Onregelmatig menstruatiepatroon en soms stolsels

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Onregelmatig menstruatiepatroon en soms stolsels

Bericht door Lillian » vr 02 mei 2003 11:32

Hoi Marjo,

Ik ben 44 in aug wordt ik 45 en het laatste 3/4 jaar ben ik ook zo aan het sukkelen dan weer een cyclus van net 3 weken en dan sla ik een maand over. Ik heb ook heel veel last van buikpijn die doorstraalt naar mijn rug en het lijken weeën.
Soms verlies ik ook wat stolsels.

Soms wordt ik er wel onzeker van hoor, maar het hoort erbij zeggen ze.

veel sterkte en groetjes Lillian

Franka
Berichten van Franka
Onderwerpen van Franka
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Re: Onregelmatig menstruatiepatroon en soms stolsels

Bericht door Franka » za 03 mei 2003 14:48

Hoi allemaal,

met mijn dokter had ik geen probleem, maar moest wel zelf aangeven dat het wel eens de overgang kon zijn? Bij mij begon het met mijn 40e, ben nu 50 en erg veel last. Maar ja we houden vol!

Sterkte allemaal,
groetjes
aknarf

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » za 03 mei 2003 19:18

Hoi Franka,

ik ben ook al heel wat jaartjes aan het sukkelen hoor vind ik zelf, al vind mijn dokter het allemaal onzin, daarom ga ik maar niet meer naar hem toe. Eigenlijk belachelijk maar ja .. Heb jij ook zo'n last van je humeur, soms wordt ik echt gek van mezelf ik loop tegen iedereen te snauwen en huil ik om niks eigenlijk .. maar dan voer ik mezelf weer heel schuldig en super nerveus .. met periodes hoor dat is niet iedere maand zo.

Gelukkig maar want mijn man en kinderen worden er ook niet vrolijker van ze begrijpen het wel, maar toch. Ook heb ik meer rugpijn dan vroeger, ik ben wel blij dat ik nu zo'n site gevonden heb waar ik mijn ei kwijt kan dan heb je het gevoel dat je niet alleen staat,

groetjes Lillian

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » vr 20 jun 2003 08:23

Hoi dames,

Ik ben om de 2-3 weken ongesteld, dan sla ik weer eens een maandje over. Mijn cyclus is tussen de 21 en 55 dagen ik heb dat sinds een jaar, dus heel onregelmatig.

Ik ben naar de huisarts geweest met de vraag ben ik in de overgang maar ik werd gewoon uitgelachen dat is nog veel te jong zegt hij. Ik ben 44 (in aug 45), dus ik ga daar niet meer naar toe voor die klachten.

groetjes Lillian

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » vr 20 jun 2003 14:19

Lilian.

Het is enorme flauwekul dat je met 44 jaar niet in de overgang zou kunnen zitten. Het is zo'n hardnekkig misverstand onder huisartsen. Vele vrouwen worden daar de dupe van. Als je de ervaringsverhalen op deze site leest dan staan er, meen ik, meer voorbeelden van vrouwen onder de 45 dan daarboven bij wie de overgang al was begonnen.

Ik was 41 en mijn huisarts verklaarde me voor "gek" oftewel toe aan een psycholoog , want "te veel problemen" enz. Niet dus.

Ik ben nu 7 jaar verder en al voorbij de menopauze en ik weet dat ik geen uitzondering ben. Geloof je eigen lichaam en je eigen gevoel. Vertrouw daar ook echt op.

En een test heeft geen zin, want in deze fase van de overgang schommelen je hormonen dermate dat zo'n test onbetrouwbaar is. Je kunt het natuurlijk proberen, maar dan zou je verschillende malen je moeten laten testen op verschillende momenten in je cyclus. Heb je geen duidelijke cyclus meer door onregelmatigheid wordt het heel moeilijk.

Sterkte, Kruimel

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » wo 25 jun 2003 19:52

hallo allemaal,

wie herkent dit, je bent een dag of 3 a 4 ongesteld dan denk je dat je ervan af bent , 2 daagjes zonder en dan begint het ineens weer, hoe kan dat toch??
ik ben trouwens 45 en heb al ongeveer 3/4 jr een onregelmatige cyclus tussen de 21 en 55 dagen

groetjes Lillian

Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Lilly1948 » wo 25 jun 2003 22:16

Heel normaal hoor Lillian.......

ik moet natuurlijk zeggen abnormaal, want het is een ellende. :evil: :!: Maar ik heb hetzelfde gehad. Alles is onderzocht vanbinnen en alles was steeds goed. Het is gewoon die ellendig overgang. Ik heb wel dagen gehad dat ik 62 dagen vloeide, dan 2 a 3 dagen droog en hup daar begon het weer. :P
Ik had het gevoel dat ik 1 groot inlegkruisje was.
Altijd wel effe laten nakijken natuurlijk.

Sterkte
Lilly

Suzanna40
Berichten van Suzanna40
Onderwerpen van Suzanna40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Suzanna40 » do 03 jul 2003 14:03

Hoi vrouwen,

Ik word zo ongelofelijk boos op al die huisartsen!!
Laat ze opnieuw in deze materie verdiepen i p v ons weer naar een consulente te gaan doorsturen dat ook weer euro's kost en dus niet voor iedereen beschikbaar is.

Het is echt te gek voor woorden!!
Ik word ook voor gek verklaard.
Luister naar je zelf ja dat is moeilijk als je je zelfvertrouwen kwijt bent!

:shock: Suzanna

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » do 28 aug 2003 10:23

hallo allemaal,

sinds een jaar is mijn menstruatie echt anders geworden, ik was altijd vrij onregelmatig ongesteld maar sinds een jaar is het heel erg onregelmatig geworden(soms korte cyclus dan weer een lange) soms hevig met wat stolsels en dan weer een maand waarbij ik weinig menstrueer,
mijn laatste menstruatie was 19 juni en sinds die tijd heb ik last van warmteaanvallen (opvliegers?) maar omdat het zo warm was in ons landje weet ik nu niet of het aan het weer lag of aan mijn hormonen, soms krijg ik het ineens ze warm dat mijn nek gewoon nat is, het komt ineens op en gaat zo weer weg.
soms kan ik echt heel erg nerveus zijn en huilerig
ik ben ook een paar kilo aangekomen terwijl mijn eetpatroon toch hetzelfde is ik ben niet meer gaan snoepen of zo.
ik ben een migraine patiënt maar sinds ik niet meer ongesteld word heb ik meer migraine gekregen wie herkent dit ook :?:

mijn huisarts zegt dat ik niet in de overgang kan zijn ik ben te jong ik ben nl. 45 jaar maar volgens mij kan het wel maar ja hij heeft gelijk zegt hij want hij is de dokter .
als ik al deze verhalen lees op deze site dan denk ik ik ben wel degelijk in de overgang maar toch twijfel ik weer omdat de dokter zeg dat het niet kan.
maar hoe komt het dan dat ik sinds juni niet meer ongesteld wordt en waar komen dan die warmteaanvallen of opvliegers vandaan ik hoop dat iemand dit herkent en reageert, want ik weet het even niet meer.

Groet Lillian

AnsAkkerman
Berichten van AnsAkkerman
Onderwerpen van AnsAkkerman
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door AnsAkkerman » do 28 aug 2003 10:56

Hallo Lillian,

Als je hier al meer gelezen hebt. heb je kunnen lezen dat onze huisartsen geleerd hebben dat de overgang pas kan beginnen als je 50 jaar bent
Maar hier zijn de meeste al jaren eerder begonnen.
Met al het onbegrip er om heen :twisted:
De huisarts geeft voor die tijd liever een antidepressivum want ja je bent natuurlijk nog geen vijftig.
Je kunt je bloed na laten kijken of je in de overgang bent.
Ook kun je een urinetest kopen bij de drogist of apotheek.

Maar wat je beschreef over nerveus en huilerig zijn voor mij hele herkenbare klachten.En bij mij is ook na heel veel jaren onbegrip op eigen verzoek bloed geprikt :!:
En bingo ik zat dus wel degelijk in de overgang.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Ans

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » do 28 aug 2003 11:30

hoi ans,

ik heb hier zeker wat aan, ik weet voor mezelf bijna zeker dat ik in de overgang ben maar ik word zo onzeker van mijn huisarts het is vervelend dat je niet serieus genomen word, volgende week moet ik naar hem toe voor uitstrijkje en zal er het dan weer over hebben , ik heb al eerder gevraagd om een bloedonderzoek maar dat was onzin zei hij want mijn klachten zitten tussen mijn oren ik zal wel teveel piekeren volgens hem. :(

bedankt voor je reactie

groetjes Lillian

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Bericht door Lilly1948 » do 28 aug 2003 11:45

Hi Lillian,

Dit is duidelijk het begin van de overgang.
En zoals ik vaker op dit forum heb gezegd: De witte jassen willen er maar niet aan.

Ik was 42 toen HET begon en mijn HA zei lachend, kom over 8 jaar maar terug en bonjourde mij de spreekkamer uit.
Daar stond ik dan! Klokslag 12, als je 50 bent en kom in vredesnaam kennelijk niet eerder want dat kan er niet bij ze in of ze weten er geen raad mee, weet ook niet wat dat is!

Ik heb 4 gyn's versleten een homeopaat en een overgangsconsulente. Die laatste nam me wel serieus maar toen was ik al heel wat jaren verder. Zij kon me niet wijzer maken.
1 Gyn. nam mij ook wel serieus maar stond met z'n rug tegen de muur omdat al wat ik aan hormonen kreeg niets veranderde aan het constant vloeien wat ik deed. Diverse onderzoeken gehad maar nooit wat gevonden wat er op duiden dat die bloedingen ergens vandaan kwamen.

Sinds januari j.l is het vloeien eindelijk gestopt en ben ik in kalmer vaarwater gekomen. Daar ben ik dus al met al 13 jaar zoet mee geweest.
Denk dat ik maar eens een brief op ga stellen en die aan alle HA ga sturen.

Net zo goed als je eerste menstruatie zich niet houdt aan een specifiek jaar, voor de ene is dat b.v. 11 voor de andere is dat 16, mijn dochter o.a, geldt dat net zo goed voor de overgang.
Witte jassen? Bah......de goeie daargelaten uiteraard.

Sterkte ermee
Groetjes Lilly

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » do 28 aug 2003 13:35

hoi lilly,

bedankt voor je reactie, het is inderdaad belachelijk van al die HA maar ja soms weet ik het ook niet meer je zou toch denken dat zij het wel zullen weten he maar als je hier al die verhalen leest van vrouwen die al jaren met de overgang bezig zijn dan is het gewoon niet te begrijpen dat er nog steed HA zijn die je uitlachen als je eerder komt dan je 50 ste

een poosje geleden moest ik bij de huisarts zijn en vertelde toen dat ik ook wat blaasproblemen heb, ik had van de zomer een lachbui en plaste gewoon in mijn broek terwijl ik dat nooit heb gehad, ja dat kan altijd wel eens gebeuren zei hij. NOU IK VIND EIGENLIJK VAN NIET.
hoort dit verschijnsel ook bij de overgang vroeg ik, nee hoor zei hij dat staat er helemaal los van JE BENT NOG LANG NIET IN DE OVERGANG in je broek plassen kan altijd wel eens gebeuren.
maar toch vind ik het vervelend , want stel dat ik in de stad loop of ergens op visite ben en ik moet lachen nou ik schaam me dan toch hoor,
weet iemand van jullie of dat ook bij de overgang hoort???????????????
als ik alles bij elkaar neem dus 1 opvliegers
2 soms geen controle over de blaas
3 nerveus en huilerig
4 sinds juni niet meer ongesteld,
dan zou je toch zweren dat ik in de overgang ben he????????
wat ik ook graag zou willen weten wat er nu verder gebeurt kan de menstruatie nu ineens weer komen??????(van mij mag het wegblijven hoor) :)
ik ben heel blij dat ik op deze site mijn verhaal kwijt kan en informatie kan krijgen want als je een huisarts hebt die je hiermee niet helpt dan sta je er voor je gevoel toch alleen voor en is het heel fijn hier terecht te kunnen.

veel groetjes Lillian

Josje
Berichten van Josje
Onderwerpen van Josje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Josje » do 28 aug 2003 14:25

hallo Lillian

Tja de heren doktoren, we kunnen er boekdelen over schijven.
Zoals jij jou klachten beschrijft zou ik ook denken dat je in de overgang bent.
Ik denk dat jij jou lichaam als beste kent, vaak zegt je lichaam zelf wel wat er aan de hand is.
Zelf ben ik 41 jaar en zeker 1 1/2 jaar in de overgang. Ook ik werd niet geloofd, nu nog niet altijd, maar ik heb twee thuistesten gedaan via de overgangsconsulente en ik was overduidelijk in de overgang. Ik heb ook blaasproblemen en wat nog niet meer, zweten, huilerig, zeer gespannen borsten. Maar door deze site is er eindelijk berusting gekomen, hier vind ik zoveel meer als bij de h.h. doktoren. Ik merk doordat ik er nu in berust er veel beter mee om kan gaan.
Luister maar naar je eigen lichaam.

Veel sterkte JosjeM

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » vr 29 aug 2003 12:57

hallo,

ik voel me echt heel kl.......... :? ik heb vandaag heel sterk het gevoel dat ik ongesteld moet worden, pijn in mijn rug en buikpijn.
mijn laatste menstruatie was 19 juni dus voor mij hoeft het niet meer terug te komen hoor. ik kan wel huilen, als ik dan nog eens naar buiten kijk is alles ook zo triest met die regen.
ik voel me echt heel erg down vandaag, zal er wel allemaal bij horen
en ben wel blij dat ik het hier even kwijt kan.

groetjes Lillian

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » za 04 okt 2003 09:53

hoi allemaal,

ik ben nog steeds niet ongesteld (sinds juni) maar van de zomer had ik zoveel last van opvliegers, hele droge vagina ,soms wat urineverlies als ik moest lachen, dat ik dacht ja nu ben ik in de overgang.

Maar nu weet ik het niet meer zo zeker hoor, want de opvliegers zijn helemaal weg, geen urineverlies meer bij het lachen geen droge vagina meer en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en nu weet ik niet of de opvliegers kwamen door de hete zomer of de overgang.

Ook is mijn migraine minder geworden terwijl ik van de zomer vaak migraine had samen met de opvliegers enz.ik snap er echt niks meer van nu.
Verder voel ik me nu goed hoor soms wel eens een dag dat ik gevoelig en kortaf ben maar verder niks. wie herkent dit ook?
en ben ik TOCH in de overgang? of niet?

groetjes Lillian

Dommel
Berichten van Dommel
Onderwerpen van Dommel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Dommel » za 04 okt 2003 10:17

Nou Lillian

Wacht het gewoon nog ff af meid.
Ik herken wel dat je zei dat je zwaarder werd terwijl je niks anders eet.Dat heb ik dus ook dat er in twee jaar tijd zomaar 7 kilo aan zit en ik echt niets anders erbij eet.Ik doe niks anders en ik eet niet anders en toch .......ik denk dat er gewoon ongemerkt dingen bijkomen war je later van zegt dat was toch de overgang.
Ik ben zelf 41 en twee jaar geleden was ik ongesteld wel drie weken lang het wilde niet meer ophouden en de huisarts wist niet wat het was maar hij zei wel gelijk:Het kan een begin teken zijn dat het de overgang is maar dat zal je als je een paar jaar verder bent zeggen ja zo was het begonnen.En nu twee jaar later denk ik inderdaad er komt steeds een dingetje bij.Blaasprobleempjes,schimmelinfectie bij de vagina wat ik nog nooit heb gehad,zwaarder, 's nachts zweten,gewrichtspijnen,kramp in kuiten enz het enigste wat het nog goed doet is mijn regelmatige menstruatie(wat echt nooit regelmatig is geweest). En nu zeg ik:Ja het is begonnen,en wacht het maar af.Het ergste vind ik gewoon die rare duizelingen en misselijkheid net alsof je suikertekort kom,ik raak daarvan in paniek maar ik moet nu ff kijken hoe ik dat oplos,misschien zo af en toe wat eten met suiker?
Het is allemaal nog nieuw,maar ik zal er een weg in vinden!

Sterkte
Dommel

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » za 04 okt 2003 10:27

hoi dommel,
bedankt voor je reactie,

wat wel eens wil helpen tegen de duizeligheid en misselijkheid is dextro ik heb daar ook last van gehad en als ik dan een paar dextro's nam was het over
ik zal het inderdaad af moeten wachten maar ik zit wel te denken als ik nou niet in de overgang zit waarom wordt ik dan niet ongesteld wat is er dan aan de hand????????
terwijl ik van de zomer er toch bijna van overtuigd was dat ik dus bezig was met de overgang maar ja we zien het wel, trouwens dat ik niet ongesteld wordt is wel makkelijk hoor daar niet van.
maar ik ben zo iemand van ik wil het dan toch liever zeker weten.

groetjes Lillian

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Bericht door Lilly1948 » za 04 okt 2003 11:02

Hi Lillian,

Ik denk dat het bij jou kort maar hevig is geweest. Net zoals er vrouwen zijn die helemaal nergens last van hebben gehad.
Die zeggen....Oh, ik werd op een dag niet ongesteld meer en dat was dat. Geen opvliegers, geen stemmingswisselingen, geen enz...
Jij bent gestopt met menstrueren, je kreeg in die periode opvliegers en migraine en nu heb je nergens geen last meer van.
Dus voor jou heeft die periode maar heel kort geduurd.
Meid wees blij want zoals je hier leest is er veel overgangsleed.

Lilly

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » za 04 okt 2003 11:28

hoi lilly,

Ja, dat zou niet gek zijn, maar ik moet je wel zeggen dat ik toen ik 40 was al vermoedde dat ik overgangsklachten had. Maar de huisarts verklaarde me voor gek en hij heeft me uit zitten lachen en zou me pas serieus nemen als ik tegen de 50 liep zei hij.

Dus misschien is het toch toen al begonnen, toen had ik nog geen opvliegers hoor die had ik eigenlijk alleen van de zomer maar. Een paar jaar geleden had ik periodes dat ik het helemaal niet meer zag zitten en steeds liep te huilen, om niks eigenlijk. En hypernerveus, nachtzweten, pijnlijke borsten, enz enz.

Ja waarschijnlijk heb ik een hele korte periode gehad van opvliegers overdag en ben ik er nu doorheen.
Dan mag ik inderdaad niet klagen als ik hier zo al die berichten lees.
Maar ik twijfelde nu of het wel overgangsopvliegers waren omdat het ook zo snikheet was en dacht dat het dan daardoor kwam omdat nu de hitte weg is en ook de opvliegers, snap je?

groetjes Lillian

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Bericht door Lilly1948 » za 04 okt 2003 15:14

Hi Lillian,

Ik begon toen ik 42 was. Ook mijn HA lachte me uit. Kom over 8 jaar maar eens terug zei hij. Om uit je vel te springen :evil:
Ik ben nu 55 en dat hele gedoe heeft me bijna 13 jaar van m'n leven gekost :twisted:
Ik ben er nu doorheen, afgezien van de opvliegers. En ja, met die hitte van afgelopen zomer is het 3x zo erg.
Misschien dat je daar heftiger op reageerde, je bloed wordt toch dunner.
Fijn dat het nu zoveel beter met je gaat, houwen zo :!:

Groetjes Lilly

Hanke
Berichten van Hanke
Onderwerpen van Hanke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Hanke » za 04 okt 2003 17:45

Hallo dames,

Toen ik bijna 3 jaar geleden allerlei rare klachten kreeg, waar na verschillende onderzoeken geen verklaring voor kon worden gevonden heeft niemand aan de overgang gedacht.
Ik slikte nog de pil en was 47.
Het duurde lang (paar maanden) voordat ik weer wat opknapte, bleef last houden van duizelingen, misselijk, was om niets nerveus, hartkloppingen, slecht slapen, warm en van dat alles werd ik erg angstig. Had het gevoel alsof ik mijn eigen lichaam niet herkende.

"Dus" aan de antidepressiva was de boodschap. Na half jaar mee gestopt, ook met de pil en vanaf die tijd werden mijn menstruaties onregelmatiger. Volgens bloedonderzoek geen overgang. Wel kreeg ik in lichte mate last van opvliegers.
Nadat ik 2 jaar nauwelijks ongesteld ben geweest werd ik een paar weken geleden weer ongesteld en ook wel wat heviger als daarvoor. Tegelijk kwamen ook alle klachten en alle hevigheid terug, ik geloof dat ik zo'n beetje last heb van alles tegelijk.

Ik ben er echt ziek van, krijg thuis mijn boel geeneens op orde, laat staan dat ik kan werken. Nu wordt er wel gedacht aan de overgang, want ben bijna 50! Maar ook nu vindt de HA de klachten wel erg hevig voor alleen overgang, maar als ik zo alle verhalen op dit forum lees ben ik echt niet de enige.

Ik hoop dat er snel weer een periode volgt met minder klachten en dat ik weer wat uit de voeten kan, ik word het goed zat!

Groetjes, hanke

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » wo 17 dec 2003 08:20

hallo allemaal,

Sinds ik in mij dit onderwerp begon ben ik een half jaar verder.

ik dacht van mijn menstruatie af te zijn ,maar nee hoor, afgelopen maandag was het zover, weer ongesteld bah.
Mijn laatste menstruatie was 19 juni. Nou voor mij had het niet meer gehoeven want wat voel ik me beroerd en ik loop leeg, het maandverband is niet aan te slepen. :(

ik hoop dat dit de laatste keer zal zijn of is het mogelijk dat het nu weer iedere maand komt?

zijn er meer mensen die dit herkennen ??

groetjes
Lillian

Caro51
Berichten van Caro51
Onderwerpen van Caro51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Caro51 » wo 17 dec 2003 09:17

Hallo Lillian,

Ja, ik herken dat!
Verleden jaar zijn de bloedingen bij mij 6 maanden weggebleven, en sindsdien is het heel onregelmatig!
Dan weer 4 maanden wel en dan weer 2 maanden niet, nu heb ik ze juist gehad en nu was het 3 maanden geleden!!

Groetjes Caro

Mmaria
Berichten van Mmaria
Onderwerpen van Mmaria
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Mmaria » do 18 dec 2003 11:53

hallo Lillian en Caro,

Ik herken het ook wel, alleen was het bij mij geen zes maanden.
Begin van het jaar was de tussenpoos een keertje 3 maanden en ik dacht al, ha lekker overal vanaf, maar nee.
Ik werd weer gewoon ongesteld met 4,5 of soms 6 weken ertussen.
Nu heb ik weer een periode dat het al 15 weken geleden is, dus ik begin alweer wat te hopend dat het nu over is.
Mijn menstruaties zijn gelukkig niet veranderd en duren nog steeds maar 3 dagen als ik het heb.
Nu maar afwachten, en dat is de raad die ik jullie ook maar geef. :roll:

groetjes, Maria

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » do 18 dec 2003 14:08

hoi allemaal,

ik hoop dat deze (hevige)menstruatie de laatste is hoor want ik ben nu echt heel erg veel ongesteld, ik heb het idee dat ik leegloop, ieder uur verschonen en als klap op de vuurpijl ben ik ook nog eens verkouden geworden dus alles tegelijk maar ja we komen er wel weer doorheen zullen we maar zeggen het zal toch wel een keer ophouden?

Normaal verloor ik nooit zo veel bloed tijdens mijn menstruatie maar nu het 6 maanden geleden is lijkt het wel alsof alles van de 6 maanden er in 1 keer uitkomt.
wie herkent dit dat je na een lange tijd weer ongesteld wordt met VEEL bloedverlies? en hoe kan dat?

groetjes Lillian

Suzanna40
Berichten van Suzanna40
Menopauzejaar:

Bericht door Suzanna40 » vr 19 dec 2003 13:26

Hoi Lillian,

Ja ik ben nu ook weer ongesteld na een jaar of zo, ik weet niet eens meer hoe lang geleden.
Ik snap er ook geen snars van, maar er wordt dan toch nog een eitje gerijpt of zo, want zelfs in de overgang kan je in principe nog zwanger raken.
Eigenlijk vind ik het niet zo erg.
Dat vrouw zijn gevoel heeft ook wel wat, ik voelde me al lang een oude vrouw
heftige bloedingen
ja, dat kan ook heb ik ook vaak gehad
deze keer valt het nog mee .......
maar waarom die bloedingen zo heftig zijn, weet ik ook niet
Gewoon maar ervaren en met nachtverband kom je de dag ook goed door ff als tip tussendoor.

sterkte van Suzanna

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » zo 21 dec 2003 20:01

hoi,

nou van mij mag het ook wegblijven hoor want ik had echt een hele hevige menstruatie,en dat na 6 maandjes het is nu een eind over alleen nog klein beetje rommel, wat ik nog wel heb zijn die pijnlijke borsten, wel minder hoor maar ik voel het nog wel vooral aan de bovenkant.

ik dacht dat als ik ongesteld zou zijn dan de pijn weg zou gaan maar nee hoor. heeft dit ook met de hormonen te maken?

wie herkent dit ook dat je ontzettende zere borsten hebt VOOR de menstruatie en als je menstruatie dan zo goed als over is dan toch nog zere borsten blijft houden?

groetjes Lillian

Schaffel
Berichten van Schaffel
Onderwerpen van Schaffel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 70

Bericht door Schaffel » ma 22 dec 2003 00:22

Hallo dames.

12 Februari dit jaar voor het laatst ongesteld geweest.Daarvoor was ik er al 7 maanden vanaf dus dacht ik dat het over was.
Nu hoop ik maar dat ik het niet meer krijg want vindt dit na al die hevige bloedingen toch wel lekker.
Die bloedingen gingen gepaard met heel veel stolsels en dat heeft bij mij toch wel 2 jaar geduurd.Maar dan niet iedere maand,maar zo om de 2 a 3 maanden.
Ik mis de menstruatie ECHT niet hoor ben blij dat ik er vanaf ben.
Ik hoop voor jullie dat het gauw over zal zijn.

Groetjes, Schaffel

Suzanna40
Berichten van Suzanna40
Menopauzejaar:

Bericht door Suzanna40 » ma 22 dec 2003 14:16

hoi lillian

Ja die pijnlijke borsten heb ik ook gehad ja
nu gelukkig weer niet
en tja t is afwachten he