Heftige menstruaties

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Rugzakje
Berichten van Rugzakje
Onderwerpen van Rugzakje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Heftige menstruaties

Bericht door Rugzakje » ma 10 jul 2006 15:28

Hallo allen,

Ik lees hier allemaal verhalen over heftige menstruaties.

Ik ben 48 jaar oud en heb/had zelf behoorlijk last van heftige menstruaties met veel stolsels. En erg vaak last van doorlekken ondanks goede bescherming. Hierdoor last van bloedarmoede en dat was ik op een gegeven moment erg zat.
Via de huisarts bij de gynaecoloog terechtgekomen. Om het probleem op te lossen moest er wat aan de heftige menstruaties gedaan worden.
En zo is bij mij de rollerbol methode toegepast. Door verhitting verschroeit het slijmvlies tot enkele millimeters diepte en sterft daarna af (dagbehandeling) waardoor de menstruaties minder worden.
Bij sommige vrouwen blijft het zelfs langere tijd weg. Pil of baarmoeder verwijderen is zo niet nodig.
Ik ben benieuwd hoe lang de menstruaties minder heftig blijven.

Groeten van rugzakje.

Misty48
Berichten van Misty48
Onderwerpen van Misty48
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Heftige menstruaties

Bericht door Misty48 » di 11 jul 2006 16:41

Hallo rugzakje,

Ik heb zo'n behandeling gehad vorig jaar april. Ik durfde de deur niet meer uit zo erg waren mijn menstruaties. Ik heb ook bloedarmoede gehad en was daar behoorlijk beroerd van. De ingreep duurde niet zo lang. Nog 4 weken ben ik blijven vloeien maar dat stelde niets voor in vergelijking met de menstruaties. In augustus heb ik een lichte menstruatie gehad en daarna niets meer. Heerlijk is dat.

Maar zit nu volop in de overgang met het nachtzweten en de opvliegers. Ik zou willen dat ik die ingreep een paar jaar eerder had kunnen doen maar de huisarts stuurde mij maar niet door. Eerst een pilletje en daarna nog een ander pilletje. Op het laatst vlak voor de ingreep moest ik 12 pillen per dag slikken om het bloeden te stoppen. Dus als ik jou was zou ik er niet te lang mee wachten.

Misty

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht