Menstruatiegevoel zonder bloeding

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jansje
Berichten van Jansje
Onderwerpen van Jansje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Menstruatiegevoel zonder bloeding

Bericht door Jansje » wo 03 jan 2007 14:33

Hallo dames,

Wie heeft ook om de 4 weken menstruatie gevoel en dingetjes die er bij horen, maar krijgt geen bloeding, nu al vier maanden niet.

Groet
Jannie

Mieke756
Berichten van Mieke756
Onderwerpen van Mieke756
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 63

Re: Menstruatiegevoel zonder bloeding

Bericht door Mieke756 » wo 03 jan 2007 15:51

Hallo

Ook ik heb elke maand een vervelend gevoel alsof ik ongesteld moet worden maar het is al 8 maanden weggebleven, ze zeggen als je het een jaar niet ben geweest je dan door de overgang heen bent?? kunt iemand me vertellen of je al die andere klachten dan toch nog blijf houden?

Groet, Mieke

Jackie40
Berichten van Jackie40
Onderwerpen van Jackie40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Jackie40 » di 09 jan 2007 12:02

Hallo dames,

Al zo'n 3 jaartjes word ik iedere 3 weken ongesteld, zeg maar eerder, dan heb ik een slagaderlijke bloeding. Houdt het dan nooit op?
Ik ben 40 en heb het al bij de huisarts en gynaecoloog aangekaart, daar krijg ik pilletjes zodat de menstruatie minder hevig wordt, vergeten ze wel erbij te zeggen, dat de menstruatie dan nog langer duurt........

Ik hoef nergens te gaan zitten of te lopen, of ik lek door de kleren (en op de bank enz). Ik verlies een hoop bloed en klonters, dat ik me afvraag, waarom ik nog niet tegen de vlakte ga, met al dat bloed.

Ik ga terug naar de dokter en dat ze dus nu de baarmoeder er maar uit halen (had ik eerder al aangegeven, ik gebruik hem toch niet meer). Maar daar staan ze raar tegenover? Ik heb er alleen maar last van.
Kunnen ze een baarmoeder eigenlijk transplanteren, dan heb ik er een in de aanbieding.

Groet Jackie

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Mjammy » do 11 jan 2007 21:32

Hallo Jackie

Wat heb jij een humor. Ze zijn inderdaad nooit op dit idee gekomen om baarmoeders te transplanteren. Misschien biedt jij wel een nieuwe mogelijkheid!

Baarmoeders hebben ons gelukkig ook fijne wonderbaarlijke dingen voortgebracht, ik ben net (3 dagen) de trotse Oma van een kleinzoon geworden. Geloof het of niet maar hij was 9 1/2 pond!
Nou je kunt wel zeggen dat m'n dochter hem niet voor niets heeft gekregen. Maar wat zijn vrouwen toch sterk!!!! Ik heb grote bewondering voor haar, en de vele anderen.
Gek dat ik nu net met het afscheid van mijn baarmoederperiode bezig ben. Maar na 3 gezonde dochters de laatste op mijn 40 ste is het nu tijd om een andere fase in te gaan.
Ook ik kamp met hevige menstruatie die het begin van de overgang inluiden. ik loop nu ook met een handdoek om.

Ik vind het ook vervelend dat ik geen regelmaat meer hebt. Gelukkig werd ik net ongesteld toen ik na de bevalling van mijn dochter naar huis reed. Anders had ik naast haar kunnen liggen, hadden ze mij ook een spuitje kunnen geven om het bloeden te laten stoppen.
Ja, ja wij krijgen er nu niets voor terug, of zullen we straks toch blij zijn als alles achter de rug is, en we nooit meer met maandverband in de weer hoeven te zijn? Ik hoop het ;)

Strekte allemaal :!:
Mjammy

Jackie40
Berichten van Jackie40
Onderwerpen van Jackie40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Jackie40 » vr 12 jan 2007 16:24

Hallo,

Ik ga binnenkort weer naar de gynaecoloog en ik ga die aan zijn kop zeuren, om mijn baarmoeder eruit te halen. Ik werk voltijds en ik draag een uniform, daar kan ik echt geen handdoek onder dragen, zie je het al voor je? Ik ben nog zo actief en jong (ahum), mag ik dan ook niet een beetje bewegingsvrijheid en geen bloedverlies hebben? Ik heb niet voor dit lichaam met al zijn klachten gekozen, dus blijf ik er ook niet mee lopen.

Jackie

Mieke
Berichten van Mieke
Onderwerpen van Mieke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mieke » vr 12 jan 2007 16:32

Allemensen Jackie .. wel een beetje drastisch. Zo ga je toch niet met jezelf om!

Je verkiest werken (geld) boven je lichaam?

Ook ik heb een periode gehad waarin mijn menstruatie echt heel hevig was. Ik zit nu inmiddels 2 jaar in de postmenopauze. Het gaat dus echt over.

Mieke

PetraS
Berichten van PetraS
Onderwerpen van PetraS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door PetraS » za 13 jan 2007 17:41

Hi Jackie,

Ik begrijp je reactie heel goed, maar om een deel van je lijf simpelweg te (laten) amputeren omdat je er last van hebt vind ik erg nuchter gesteld.
Tuurlijk heb je recht op je eigen mening.

Maar je hoort vaak dat (jonge) vrouwen die hun baarmoeder hebben laten verwijderen later van een koude kermis thuis komen.
Je gaat versneld de overgang in en je kunt er allerlei lichamelijke klachten aan overhouden (verzakking, darmproblemen). Ik ken zelf ook een paar vrouwen die er geestelijke klachten aan overgehouden hebben; ze voelen zich 'ontvrouwd'.

Ik zou willen voorstellen je eerst goed te (laten) informeren over de mogelijk lichamelijke en geestelijke klachten.

Nogmaals, ik begrijp je volkomen en je hebt het recht over je eigen lijf te beslissen.

Groet
Petra

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht