Onregelmatigheden menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Onregelmatigheden menstruatie

Bericht door Hhl » wo 22 feb 2006 13:14

Hallo dames,

Veel herkenning hier....ik ben 39 jaar wordt dit jaar 40!
Heb al zo'n 1,5 jaar klachten die ik dom weg niet kon plaatsen, huilbuien, angsten (bang voor ernstige ziekte bij alles wat ik voel en bang om dood te gaan) heel paniekerig bij vlagen.
Vaak spierpijn in mijn benen. En sinds een tijdje onregelmatige menstruatie,was altijd keurig om de 3 weken ongesteld,een tijdje terug zat er maar 1,5 week tussen en nu de laatste keer 4,5 week.
Met wel steeds menstruatieklachten die weer afzakten.
Last van droge ogen, moeilijk in slaap kunnen komen.
Gisteren werd ik ongesteld ..... niet hevig, maar vrij donker van kleur.
Nu vandaag is het in alle hevigheid los gebarsten red het niet met 1 maandverband.
Toch maar eens langs de huisarts maar ben eigenlijk ook bang voor zijn reactie ach mevrouw daar bent u veel te jong voor.
Dus modder ik maar wat aan, maar ja je wil zo graag zekerheid, nu denk ik steeds ben ik nou wel in de overgang of toch niet.

Groet
Hilda

Caroline777
Berichten van Caroline777
Onderwerpen van Caroline777
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Onregelmatigheden menstruatie

Bericht door Caroline777 » di 07 mar 2006 21:43

Hallo Hilda,

Shake hands.
Mij vergaat het ook zo. De ene keer 14 dagen dan weer 40 dagen tussen twee menstruaties, maar soms ook heel netjes op tijd. Geen pijl op te trekken dus. Eerst een hele tijd dat het veel heviger was, veel slijmbrokken erbij ook. Maar soms ook dat het juist heel weinig is en na 3 dagen alweer voorbij.
Ik heb het al bij verschillende huisartsen aangekaart, in drie landen (ben namelijk de afgelopen 5 jaar verschillende keren verhuisd, naar verschillende landen) en ik hoor overal hetzelfde: "mevrouw, u bent te jong voor de overgang" (ik word volgende maand 41 en heb dus al een jaar of 5-6 klachten).

Caroline

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » do 14 dec 2006 13:55

Hallo dames,

Bijna 6 weken geleden was ik voor het laatst ongesteld.
Loop al dagen met buikpijn, zere benen het gevoel dat ieder moment de menstruatie doorkan breken.
En steeds als ik van het toilet kom is het een teleurstelling ,je voelt je zo opgeblazen, zo helemaal niet lekker.
Tegelijk heb ik dan zoveel angst, zou het toch niet wat anders zijn.
Maar voor de zomervakantie heb ik net een uitstrijkje laten maken en die was prima.
Ook is er gekeken naar evt vleesbomen, maar alles zag er goed uit.

Waarom dan toch mijn onzekerheid, mijn angst, het bepaalt zo mijn dag Kon ik het maar loslaten en gewoon accepteren het is de overgang.
Ik heb het vaker gehad, soms is het tijden om de 3 weken menstrueren wat voor mij volkomen normaal is, dan ineens zit er maar 2 weken tussen, dan weer 5 en nu bijna 6.

Herkennen jullie dit menstruatiepatroon.

Hilda

Lindy
Berichten van Lindy
Onderwerpen van Lindy
Menopauzejaar:

Bericht door Lindy » do 14 dec 2006 14:20

Hilda,

Bijna iedere vrouw krijgt tijdens de overgang te maken met een periode van onregelmatig menstrueren. Het is een normaal verschijnsel tijdens de overgang. Herkenning daarin is volop te lezen.

Herkenning kan je niet geruststellen, de huisarts die al van alles heeft uitgesloten kan je ook al niet gerust stellen. Al deze mensen vertrouw je kennelijk onvoldoende. Nu moet de overgangsconsulente het proberen.

Wanneer ga je op jezelf vertrouwen? Het is jouw innerlijke proces. Dat kan van buitenaf heel soms tijdelijk onderdrukt worden, niet doorleefd.

Lindy

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » vr 15 dec 2006 14:02

Hallo Lindy,

Ik denk dat je gelijk hebt, ik wil steeds die bevestiging.
Tuurlijk doe ik mijn best om op mezelf te vertrouwen, maar zo'n lange periode heeft er bij mij nog nooit tussen gezeten, maximaal 5 weken en nu is het al bijna 6 weken en dan begint bij mij toch de angst toe te nemen.
40 Jaar, kan dat wel is er niet iets anders aan de hand?
Maar ja wat, het uitstrijkje was prima, ik heb geen vleesbomen.
Dus toch een hormonale kwestie, dus ja daar moet ik dan op vetrouwen.
Dank jullie wel voor het meelezen en meedenken het is fijn als je hier je verhaal kwijt kan.

Hilda

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » ma 02 feb 2009 13:50

Hallo dames

Sinds een aantal maanden heb ik tussen mijn menstruatie door, vage buikpijnklachten.
Het gevoel alsof ik al weer ongesteld ga worden maar dat gebeurt niet,.
Het is een beetje een zeurderig, weeig gevoel.
Ben heel benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit herkennen.

Groetjes, Hilda

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gaia » di 03 feb 2009 11:01

Ha!

Is het een gevoel aan weerszijden van je onderbuik...een beetje zeurderig en trekkerig?
Soms straalt het zelfs wat uit naar je rug?

Ja, dan herken ik het. Ik heb het de laatste maanden ook ongeveer anderhalve week voordat ik ongesteld wordt.
Misschien hebben de eierstokken wat moeite met de ovulatie? Deze maand heb ik er best last van, ben ook later ongesteld dan anders.

Is dit wat je bedoelde?

Groetjes,
Gaia

Mirella1978
Berichten van Mirella1978
Onderwerpen van Mirella1978
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Bericht door Mirella1978 » di 03 feb 2009 11:56

Hoi,

Ik blijf ook maar steeds last houden van die buikpijn, net alsof ik zwaar ongesteld ben/moet worden maar er komt maar niks.
Voel me er behoorlijk rot bij.

gr. Mirella

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » di 03 feb 2009 12:21

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties,ik was al bang dat ik de enigste was die daar last van had, en ja dan komt mijn angst weer om de hoek zetten!!
Maar het is precies wat jij omschrijft Gaia, een zeurderig, trekkerig gevoel onder in mijn buik.
Dat lijkt mij een goeie verklaring dat je eierstokken wat moeite hebben met de ovulatie.
Nogmaals dank jullie wel.

Groet

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » vr 13 mar 2009 13:53

Hallo dames,

Ik hik weer tegen die menstruatie aan maar voel me zo ellendig.
Eerst gaat heb nog wel maar zo rond een uurtje of 14.00 dan breekt het me helemaal op, dan voel ik me zo ontzettend moe en trillerig!
Dan krijg ik niet meer zo'n scherp zicht.
Wat kan ik me dan ellendig voelen zeg.
En die vermoeidheid ik vind het afschuwelijk!!

Hilda

Tinka
Berichten van Tinka
Onderwerpen van Tinka
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Tinka » vr 13 mar 2009 14:12

Hallo,

Ja, het moe zijn dat herken ik. Daarnaast ben ik vlak voor mijn menstruatie ontzettend labiel, ik kan om alles in huilen uitbarsten en dan echt hete tranen! Ik kan natuurlijk niet eens per maand in de ziektewet, maar het liefst zou ik in bed blijven in die dagen.
We moeten maar afwachten tot het over gaat?!

Tinka

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » wo 02 sep 2009 10:44

Hallo allemaal,

Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie .... voor de zomer zet er 6 weken tussen mijn menstruatie, toen werd ik naar 1,5 week weer ongesteld.
Daarna zat er 3 weken tussen, toen weer 2 en nu de laatste keer een dag of 10.
Is er iemand van jullie die het herkent dat de menstruatie zich zo kort op elkaar doet volgen en is dit duidelijk ook een overgangsverschijnsel.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Hilda

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 59

Bericht door AnnaH » wo 02 sep 2009 11:24

Hoi Hilde,

Jahoor, hoort er helemaal bij. Kijk maar eens rond in dit forum, en onder de knop 'informatie'.
Ik heb tegenwoordig altijd een plastic zakje met een schoon slipje en wat maandverband bij me als ik lang de deur uitga :S
Ook als je maanden geen menstruaties hebt gehad kan er weer een periode komen dat er een serie kort op elkaar volgt, is mijn ervaring.

Sterkte,
Anna

Lienke
Berichten van Lienke
Onderwerpen van Lienke
Menopauzejaar:

Bericht door Lienke » wo 02 sep 2009 20:12

Hallo Hilda,

Bij mij 'rommelt' het ook, de laatste tijd ook met hele korte tussenpozen. Kon ik vroeger soms de klok er gelijk op zetten, nu overvalt het me vaak.
En inderdaad, wat Anna schrijft, je kunt maar beter wat preventieve maatregelen nemen.

Groet van Lienke

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Leeftijd NU: 60

Bericht door Merel2 » wo 02 sep 2009 21:23

Hallo Hilda,

En als je 1 jaar het niet weer hebt gehad ben je zo blij. Want dat wordt er toch gezegd??
Na 1 jaar ben je er van af !!! Nou ik was heel erg blij dat ik nog wat in de kast had liggen en nog steeds tampons in de schoudertas had. Ha ha ha ja dus toen had ik toch weer 2 dagen nodig. Dus dames ruim het niet te snel op! Laat maar mooi wat liggen in een hoekje van de kast :D ;)

Groeten Merel

Sindy64
Berichten van Sindy64
Onderwerpen van Sindy64
Menopauzejaar:

Bericht door Sindy64 » do 03 sep 2009 08:59

Hallo,

Na een menstruatie van 7 weken ! te hebben gehad was ik erg blij dat het gelukkig vlak voor de vakantie was gestopt. we gingen lekker een stuk fietsen ( met een witte broek aan) en tijdens de fietstocht dacht ik al weer iets te voelen. Zomaar plotseling was ik behoorlijk ongesteld geworden, meestal duurt het een paar dagen voordat het goed op gang komt maar nu meteen helemaal doorgelekt, en we moesten nog een km of 15 fietsen en ik had niets meegenomen natuurlijk.
Dit gebeurt me dus nooit meer, vanaf nu heb ik altijd maandverband en tampons bij me. Ik loop nu al een jaar of 4 te rommelen met de menstruaties maar de laatste keer leek het wel anders het duurde maar een dag of 4 en was de tweede dag heel erg (om het uur verschonen), en het stopte heel abrupt. Wie weet hoe lang dit kan duren, die onregelmatige menstruaties?
Zal voor iedereen wel weer anders zijn waarschijnlijk, maar wat zal ik blij zijn als dit achter de rug is want ik krijg steeds meer het gevoel dat het steeds meer mijn leven gaat bepalen.

Roxy

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 61

Bericht door Anneke » do 03 sep 2009 16:31

Hoi Roxy,

Bij mij is het hevige onregelmatige gebeuren begonnen in februari 2006 en sinds april vorig jaar ben ik niet meer ongesteld geweest, dus korter op elkaar, paar weken tot 7 en 11 maanden ertussen enz. heeft in totaal 2 jaar geduurd.

In 2001 heb ik ook wel periodes gehad, dat ik af en toe een menstruatie oversloeg, maar ik had het idee toen dat dat kwam doordat mijn vader heel plotseling overleden was, achteraf denk ik dat dat wel de aanzet tot de overgang is geweest.

Ik heb heel veel buikpijn gehad en me rot gevoeld, super veel vloeien, zere benen, janken om niets enz., maar voel me momenteel echt goed, slapen en energie zouden nog wel beter kunnen maar voor de rest best tevreden.

Anneke

Alie61
Berichten van Alie61
Onderwerpen van Alie61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Alie61 » vr 04 sep 2009 09:27

Hoi Hilda en andere dames!

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Jess, 48 jaar en sinds een jaartje aan het rommelen met de menstruaties. Ik krijg ook andere klachten en het wordt steeds duidelijker dat ik in de overgang zit. Wat een herkenbaarheid op deze site.....! Dat is zo fijn.
Ik had altijd een redelijk lichte en regelmatige menstruatie wel met veel pijnklachten. SInds een jaartje is de menstruatie heel hevig, veel bloedverlies, nog meer pijnklachten in buik en onderrug maar nu sinds een paar maanden ook kortere tussenpozen. Soms zit er 3 weken tussen, dan weer 2 weken. Dus Hilda, in zoverre is het zeker herkenbaar. En dan die vermoeidheid.... pfff.
Omdat wij binnenkort met vakantie gaan had ik aan de huisarts tijdelijk de pil gevraagd, moet er niet aan denken dat ik tijdens de vakantie zo moe, futloos, ongesteld enz enz ben. Dus ben ik twee weken geleden (op de eerste dag van de menstruatie) met een pilstrip begonnen. Ik dacht dat daardoor de menstruatie ook na een paar dagen minder heftig zou zijn. Maar niets was minder waar. Veel vloeien, veel pijn en na een dag of 10 vloeien (met pil dus) ging dat over in spotting. Afgelopen nacht kreeg ik weer heftige buikkrampen alsof ik weer ongesteld zou gaan worden, middenin een pilstrip! Als ik zo de vakantie in moet.... Is dat voor iemand herkenbaar??? Tijdelijk aan de pil en toch die menstruatieachtige klachten?

Groeten, Jess

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » ma 07 sep 2009 22:57

Hallo,

Steeds overkomt mij weer iets nieuws waar van ik niet weet is dit nou de overgang of is dit toch iets anders.

Vorige week woensdag werd ik ongesteld, er zat een week tussen, het duurde eigenlijk maar 2 dagen, maar daarna veel stolsels, slieren en bruinige afscheiding.
Zaterdag was het over, maar nog steeds een zeurderig gevoel in mijn onderbuik alsof ik ieder moment weer ga menstrueren.
Net ga ik naar het toilet en dan weer zo'n rode sliert bloed, wat een vies praatje maar ik vraag mij af of er meerdere van jullie zijn die hier ook last van hebben.
Ik had het er vanochtend met mijn moeder over en die zei: dat het allemaal door de hormonen kan komen en dat geloof ik dan maar, maar toch zou ik graag willen weten of er onder jullie ook vrouwen zijn die dit herkennen.

Groetjes, Hilda

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH

Bericht door AnnaH » di 08 sep 2009 09:48

Hoi Hilda,

Het is heel logisch hoor dat je er hier over schrijft, daar is deze plek toch voor?
De baarmoeder houdt een grondige schoonmaak in deze fase ;) Alle oude stolsels en resten slijmvlies moeten eruit. Vandaar die stolsels en slierten. Het bruinige komt omdat het dan oude resten zijn.
Soms komen die slierten in golven los, bij ma, en dan ga ik maar een tijdje met een boekje op het toilet zitten - als dat uitkomt. :S
Maar goed, dat is mijn ervaring.

Sterkte,
Anna

Sindy64
Berichten van Sindy64
Onderwerpen van Sindy64
Menopauzejaar:

Bericht door Sindy64 » di 08 sep 2009 10:28

Hallo Hilda,

Ik heb er al vaker over geschreven, maar mijn menstruatie lijkt ook elke keer weer anders te verlopen. Nu was ik de laatste keer maar 4 dagen ongesteld waarvan 1 dag behoorlijk heftig maar dat valt nog wel mee dan. Daarna 3 dagen niets toen kreeg ik weer dat menstruatiegevoel in mijn buik en ja hoor het bogon weer, wel heel licht en maar 2 dagen en nu is het weer over.
Ben blij met deze site want zo te lezen hoort het er allemaal bij, ik heb me best wel ongerust gemaakt in het begin maar begin er nu al aan te wennen dat de menstruatie steeds weer anders verloopt. De ene keer 4 dagen en de andere keer 7 weken.

Roxy

Jocede
Berichten van Jocede
Onderwerpen van Jocede
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 57

Bericht door Jocede » di 08 sep 2009 12:56

Hallo allemaal

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jolanda en ben 47 jaar en loop al 7 jaar te sukkelen met de overgang, ook ik ben onregelmatig ongesteld, het is eerst een half jaar weggebleven toen 2x 2 dagen, en sinds juni constant ongesteld en af en toe 4-5 dagen weer niks,, het is niet zo heftig meer als een paar jaar geleden ik kan het met een inlegkruisje af, maar heb wel weer alle klachten die erbij horen bah,, gewoon depri :roll: Hebben jullie ook zo'n gevoel alsof je hoofd vol zit met watten en erg vergeetachtig en hondsmoe.. en dan nu ook weer zo'n warme dag pfff :lol: (het is ook nooit goed he)..
Iedereen veel sterkte,

Jolanda

MsMarple
Berichten van MsMarple
Onderwerpen van MsMarple
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door MsMarple » za 12 sep 2009 13:23

Hhl schreef:
wo 02 sep 2009 10:44
Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie .... voor de zomer zet er 6 weken tussen mijn menstruatie, toen werd ik naar 1,5 week weer ongesteld.
Daarna zat er 3 weken tusen, toen weer 2 en nu de laatste keer een dag of 10.
Is er iemand van jullie die het herkent dat de menstruatie zich zo kort op elkaar doet volgen en is dit duidelijk ook een overgangsverschijnsel.
Goede morgen Hilda,

hier nog zo'n "kwakkelaar", mijn vorige menstruatie kwam na 5 weken (18 aug) toen 3 dagen niet en daar begon het weer (dacht eerst dat het door het vrijen kwam) maar nu op dit moment ben ik het nog! Das dus al 3,5 week, balen!

Ik ben gewoon blij dat anderen dit ook hebben (klinkt raar zeker, sorry!) Mijn moeder weet het niet meer dus daar kan ik niets aan vragen en zusjes heb ik niet! Bij mij is de afscheiding donkerbruin tot zwart. Ik heb eigenlijk het idee dat er grote schoonmaak wordt gehouden van binnen !

Groetjes, Wilma

Freya
Berichten van Freya
Onderwerpen van Freya
Menopauzejaar:

Bericht door Freya » zo 13 sep 2009 15:45

Hallo dames,

Hier nog zo'n rommelaar hoor! Bij mij kun je er ook geen pijl meer op trekken. Sla dan eens 3 maanden over, dan weer 2x per maand en de laatste keer 25 dagen achter elkaar.
Dat was in de vakantie. Heb tijdens mijn vakantie de huisarts nog gebeld en hij zei, dat ik het nog wel even aan kon kijken. Erg lastig vind ik het wel hoor.

Groetjes Freya.

Sophie
Berichten van Sophie
Onderwerpen van Sophie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Sophie » ma 21 dec 2009 14:26

Hallo dames,

jemig, wat herkenbaar allemaal. Heb dat ook. Op een schoonmaak was ik nog niet gekomen maar daar lijkt het inderdaad op. Nu heb ik het gelukkig even weer een paar dagen achter de rug en voel ik me weer wat rustiger, zekerder ook. Maar ik heb dan weer vloeimomenten dat ik elk uur wel moet verschonen (heel naar op het werk).

Ik mag ook geen hormonen i.v.m. baarmoederhalskanker in het verleden.

Droomde vannacht dat ik aan het praten was met een stel dames van in de 70. Zij verzekerden me allemaal dat ze er nog steeds last van hadden.

Met recht; NIGHTMARE :)

Sophie

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » do 26 apr 2012 14:42

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer het is een tijdje goed gegaan maar opeens gaat het weer helemaal mis.
Al 8 weken geen menstruatie gehad, en voelt zo onrustig, zo naar van binnen.
Het is de eerste keer dat het zo lang wegblijft.
Ik krijg last van mijn maag, een soort van opgezet gevoel de onderkant van mijn bh irriteert.
Heb nog nooit zo gehoopt dat ik ongesteld zou worden, je voelt je zo opgeblazen.
Wel steeds die buikpijn, die pijnlijke maag, gewoon niet lekker in mijn vel.

En dan voel ik weer mijn buik en maag en denk er zou toch niet iets anders aan de hand zijn ... maar ik heb pas een uitgebreid bloedonderzoek gehad en alles was goed.
Maar toch steeds weer die twijfel of het echt bij de overgang hoort .... soms heb ik zo'n hekel aan me zelf.

Groetjes, Hilda

Monica1964
Berichten van Monica1964
Onderwerpen van Monica1964
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Monica1964 » vr 11 mei 2012 10:06

Hallo Hilde

nou mijn verhaal was hetzelfde als dat van jou.
Ik heb precies dezelfde klachten en de vorige maand werd ik na 33 dagen ongesteld, ik ben nu al 16 dagen te laat. Ja berusten moeten we er in, meer kunnen we toch niet doen.
Het ergste is inderdaad de moeheid en normaal ben ik een persoontje dat loopt te hollen rennen vliegen. Nu moet ik moed verzamelen om iets te doen.
Manlief heeft er moeite mee, maar begrijpt ook wel dat ik er niets aan kan doen.

Dat opgeblazen gevoel neemt nu wel af en buikpijn heb ik ook niet meer a moe lage rugpijn en ik lig graag in bed :D
Dat is wel een voordeel dat je een excuus heb om lekker te blijven liggen.

Ik zou zeggen, vat het allemaal niet zo zwaar op. Weet dat je lichaam nu een loopje met je neemt dat het moeilijk is omdat dat het enigste is waar je als vrouw zijnde wel op kan rekenen.
Ik zit ook met een hoop vraag tekens maar ik probeer wel de zonnigste kant van het leven te zien.
Als dit achter de rug is bereiken we een mooie rijpere fase is ons lichaam waarin voor opoe geen plaats meer is .

Ik geniet super van mijn kleinkinderen ik hoop nog heel lang

Monica

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » do 09 aug 2012 19:54

Hallo,

Vorige week donderdag na 8 weken weer ongesteld geworden, maar dat was zo veel, het matras, dekbed alles zat er onder.
Vanaf vrijdag heel erg moe, omdat we morgen op vakantie gaan ben ik toch langs de huisarts gegaan.
Hb 7.7 dus daar was niks mis mee, wel een te kort aan ijzer.
En nu sleep ik me door de dag heen, kom helemaal tot niks.
In en in moe, trillerig van binnen en ik maak me zo angstig, ik zou blij moeten zijn want morgen gaan we op vakantie, maar voel me verdrietig kan ieder moment wel janken, gewoon omdat ik zo die vermoeidheid door mijn lijf voel.
En dan komt ook weer die angst, heb ik geen kanker, waarom ben ik zo moe.
Af en toe voel ik een steek in mijn rug ter hoogte van mijn schouderblad.
Ik weet het effe helemaal niet meer, voel me zo bang, verdrietig en moe.
Hopelijk herkennen jullie dit en helpt dat voor mij.
Ik heb ook zo'n last van een droge mond.
Als dit allemaal van de overgang komt kan ik het accepteren maar o wat is dit een rotperiode net nu we op vakantie gaan.

Groetjes, Hilda

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:

Bericht door Hhl » ma 02 mei 2016 12:07

Hallo allemaal,

Inmiddels 5 maanden was ik niet ongesteld geweest, na een operatie en een narcose, werd ik weer ongesteld.
Daarna zat er 6 weken tussen,dat is nu weer ruim 2 weken geleden.
Nu hou ik een zeurderig gevoel in mijn buik als of ik ieder moment weer ongesteld moet worden.
Ook dat zelfde zeurderige gevoel in mijn onderrug en bovenbenen.
Ook af en toe wat helder slijmverlies of afscheiding hoe je het maar noemen wil.
Zijn er vrouwen die dit herkennen?
De overgang het maakt me zo onzeker.

Groeten Hilda

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » di 03 mei 2016 13:04

Hallo Hilda,

ik noem het niet tussentijds buikpijn, je menstruatie kan zo opdoeken nl. in deze fase... dus ik ben wel eens week wel week niet ongesteld geweest en nog veel meer varianten.. misschien is het een eisprong... in de perimenopauze is alles zo wisselend als wat.. dus ja ik heb het ook en wordt dan weer gezellig of bij de eisprong enz..

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht