Onregelmatigheden menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Onregelmatigheden menstruatie

Bericht door Hhl » vr 09 sep 2016 20:33

Hallo

Al tijden rommelt mijn menstruatie, maar zoals nu heb ik het nog niet eerder gehad, en dan word ik zo onrustig.
Maandag begon het bloed aan het toiletpier, maandverband voor en niks meer.
Volgende dag wel weer roze, rode afscheiding.
En zo gaat het de hele week door ,bloed aan het toiletpapier, iets in het maandverband, maar het zet maar niet door. Zere benen,zweten en opvliegers meer dan me lief is.buikpijn.
Maar dat weinige bloed hoort dat er ook bij,ik weet het effe niet meer.

Groetjes Hilda

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » ma 12 sep 2016 19:46

Hallo

Wat kan een mens zich toch onzeker voelen.
Gisteren een beetje rozeachtige afscheiding, vandaag helemaal niks.
Net naar het toilet voor ontlasting en dan komt er toch weer helder rood bloed uit mijn vagina. Alsof het maar niet door wil zetten. Wat een narigheid, en weer buikpijn, zere benen,opvliegers.
En s' nachts zo zweten en voel me zo onzeker. Waarom zet het niet door. Alsof er bloed komt als je meer kracht zet. Voor de vakantie net een uitstrijkje laten maken, pap 1 dus helemaal oke. Vreselijk de overgang!

Hilda

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » vr 16 sep 2016 19:25

Hallo,

Ik kan wel janken, voel me zo onzeker, zo trillerig.
Heb zoveel opvliegers en zweetaanvallen.
En de menstruatie zet maar niet door, al 2 weken loop ik met maandverband voor, want steeds komt er wel een beetje. Dan weer s'morgens , beetje bruinachtig en dan de hele dag niks, dan weer een dag niks en de dag erna opeens weer eenmalig wat helder bloed.
Of als ik voor ontlasting naar het toilet moet ook weer helder rood bloed uit de vagina, maar ook eenmalig.
Alsof je wat kracht zet dat er dan weer bloed komt, zere benen, zere rug, buikpijn. Op dit moment weet ik het effe helemaal niet meer. Anders maar eens een afspraak bij de dokter maken maar ja wat moet die hier mee.. een maand geleden een uitstrijkje gehad en alles was goed en zag er ook goed uit.

Hilda

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 16 sep 2016 21:24

Hallo Hilda,

Naar he. Ik had het een week geleden een dag of 8. Met als klap op de vuurpijl 3 dagen knetterende migraine. Ik heb het boek de hormonologen gekocht en daar werd gesproken over een sudderei. Dat als er alleen spotting komt het eitje dus een soort van blijft steken en dus je hormonen (staat ook al hierboven maar ik vond die sudderei wel pakkend :) ) inderdaad niet meer voldoende aanwezig zijn om je een normale menstruatie te laten krijgen. Ik kon me ineens voorstellen waarom ik er dan zo ontzettende last van had. Dat lijf blijft maar proberen maar het lukt niet. Net een bevalling met een kindje wat er niet vanzelf uit wil. :oops:

Ik dacht nu ja, 1 druppel bloed per dag moet ik daar zo ziek van zijn. Gek he, als ik erg veel bloed heb snap ik het wel. Gewoon een raar gedachten-dingetje. Ik hoop dat het jou ook wat gerust kan stellen.

Sterkte Madu

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » ma 19 sep 2016 20:54

Hallo,

Ik wordt er zo naar van....3.5 niet ongesteld, nu sinds 2 weken af en toe een vleugje bloed uit mijn vagina.
Vooral als ik wat kracht moet zetten bij ontlasting, beetje vreemd praatje. Maar dan komt er weer iets bloed uit de vagina. Ik weet niet of dit normaal is. Het maakt me zo bang! Hebben anderen dit ook?

Groetjes Hilda

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » di 20 sep 2016 14:38

Hallo

Ik heb het idd ook wel eens 3 weken gehad, menstrueren, duurde zo 1.5 week voordat het opgang kwam, toen de echte en toch nog een week gedruppel....

Mrsx

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » do 22 sep 2016 16:35

Hallo,

Gisteren ging het goed , geen vaginaal bloedverlies ook niet na ontlasting. Ik wordt dan zelf een stuk rustiger.
De hele middag al onrustig, trillerig, opvliegers.
En ja hoor ga ik naar het toilet voor ontlasting, dus toch weer wat meer kracht gezet. Zit er weer een vleugje roze aan het toiletpapier vanuit mijn vagina en hup alle stoppen slaan weer door!
Ik heb een afspraak gemaakt bij mijn huisarts voor as woensdag.
Ik wordt hier zo moe van!

Groetjes Hilda

Musti
Berichten van Musti
Onderwerpen van Musti
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Musti » vr 21 okt 2016 16:48

Hallo Hilda en andere ook natuurlijk,

Ik heb dit ook als ik druk zet bloedverlies, ik heb dit als mijn menstruatie lijkt gedaan te zijn en zo een paar dagen bijna niets meer te zien buiten licht bruine afscheiding, dan ga ik naar het grote toilet en moet ik wat te hevig drukken dan terug helder rood bloed, dit mindert in de loop van de dag wel en dan blijft dit nog een paar dagen lichtbruine afscheiding.
Ik denk dat de aderen wat zwak zijn dan en door de druk terug bloedverlies, nu probeer ik zo weinig mogelijk te drukken die periode.

Ik heb nu we iets anders voor zo' n trekkerige pijn in mijn onderbuik precies een soort spierpijn maar dit is het niet, het is wel nogal vervelend het gaat wel wel met pijnstillers maar keert dan terug, in rust voel ik het nauwelijks, dus als ik zit of lig heb ik er niet echt last van, wel als ik recht sta, of hurk. Stond donderdag al bij de huisarts ,omdat ik toen terug redelijk last had ervan, maar hij was net afwezig die dag dus ik kon weer vertrekken. Heb toen maar een pijnstiller gepakt en 's avonds nog een en deze morgen en nu heb ik er geen last meer van, maar denk dat het toch terug zal komen.
Het is wel niet echt voor mijn menstruatie de vorige keer was het erachter ook en soms wordt het vanzelf wat beter.

Musti

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » za 25 nov 2017 23:14

Hallo,

Een echte menstruatie heb ik niet meer, maar wel zo af en toe wat jij zegt, wat helderrood bloed aan het wc papier, soms iets in het maandverband maar het is niet noemenswaardig.
Het heeft mij zoveel onrust en angst opgeleverd, maar wordt er wel steeds rustiger onder.
In februari heb ik bij de gynaecoloog nog een uitgebreid onderzoek gehad, uitstrijkje en biopt. Maar alles was goed, dan kan het niet anders dan van de overgang komen lijkt mij of door mijn verzakking maar ook daar is op dit moment niet veel aan te doen.
Sterkte en hopelijk heb je wat aa alle verhalen zodat je rust ervaart.

Hilda

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » do 12 apr 2018 13:17

Hallo allemaal,

Ik dacht werkelijk dat het voorbij zou zijn.
Bijna 1 jaar geleden had ik mijn laatste echte menstruatie, tussendoor het afgelopen jaar nog wel af en toe wat gedruppel, of alleen wat aan het toiletpapier,
Deze hele week voelde ik me al intens moe, en mijn borsten waren erg pijnlijk.
Maar ik legde helemaal de link niet dat het met mijn menstruatie te maken zou hebben, wel al de hele week wat slijmerige afscheiding, daarbij dacht ik wel, dat zullen misschien de laatste restverschijnselen zijn, en wat schetst mijn verbazing ga ik naar het toilet en ja hoor mijn hele inlegkruisje vol met bruin/rode afscheiding, ik schrik dan weer zo.
Als ik dan weer even tot rust ben gekomen dan weet ik ook wel dat dit allemaal er bij hoort.
Nu buikpijn, zere benen en last van mijn rug dus eigenlijk een duidelijk verhaal denk ik.
Ben benieuwd of het hier bij blijft of dat er toch nog meer los komt. Want na de toiletgang waarin mijn inlegkruisje vol met afscheiding zat was er niks meer. Maar wel het gevoel dat ik menstrueer.
De overgang....ik vind het maar niks.

Hilda

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » do 12 apr 2018 18:05

Ik ook niet Hilda..

denk je dat je er vanaf bent begint het weer.. ik heb nu al jaren menstruaties zoals ik in het stukje gekwakkel schrijf, nu al enkele keren zit er drie hele weken tussen... gewoon weg raar... laat staan als na een jaar het 'feest' weer begint.

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht