Na 6 maanden heftige bloeding

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Hannah58
Berichten van Hannah58
Onderwerpen van Hannah58
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 70

Na 6 maanden heftige bloeding

Bericht door Hannah58 » wo 07 feb 2007 17:09

Hallo dames,

Mijn naam is Hanna en ik ben nieuw hier. Ik heb een dringende vraag want ik ben wat angstig na mijn bezoek aan de huisarts vanmiddag.
Ik 58 jaar, in augustus ben ik voor het laatst ongesteld geweest maar sinds 7 dagen vloei ik weer heel, heel erg en heb ook vreselijk pijn in mijn buik. En met heel erg bedoel ik echt heel veel en zo. Anderhalf jaar geleden ben ik gecuretteerd (schrijf je dat zo ?) Ik kwam dus vandaag met deze klachten bij mijn huisarts en die begon direct te roepen "oh das niet goed hoor, een vrouw van uw leeftijd hoort niet meer te vloeien, ik verwijs u direct door naar gynaecoloog om uit te sluiten dat het kwaadaardig is, zeker gezien uw voorgeschiedenis" Ik heb nu een kuurtje primolut en een zenuwtoeval. echt waar.
Mijn vraag is, zijn meer vrouwen van mijn leeftijd zo gevaren als ik en hoe is dat afgelopen. Ik ben echt een beetje bang, nu.

Dank voor het antwoord.

Groet, Hanna

Ina
Berichten van Ina
Onderwerpen van Ina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Re: Na 6 maanden heftige bloeding

Bericht door Ina » wo 07 feb 2007 18:51

Hallo Hanna

Allemensen zeg .. je huisarts laat je wel schrikken zeg op deze manier. Ik was dan wel ietsjes jonger (52 jaar) maar heb hetzelfde meegemaakt.

Het bleek een laatste grote schoonmaak van mijn baarmoeder. Achteraf natuurlijk. In al die maanden dat ik niet ongesteld was geweest was blijkbaar toch het baarmoederslijmvlies opgebouwd.

En ja .. dit resulteerde na een half jaar in een enorme ongesteldheid, waar ik overigens best beroerd van was met flinke pijn in mijn buik erbij.

Ik hoop maar dat je een klein beetje bekomen bent van je zenuwtoeval. Enne ... dat je een beetje geruststelling vindt in mijn ervaring.
Sommige vrouwen hebben hun menopauze nou eenmaal wat later dan gemiddeld.

Sterkte Hanna,
Ina

Marianne1952
Berichten van Marianne1952
Onderwerpen van Marianne1952
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Marianne1952 » wo 07 feb 2007 19:58

Hallo Hanna,

Ook ik heb dat meegemaakt.
Ben nu bijna 55 jaar en menstrueer bijna 2 jaar niet meer.
Na 1 jaar geen menstruatie meer te hebben gehad schrok ik me wezenloos van een gigantische bloeding.
Dagenlang zo hevig en met stolsels zo groot.
Achteraf gezien de laatste schoonmaak van de baarmoeder.
Dus zoals je ziet komt het meer voor.

Succes.
Groeten, Marianne

Hannah58
Berichten van Hannah58
Onderwerpen van Hannah58
Menopauzejaar:

Bericht door Hannah58 » wo 07 feb 2007 22:08

Hallo Marianne en Ina,

Wat ben ik blij met jullie antwoorden, ik was echt helemaal in de paniek geschoten na vanmiddag.
Ik weet dat ik mezelf niet met jullie mag vergelijken maar ik ben zo blij met deze antwoorden, reuze bedankt.

Groet, Hanna

Hannah58
Berichten van Hannah58
Onderwerpen van Hannah58
Menopauzejaar:

Bericht door Hannah58 » ma 12 feb 2007 18:55

Hallo dames,

Ik had hierboven al geschreven dat ik na 8 maanden weer ongesteld was geworden en hoe !!!! Ik heb nu sinds een paar dagen primolut
waardoor de bloedingen wel zijn gestopt maar de heftige buikpijnen niet. Ik ben nu bang dat ik kanker heb, ik hoop niet dat iemand mij een aanstelster vind want ik ben echt panisch. Woensdag moet ik naar de gynaecoloog maar ik ben zo bang voor een slecht bericht. Bij de weg, 1 1/2 jaar geleden ben ik gecuretteerd,

Bedankt alvast voor een antwoord,

Groet, Hanna

Sophia
Berichten van Sophia
Onderwerpen van Sophia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Sophia » ma 12 feb 2007 19:22

Beste Hanna,

Hartstikke rot voor je dat je dit hebt en ik kan me voorstellen dat je aan het allerergste denkt. Echter, probeer dit niet te doen.

Je leest het wel vaker op dit forum: een hele tijd niet ongesteld en dan ineens heel erg, misschien wel de laatste schoonmaak van de baarmoeder. Ikzelf heb 2 jaar geleden ook heel erg gemenstrueerd en had vreselijke buikpijn wat ik anders nooit had.
Ik bleek een vleesboom te hebben en toen die verwijderd was, waren de klachten verdwenen. Ik wens je heel veel sterkte en nogmaals, laat je niet gek maken, hoe moeilijk dit ook is. Laat je nog weten hoe het afgelopen is?

Groeten van Sophia.

Hannah58
Berichten van Hannah58
Onderwerpen van Hannah58
Menopauzejaar:

Bericht door Hannah58 » ma 12 feb 2007 19:44

Hoi Sophia,

Bedankt voor je snelle antwoord. Mag ik je vragen of je behalve die buikpijn ook pijnlijke borsten had. En wat denk je, kan een vleesboom in 1 1/2 jaar zomaar ontstaan ?
Sorry dat ik zeur.

Groet, Hanna

Sophia
Berichten van Sophia
Onderwerpen van Sophia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Sophia » ma 12 feb 2007 20:08

Hoi Hanna,

Allereerst hoef jij je niet te verontschuldigen dat je zeurt, want dat doe je niet, je maakt je gewoon zorgen om je gezondheid! Nu een antwoord op je vraag, ik had geen pijnlijke borsten. Dat heb ik wel jarenlang gehad maar sinds die erge menstruatie had ik daar geen last meer van, wel vreemd eigenlijk. In januari 2005 werden mijn menstruaties steeds erger met een piek in juni 2005. Allerlei medicijnen geprobeerd, niets hielp. In augustus 2005 werd de vleesboom ontdekt en in oktober 2005 is hij verwijderd.

Gelukkig kun je al gauw bij de gynaecoloog terecht, ik zou zeggen, veel sterkte en probeer je niet teveel zorgen te maken. Ik leef met je mee want ook ik dacht in eerste instantie dat ik een kwaadaardig gezwel in mijn baarmoeder had zitten en ben hier verschillende malen van in paniek geraakt, terwijl het alleen die vleesboom maar was en gelukkig niet wat ik dacht!

Groeten van Sophia.

Hannah58
Berichten van Hannah58
Onderwerpen van Hannah58
Menopauzejaar:

Bericht door Hannah58 » di 20 feb 2007 22:21

Hallo dames,

Ik was bij de gynaecoloog. Op zich ziet alles er volgens de echo goed uit maar er is toch een uitstrijkje gemaakt en weefsel afgenomen. Van dat laatste was ik trouwens heel naar. Op 8 maart de uitslag De bloedingen waren toen gestopt maar de heftige buikpijnen waren gebleven. De arts had daar geen verklaring voor. Op 16 februari, mijn verjaardag nota bene ben ik 's avond met spoed naar de huisartsenpost gebracht omdat ik zoveel pijn had en zo ziek was dat ik me echt geen raad wist.
De arts raadde mij toen aan te stoppen met de primolut alhoewel ik nog 3 dagen te gaan had. En nu vannacht, weer zo ziek, heel eng in mijn hoofd, gloeiend gezicht en misselijk en je raadt het al........ vloeien als een gek. De hele dag heel beroerd geweest en maar vloeien, maar goed dat schijn te horen na het stoppen met primolut.

Mijn huisarts zegt nu dat mijn ziek zijn niets te maken heeft met hormonen . Wat denken jullie?

Groet, Hanna.

Tera
Berichten van Tera
Onderwerpen van Tera
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Tera » di 20 feb 2007 23:14

Hannah58 schreef:
di 20 feb 2007 22:21
Mijn huisarts zegt nu dat mijn ziek zijn niets te maken heeft met hormonen.
Hoi Hanna,

Zeker kun je van hormonen wel ziek worden. Van je eigen hormonen kun je al ziek worden.
Er is echt wel een flinke stoot hormonen voor nodig om zulke bloedingen te stoppen. En of je daar ziek van kan worden.............

Maar voordat artsen algemeen gaan toegeven dat hormonen ziek kunnen maken moet er nog veel gebeuren. Als het al ooit zal gebeuren.

Medicijnen hebben een werking. Elk medicijn komt in je bloed terecht. Het komt dus ook op plaatsen waar die werking niet gewenst is. Ook die komen er ook mee in aanraking.

Groet, Tera

Hannah58
Berichten van Hannah58
Onderwerpen van Hannah58
Menopauzejaar:

Bericht door Hannah58 » do 22 feb 2007 23:02

Hallo dames,

Inmiddels ben ik erachter dat mijn huisarts ongelijk had en dat mijn ziek zijn wordt veroorzaakt door hormonen. Ik vloei nog steeds maar wacht het nog even af voor ik weer naar de arts toega.

Groet, Hanna

Lucie57
Berichten van Lucie57
Onderwerpen van Lucie57
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Lucie57 » do 16 aug 2007 17:39

Hoi Hanna,

Nu pas (augustus '07) lees ik jouw berichtjes en zou er graag wat meer over horen.

Ook ik ben al wat ouder; 56 bijna 57 in november en vloei nog steeds elke maand hevig (stoelen, kleding en bed verschonen ) na een half jaar niet ongesteld te zijn geweest.
Ik dacht dat ik er vanaf was, hoe heerlijk leek me dat! (Na 40 jaar ongesteld te zijn geweest ruim)
Ik baal als een stekker dat ik nu nog steeds na 4 weken ongesteld word, zelfs in mijn vakantie dus en vraag me ook af; is dit wel normaal?
Al mijn kennissen zijn er al vanaf.
Hoe is het met jou verder afgelopen?

Hoop nog eens wat meer te horen.
Ondertussen ook veel sterkte!

Lucie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht