Menstruatie om de 2 weken

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Geertje3
Berichten van Geertje3
Onderwerpen van Geertje3
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Menstruatie om de 2 weken

Bericht door Geertje3 » wo 11 mei 2005 14:18

Hallo allemaal

Hoort dit bij de overgang: ik ben iedere twee weken ongesteld en ik vloei echt drie dagen heel hevig. Help, weet iemand hier wat van?

Geertje3

Maja42
Berichten van Maja42
Onderwerpen van Maja42
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: Menstruatie om de 2 weken

Bericht door Maja42 » wo 11 mei 2005 22:34

Hallo Geertje,

Ik ben 41 en heb hier ook regelmatig last van. Je weet niet waar je aan toe bent. Volgens de HA is het gewoon de overgang. Het uitstrijkje wat op mijn verzoek is gemaakt was goed! Toch wordt ik weer ongerust als ik weer tussentijds wat bloedverlies. Maar het schijnt toch nog normaal te zijn.

Groet, Maja

Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:

Bericht door Aike » wo 11 mei 2005 23:22

Hallo Geertje,

Ik heb dat ook gehad, elke drie en ook twee weken ongesteld met alles er op en er aan, vocht vasthouden, zere borsten enz. toen ik begin 40 was.
Dus niet een tussentijdse bloeding of zo, nee, echt ongesteld!
Ik was dan net weer klaar en dan begon het hele circus opnieuw: eisprong en hopla, weer ongesteld.
Toen vervolgens had ik weer een half jaar alles op tijd. De laatste keer dat het in dat ritme van 2-3 weken zat was vlak voor het voor 7 maand ophield.
Toestand he?

Sterkte,
Aike

Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:

Bericht door Aike » wo 11 mei 2005 23:26

Oh PS Geertje, voor de duidelijkheid: het hoort meestal inderdaad bij de overgang hoor! Mijn gynaecoloog zei een keer dat ik goed moest op letten of ik geen vreemde buikpijn of vreemd bloedverlies had, maar als het gewoon ongesteldheid leek te zijn, dan was het dat ook, zeg maar. Dus niet om mij zorgen over te maken. Anders laat je je een keertje onderzoeken, om het zeker te weten. Maar kijk maar onder de knop informatie op de site, het is een symptoom van de overgang dat je menstruatie onregelmatig wordt.

Aike

Geertje3
Berichten van Geertje3
Onderwerpen van Geertje3
Menopauzejaar:

Bericht door Geertje3 » vr 13 mei 2005 13:47

Hallo allen

Hoe lang houden die onregelmatige menstruaties aan? Ik heb het nu al een paar maanden en ik wordt er niet vrolijk van. Ik wilde alweer aan de pil maar ik wordt dan een heel ander en onsympathiek mens.

Groet
Geertje3

EllyS
Berichten van EllyS
Onderwerpen van EllyS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 71

Bericht door EllyS » vr 13 mei 2005 20:32

Hallo dames

Daar kan je geen pijl op trekken bij de een is dat kort en bij de ander lang......ik heb daar zelf wel een dik jaar mee gesukkeld voor dat het eindelijk helemaal weg bleef.

Groetjes Elly

Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:

Bericht door Aike » vr 13 mei 2005 23:58

Hallo Geertje,

Ik vloeide ook heel hevig maar heb nu de Mirenaspiraal en dan merk je haast niks van je menstruatie. vooral toen ik zo vaa ongesteld was was dat echt een zegen.

Aike

Geertje3
Berichten van Geertje3
Onderwerpen van Geertje3
Menopauzejaar:

Bericht door Geertje3 » zo 15 mei 2005 10:46

Hallo dames

Ik vind het toch zo lastig, constant vloeien en zoveel. Heeft iemand er ervaring mee om weer aan de pil te gaan?

Groet
Geertje3
Geertje3 schreef:
di 01 apr 2008 14:05
Dik door de pil

Anita67
Berichten van Anita67
Onderwerpen van Anita67
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Anita67 » wo 04 jul 2018 21:38

Hai

Wat een ellende he. Ik heb nu 5 periodes gehad waarin ik om de 2 weken ongesteld was en daarvan 1 week ongesteld. Bijna niet vol te houden.... Afgelopen maandag een echo gehad waarin ze konden zien dat ik nog geen eisprong had gehad maar wel een behoorlijk verdikte baarmoederslijmvlies had (14 mm). De dame gaf aan dat die verwijderd kan worden door een behandeling met een waaiertje dat door radiografie heet wordt en daar door slijmvlies verbrand. kleine ingreep van 90 sec. Dit lijkt mij wel een goede optie. Is er iemand die deze ingreep heeft gehad? Ben heel benieuwd.

gr. Anita

Andreavos
Berichten van Andreavos
Onderwerpen van Andreavos
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Andreavos » zo 08 jul 2018 11:42

Hoi,

Is echt een ellende allemaal! Ik menstrueer ook om de twee weken en dat al sinds meer dan een jaar lang, ik heb er echt zo de neus vol van. Ook heb ik sinds een jaar te weinig lucht soms minder erg soms wel erg. De laatste tijd steeds vaker met vocht vasthouden problemen en een opgeblazen buik. En de laatste tijd ook geen energie meer, ik zou soms wel de hele dag kunnen slapen zo moe ben ik dan en dat komt van de een op de andere dag. Ik zou er echt niks op tegen hebben als morgen alles stopt en ik in de menopauze kom, want dat gaat langzaam aan de substantie knagen. Ik heb helaas nog niet gehoord van het vlies verbranden.

Andrea

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Mrsx » zo 08 jul 2018 15:02

Hallo

Volgens mij heet dat novasure (wegbranden vlies). Ik heb al 5 jaar menstruaties om de week, om de 2 weken, (en die duren soms ook 2 weken of langer).. mijn moeder had het 10 jaar lang...
Af en toe zitten er nu 3 heerlijke weken tussen als vroeger en ik vind het ronduit zalig. In het begin vond ik het lastig, en vervelend al die menstruaties kort op elkaar, maar inmiddels heb ik me er maar in berust dat dit moeder natuur is en dat ik het zal moeten ondergaan... en dat voorlopig maandverband en tampons er bij horen. Heb wel gedacht aan zo'n menstruatiecup, maar dat durf ik gewoon weg niet, aan de pil kan ik niet tegen en andere kunstmatige dingen (wegbrandenvlies, spiraal) ben ik gewoon weg niet zo van.

Wat ikzelf bij toeval heb ontdekt is dat incontinentie verband veel zachter is beter tegen het doorlekken en veel fijner zit, is wel duurder, maar dat is dan maar eenmaal zo...

Sterkt dames, ik onder ga het maar gelaten en hoop dat ik ooit het maandverband weg kan doen...

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht