Menstruatie weer regelmatig?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Baloe
Berichten van Baloe
Onderwerpen van Baloe
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Menstruatie weer regelmatig?

Bericht door Baloe » za 30 jul 2005 17:00

Hallo dames van vrouw en overgang,

Kan het zijn dat de menstruatie plotseling weer regelmatig lijkt te zijn na een periode van echte onregelmatigheid? Maanden lang was dit het geval en het bleef vorig jaar zelfs een maand of 5 weg :?

Ik ben 47 en heb al ruim 2 jaar allerlei vage klachten. Constant duizelig zijn, hele snelle hartslag, futloos, moeilijk slapen, veranderde eetgewoonten, erg onrustig zijn enz. enz. De overgang is niet "medisch bewezen" maar ik heb zelf sterk het vermoeden dat dit wel het geval is. Er zijn wel allerlei onderzoeken geweest om andere enge dingen uit te sluiten. Alles was oke. Aan de ene kant is dat natuurlijk een reuze opluchting maar daar worden al die nare klachten niet minder door.

Groetje,
Pluis

Fienie50
Berichten van Fienie50
Onderwerpen van Fienie50
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 64

Re: Menstruatie weer regelmatig?

Bericht door Fienie50 » zo 31 jul 2005 14:59

Hallo Pluis,

Gezien mijn ervaring denk ik van wel: Zelf ben ik 51 jaar, al meer dan zes jaar heb ik allerlei overgangsverschijnselen. En ook perioden van regelmatig menstrueren, maar ook van onregelmatig. Drie jaar geleden bleef deze een aantal maanden weg, anderhalf jaar geleden een maand of drie. En nu heb ik weer een periode van vier maanden afgesloten met een menstruatie... En elke keer begon het, terwijl ik dan dacht dat het misschien wel de laatste keer was, daarna weer zeer regelmatig opnieuw. Zal wel door hormoonschommelingen komen.. Nu maar weer afwachten hoe het deze keer verloopt...

Groetjes Fienie

Baloe
Berichten van Baloe
Onderwerpen van Baloe
Menopauzejaar:

Bericht door Baloe » zo 31 jul 2005 16:25

Hallo Fienie,

Dank voor je reactie. het zal idd de hormoonschommeling wel zijn ja... :roll:

Vorige maand was ik precies op tijd ongesteld en het lijkt er op dat dat ook deze maand het geval is. Dus: "alweer" 2 maanden op tijd!

Ik snap helemaal nix meer van mezelf... :shock: haha

Groetje,
Pluis

Fienie50
Berichten van Fienie50
Onderwerpen van Fienie50
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 64

Bericht door Fienie50 » zo 31 jul 2005 20:04

Hallo Pluis,

Ik was in die anderhalf jaar bijna steeds op 'tijd'!... Dus onregelmatig en pauzes zegt helemaal niets. Alleen onze hormoontjes bepalen of het echt allemaal afgelopen is!
En maar hopen dat dat dan maar snel zal zijn...

Sterkte in het overgangsproces.
Fienie

Baloe
Berichten van Baloe
Onderwerpen van Baloe
Menopauzejaar:

Bericht door Baloe » zo 31 jul 2005 20:50

Hoi Fienie,

Laten we dat inderdaad maar hopen... :lol: !

En ach, weet je... ik heb gewoon zoiets van: als het de overgang is, dan is dat maar zo... Het gaat allemaal weer voorbij... het hoort nu eenmaal bij het vrouwenbestaan... zolang het geen nare of ernstige ziektes zijn is het eigenlijk allang "goed". Ik probeer het gewoon een plaatsje te geven en doe mijn best om er mee te leven... Al valt dat laatste niet altijd mee. Soms heb ik zoveel last van allerlei klachten dat ik denk: Is het wel de overgang.

Het komt vast allemaal weer helemaal goed met ons.... ;)

Groetje,
Pluis

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht