Vervroegde overgang en kinderwens

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
RedShy
Berichten van RedShy
Onderwerpen van RedShy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 34

Vervroegde overgang en kinderwens

Bericht door RedShy » zo 01 sep 2019 19:12

Hallo allemaal,

Ik ben bijna 35 jaar en heb onlangs te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang ben. Ik ben getrouwd en wij hebben een kinderwens (nog geen kinderen).
Mijn moeder was ook vervroegd in de overgang, maar zij had op mijn leeftijd al kinderen.

Het nieuws is nog vers en we weten nog niet goed wat we ermee willen. Ik merk wel dat ik erg emotioneel ben. Zijn hier misschien ook vrouwen die jong in de overgang zijn en nog een kinderwens hebben/hadden?

RedShy

Marieta1975
Berichten van Marieta1975
Onderwerpen van Marieta1975
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Re: Vervroegde overgang en kinderwens

Bericht door Marieta1975 » di 03 sep 2019 18:45

Hoi Redshy

Ik ben zelf ook vroeg in de overgang gekomen, ik had een kinderwens rond mijn 36 ste, ik merkte toen al veranderingen, de biologisch klok begon te haperen. Ik heb een beperking en men (hulpverlening) adviseerde me niet aan kinderen te beginnen.
Ik heb daar een aantal jaren moeite/verdriet mee gehad, dat ik de keus maakte bewust kinderloos te blijven, dus iets anders dan jouw situatie, na mijn 39 ste realiseerde ik me dat het niet meer mogelijk was op natuurlijke manier. Als compensatie heb ik toegelegd op het houden van huisdieren. Maar soms knaagt het nog steeds, heb ik een goede beslissing gemaakt in die tijd.

Veel sterkte

Marieta

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht