Na 2 jaar ineens weer ongesteld

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Lila01
Berichten van Lila01
Onderwerpen van Lila01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Na 2 jaar ineens weer ongesteld

Bericht door Lila01 » ma 08 jul 2019 13:50

Hoi allemaal,

Ik was al 2 jaar niet meer ongesteld en toen ineens zere borsten, gevoel dat ik ongesteld ging worden en ja hoor...
hartstikke ongesteld, weer als vanouds.
Ik schrok me dood. Inmiddels doorverwezen naar gynaecoloog. Ben er toch wel van geschrokken.
Hebben meer vrouwen dit meegemaakt?

Lila

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Re: Na 2 jaar ineens weer ongesteld

Bericht door Madu » ma 08 jul 2019 15:06

Hoi Lila,

Als je door scrolt onder je bericht dan zie je dat er inderdaad vrouwen zijn die dat ook mee hebben gemaakt. Ik kreeg na een jaar weer een menstruatie en precies een jaar later nog een keer. Als je er alle verschijnselen van een menstruatie bij hebt dan is dat het zeer waarschijnlijk ook gewoon.

Hoop dat het je wat geruststelt,

Grt,Madu

Lila01
Berichten van Lila01
Onderwerpen van Lila01
Menopauzejaar:

Bericht door Lila01 » wo 17 jul 2019 22:39

Hallo dames

Nog niet echt gerustgesteld. Uitstrijkje en inwendige echo gehad. Ik blijk ineens weer/nog vruchtbaar. Maar nog geen geruststelling, want verdikt slijmvlies. En poliepje weggehaald.

Lila

Andreadegra
Berichten van Andreadegra
Onderwerpen van Andreadegra
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Andreadegra » za 21 sep 2019 01:14

Hallo dames,

Ik ben nu 46 en inmiddels 3 jaar niet meer ongesteld, ook ik heb nu ineens een eisprong en pijnlijke borsten. Wat is jullie leeftijd? Is het sowieso verstandig om een afspraak te maken met de huisarts?

Groetjes,
Andrea

DLD26011966
Berichten van DLD26011966
Onderwerpen van DLD26011966
Menopauzejaar:

Bericht door DLD26011966 » zo 03 nov 2019 15:16

Hallo lotgenoten,

ook ik ben na 1,5 jaar weer ongesteld geworden met alles er weer op en eraan, buikpijn, zere borsten en vreselijk moe. Nu ben ik een super hypochonder waar ik al 20 jaar medicijnen voor slik en vele therapieën voor heb gevolgd, maar nu weer terug bij af ben. Ben vorige week naar de h arts geweest, die me heeft doorverwezen aar de gyn. Daar is een uitstrijkje, een echo van de baarmoeder gemaakt en daar was een klein wit iets op te zien, waarvan er een stukje is uitgezogen en waar ik nu dinsdag de uitslag van krijg. De gyn zei dat het misschien een verdikking in de slijmvlies, of poliep kan zijn, wat op mijn leeftijd vaker voorkomt (53) maar bij mij gaat alleen het woord k door mn hoofd. Misschien zijn hier dames met een iets hetzelfde verhaal die mij een beetje gerust kunnen stellen.

Linda.

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Rian » zo 03 nov 2019 16:53

DLD26011966 schreef:
zo 03 nov 2019 15:16
ongesteld geworden met alles er weer op en eraan, buikpijn, zere borsten en vreselijk moe.
Hallo Linda,

Als het aan alle kanten zo duidelijk voelt als een menstruatie, dan is dat het vrijwel zeker ook.
Als iemands hormonen na een jaar nog schommelen, en gewoonlijk doen ze dat dan nog steeds, kun je sowieso die verschijnselen nog geregeld voelen. En soms inclusief bloedverlies.

Rian

DLD26011966
Berichten van DLD26011966
Onderwerpen van DLD26011966
Menopauzejaar:

Bericht door DLD26011966 » zo 03 nov 2019 20:41

Hoi Rian,

dank je voor je snelle reactie. Het leek idd op een menstruatie die ik eerder altijd had. Maar door mijn hypochondrie kan ik op dit moment niet reëel denken, en denk alleen het allerergste, ook vooral omdat er een stukje uit mn baarmoeder is gehaald om het te onderzoeken.
Ik heb in de jaren al heel wat overgangsklachten gehad, en haal altijd veel steun en herkenning uit dit forum, maar zo angstig als ik nu ben, ben ik nog niet geweest in de overgang. Normaal gebruik ik 1 ad pil per dag maar op dit moment 4.
Maar ik probeer moed te houden ook al gaat het op dit moment heel moeilijk.
Ik hoop niet dat je mij een zeur vind, ben blij dat ik dit even kwijt kan.

Groetjes Linda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht