Gevoel van ongesteld worden

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Zara
Berichten van Zara
Onderwerpen van Zara
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Gevoel van ongesteld worden

Bericht door Zara » zo 09 mar 2003 14:05

Hallo!

Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Zara, nog 1 dagje 50, en hevig in de overgang.
Al een jaar ben ik niet meer ongesteld geweest (hoera!), maar sinds een week heb ik opeens een gevoel van ongesteld moeten worden. Pijnlijke borsten, zwaar gevoel in de onderbuik, jullie zullen het vast wel herkennen. Niet zo prettig, dus. Drie maanden geleden laatste uitstrijkje gehad, en dat zag er keurig uit.
Mijn vraag: Heeft iemand van jullie daar ook wel last van (gehad)?

Groetjes, Zara

Fleur2
Berichten van Fleur2
Onderwerpen van Fleur2
Menopauzejaar:

Re: Gevoel van ongesteld worden

Bericht door Fleur2 » zo 09 mar 2003 17:55

Hallo Zara

Ja dat heb ik ook gehad. Lees het stukje even over zwart bloed. Verder had ik de zelfde symptomen als jou. Misschien heb je iets aan dit antwoord.

gr Fleur

Zara
Berichten van Zara
Onderwerpen van Zara
Menopauzejaar:

Bericht door Zara » zo 09 mar 2003 18:13

Hoi, Fleur!

Bedankt voor je reactie! Ik had het stukje waarnaar je verwees al gelezen, maar daar had ik niet uit afgeleid dat je ook die dingen voelde die ik nu voel. Ik was al blij dat ik daar van af was :? !

Maar goed, als meer vrouwen daar last van hebben zal ik me er maar niet zo druk om maken - en morgen een paar pakken maandverband in huis halen! Sterkte met de overgangsperikelen, en dat geldt natuurlijk ook voor de anderen!

Groetjes, Zara

Malou
Berichten van Malou
Onderwerpen van Malou
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Malou » zo 09 mar 2003 19:02

Hoi Zara

Ja ik herken het gevoel, ik ben nu 4 maanden niet ongesteld geweest.
En ik heb een paar weken geleden ook dat gevoel gehad van ik word ongesteld, ook pijnlijke borsten, zere buik wat doorstraalde naar mn rug. Zo hevig dat ik er echt van overtuigd was dat het ieder moment kon komen.

Zat ik in een restaurant lekker te eten en ineens oeps ik voel wat, dus snel naar het toilet....niks.
En tot op de dag van vandaag dus niet meer gehad en ergens heb ik ook sterk de indruk dat ik het niet meer word.

groetjes Malou

Zara
Berichten van Zara
Onderwerpen van Zara
Menopauzejaar:

Bericht door Zara » ma 24 mar 2003 23:19

Hallo dames, daar ben ik weer!

Na een paar weken het gevoel te hebben gehad dat ik in mijn vorige berichtje schreef, ben ik nu eindelijk iets wat je "een beetje ongesteld" kunt noemen. Had ik het toch niet verkeerd gevoeld! De pijn in mijn borsten is een paar dagen geleden verdwenen, en tot zover klopt het met wat ik me herinner van mijn menstruaties.

De laatste loodjes, zal ik maar denken. Ik hoop alleen dat het niet zo'n vreselijke ongesteldheid wordt als de laatste drie keren, want dat waren heel vervelende en hevige bloedingen (die ook wel weer snel over waren, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen).

Wat een gedoe, zeg, die overgang. Maar natuurlijk wel goed dat er een forum als dit bestaat! Weet je in ieder geval dat je niet de enige bent!

Allemaal veel sterkte, en groetjes van Zara

Trina
Berichten van Trina
Onderwerpen van Trina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 71

Bericht door Trina » di 25 mar 2003 00:13

Hoi Allemaal

Ik ben al bijna 10 jaar niet meer ongesteld en heb in de beginjaren nog vaak datzelfde gevoel gehad dat jullie beschrijven.
Lichamelijke klachten van voor de menstruatie heb ik niet meer, maar verder lijkt het nog precies hetzelfde.
Elke maand om ongeveer de zelfde tijd is het raak. Het begint rond de 24e. Bijvoorbeeld vandaag heb ik als een bezetene gesopt en gedweild en geboend.

Ik weet nu al dat hier dagen opvolgen van moeheid, veel willen slapen. Vanavond reageerde ik ook kribbig op mijn man, zijn onhebbelijkheden irriteren me opeens veel meer dan anders.
Daarna word ik een beetje depri, heb nergens zin in enz. enz.
Rond de 3e van de volgende maand is het opeens weer over.
Dus toch nog wat hormoonschommelingen?

Ach erg is het niet, ik heb tenminste mijn huis weer voor een maandje schoon en dat is bij mij geen overbodige luxe.

Trina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht