Hevige buikpijn tijdens "eisprong"?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Ajnos
Berichten van Ajnos
Onderwerpen van Ajnos
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Hevige buikpijn tijdens "eisprong"?

Bericht door Ajnos » zo 21 jan 2007 21:42

Hallo,

Ik heb het idee dat ik al een paar jaar in de overgang ben, ook al ben ik "pas" 39 jaar. Heel veel klachten die ik heb, herken ik ook van wat hier geschreven staat. Voor mijn gevoel dus echt overgang... als wil de huisarts er niet aan. De fysio (waar ik loop voor bekkenbodemproblemen) zeg wel dat het de overgang kan zijn. Maar goed... ik heb hier geleerd af te gaan op je gevoel en dat doe ik dus!

Maar goed... mijn menstruatie is al een paar jaar zeer onregelmatig geworden. Soms blijft het 2 a 3 maanden weg, dan weer heel kort op elkaar. Het gekke is daarbij wel dat ik, ook al sla ik een maand over, wel tussendoor vaak een soort gevoel heb van "een eisprong te voelen". Dit had ik nooit voordat ik (voor mijn gevoel) in de overgang kwam. Maar 2 maanden geleden, toen ik mijn (nu) laatste menstruatie had, had ik opeens heel heftige buikpijn. Haast zo'n pijn als een wee. Die pijn hield zeker een uur aan... ondanks de paracetamol die ik innam. Na dat uur (het was 's avond voor het slapen) was het over en viel ik in slaap om de volgende morgen vertwijfeld af te vragen of ik het niet gedroomd had, zo onwerkelijk kwam het me over. 8 dagen later werd in ongesteld.

Nu.. 2 maanden later dus, overkomt me het zelfde, maar nu 's morgens vroeg. Weer duurde het een uur ondanks de paracetamol. Toen ik naar de wc ging (had nog een volle blaas na het slapen) had ik het idee flauw te zullen vallen. Dus vlug terug naar bed. Liggen deed zeer, dus maar half hangend in het kussen gelegen. Na een uur was het over en heb verder nergens meer last van.

En hoewel ik morgen wel even de arts erover ga raadplegen, vraag ik me toch af of dit een klacht is die je vaker hoort tijdens de overgang? Of niet? Of moet ik me zorgen gaan maken? Help!! Wie reageert?

Groetjes Sonja
ajnos

Marjolein81
Berichten van Marjolein81
Onderwerpen van Marjolein81
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Hevige buikpijn tijdens "eisprong"?

Bericht door Marjolein81 » ma 22 jan 2007 06:34

Beste Sonia,

ook bij mij kon de eisprong bijzonder pijnlijk zijn, dat hield ongeveer een dag aan, en ik werd dan ook een dag of 8 later ongesteld.

maar voor de zekerheid, als het zo erg is als jij beschrijft, zou ik het inderdaad even bij de huisarts n.a.vragen.

groetjes,
Marjolein

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht