Nog nooit zo rustig/stabiel geweest sinds menstruatie meer wegblijft

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Hubertine
Berichten van Hubertine
Onderwerpen van Hubertine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Nog nooit zo rustig/stabiel geweest sinds menstruatie meer wegblijft

Bericht door Hubertine » wo 06 apr 2005 13:08

Hallo allemaal

Mijn hele leven heb ik last gehad van wisselende stemmingen, p.m.s. en soms een dwangmatige behoefte aan seks.
Ik ben nu 51 en heb me nog nooit zo rustig en stabiel gevoeld, zo af en toe krijg ik het warm, ik heb veel behoefte aan slaap en seks hoeft voor mij niet meer zo vaak en heftig.

Ik heb me eigenlijk nog nooit zo rustig gevoeld. Ik heb nog heel af en toe -eens per half jaar- een klein beetje bloedverlies dus misschien moet alle ellende nog beginnen maar ik ben er eigenlijk beter op geworden.

Kan iemand mij uitleggen welke verschijnselen horen bij de overgang en welke bij de menopauze en verandert er dan iets.
Ik menstrueer nog een keer per half jaar een beetje ,zit ik nu in de overgang of de premenopauze.. wordt het allemaal erger als je helemaal niet meer menstrueert.
Ik ga liever niet naar de huisarts want die vindt alles gezeur.

Groet Mijn hele leven heb ik last gehad van wisselende stemmingen, p.m.s. en soms een dwangmatige behoefte aan seks.
Ik ben nu 51 en heb me nog nooit zo rustig en stabiel gevoeld, zo af en toe krijg ik het warm, ik heb veel behoefte aan slaap en seks hoeft voor mij niet meer zo vaak en heftig.

Ik heb me eigenlijk nog nooit zo rustig gevoeld. Ik heb nog heel af en toe -eens per half jaar- een klein beetje bloedverlies dus misschien moet alle ellende nog beginnen maar ik ben er eigenlijk beter op geworden.

Groet, Hubertine

Fleurdeli
Berichten van Fleurdeli
Onderwerpen van Fleurdeli
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Re: Nog nooit zo rustig/stabiel geweest sinds menstruatie meer wegblijft

Bericht door Fleurdeli » wo 06 apr 2005 16:19

Hoi Hubertine,

Zolang je nog ongesteld bent, ben je nog in de premenopauze.
Als je na een jaar niet meer ongesteld bent zit je in de postmenopauze

Het is van vrouw tot vrouw verschillend hoe erg je klachten zijn.
Sommigen rollen er gewoon door en bij anderen is het heel heftig.

Ik zit zelf nu in de postmenopauze.
Ik merk nu aan mijn lichaam hoeveel energie de overgang me tot nu toe gekost heeft.

Sterkte, Wil

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht