In de overgang maar nog steeds elk maand cervixslijm

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Km
Berichten van Km
Onderwerpen van Km
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 38

In de overgang maar nog steeds elk maand cervixslijm

Bericht door Km » do 13 jun 2019 20:31

Hallo dames

Zoals de titel al aangeeft..
Ik ben 37 en al in de overgang.. ruim 3 jr bezig om kinderen te krijgen. Ook al in ziekenhuis geprobeerd. Daar uiteindelijk achter gekomen dat ik in de overgang ben..
Ik was in 2016 gestopt met de prikpil.. En werd na een jaar nog niet fatsoenlijk ongesteld. Ziekenhuis heb me toen geholpen met hormonen zwanger te maken.. niet gelukt.. Nu half jaar verder zonder t ziekenhuis.. heb Ik een keurige menstruatiecyclus. Mooi 27 a 28 dgn.
Ik heb nog steeds op dag 14 a 15.. veel cervixslijm.. wat natuurlijk vruchtbaarheid betekent.. je eisprong komt eraan..
Nu vraag ik me af.. hebben meerdere dames dit ook als ze al in de overgang zijn..
Is me verteld dat ik nog 5 tot 10% kans op natuurlijk zwangerschap heb.. dus dom genoeg blijf ik hoop houden.. graag hoop ik op ervaringen evt reacties..

gr km

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: In de overgang maar nog steeds elk maand cervixslijm

Bericht door Mrsx » vr 14 jun 2019 15:36

Hallo,

Ik zit ook al jaren in de pre overgang en heb het ook nog steeds, dat cervix slijm.

En 27-28 is een perfecte cyclus, ik had dat voor de pre-overgang.

Ik gun je van harte alsnog een mooi kindje, zelf ik was ik 37,5 jaar bij onze jongste, maar eerlijk gezegd was ik toen nog totaal niet met de overgang bezig...

Mrsx

Km
Berichten van Km
Onderwerpen van Km
Menopauzejaar:

Bericht door Km » ma 17 jun 2019 11:53

Bedankt voor je reactie.
Stiekem hoopte ik dat ik t had omdat ik dan toch nog iets vruchtbaarder ben/was..
Ik blijf maar hopen dan :roll:

Km

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » di 18 jun 2019 01:10

Beste Km,

Mss heb je iets aan mijn ervaring. Ik geneer me wel een beetje dit te schrijven :oops: , maar mocht het jou kunnen helpen, is het me dat waard.

De echo's van mijn twee zwangerschappen gaven beide keren aan dat ik een week langer zwanger was, dan je uit mijn cyclus zou opmaken. Dat het gelukt is zwanger te raken, hebben wij waarschijnlijk te danken aan het feit dat wij ook vrijden als ik ongesteld was.

Groetjes,
Claire

Km
Berichten van Km
Onderwerpen van Km
Menopauzejaar:

Bericht door Km » vr 21 jun 2019 10:44

Okay.. thanks.. daar kan ik wel iets mee.. Ik heb me ook wel al een afgevraagd.. lees t wel es vaker dat je vruchtbaar bent tijdens je menstruatie.. en vind t niet geheel gekkig hoor.. this lichaam eigen.
Jij was ook in de pre overgang?

Km

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » vr 21 jun 2019 12:09

Mijn tweede zwangerschap was na mijn 35e, dus toen al wel richting de pre overgang aan het gaan.
1-2 jaar na de tweede bevalling begonnen mijn overgangsklachten.

Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht