook ik kon volgens de dokter niet in de overgang zijn.

Mijn bloed werd ook geprikt, dus ik was niet in de overgang.
Maar een klachten wat ik heb gehad te veel om op te noemen

Maar wil je dit even zeggen, je bloed kan wel aan geven dat je niet in de overgang bent.
Maar op dat moment zijn je hormonen zo aan het schommelen, dat je bloed waarde dan zeer verschillend is.

Maar nu achteraf zeg ik het was de overgang wel.
In middels menstrueer ik niet meer, maar ik vind dat het ook steeds beter gaat (gelukkig pfff want wat een ellende )

Maar hoop dat je er niet zo lang over doet, want ik heb 10 jaar lang
mij niet lekker gevoeld duizelig gewoon ziek echt ziek vreselijk.

Volgens de huisarts kon ik ook niet in de overgang zijn, maar sinds ik op deze site kom zeg ik tegen mij zelf.
Zie het waren wel mijn hormonen, waar ik gek van werd.

Groetjes Kellie

Nell38
Berichten van Nell38
Onderwerpen van Nell38
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Nell38 » ma 30 apr 2007 00:23

Hallo Kellie

Ja daar was ik dus ook al achter gekomen dat het een "moment" opname is van je FSH gehalte die in het bloed zit als je in de overgang bent of niet.
Dus dat het schommelt.
Dat had mijn arts ook kunnen vertellen.
Hij neemt mij totaal niet serieus.
Jee ja je hebt er wel lang last van gehad.
nee echt fijn zijn die hormonen schommelingen niet.
Zo herkenbaar dat van jouw.

Groet, Nel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht